شناسهٔ خبر: 34082731 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

پرهزینه‌ترین مربیان یک دهه اخیر فوتبال دنیا کدامند؟

صاحب‌خبر -

سایت اسپورت ۳۶۰ در صفحه اینستاگرام خود به معرفی ۱۰ مربی پرهزینه فوتبال جهان در یک دهه اخیر پرداخته است.

در این فهرست جالب، ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی با هزینه ۱/۱ میلیارد یورویی در صدر جدول قرار دارد. جالب اینکه مورینیو که با هزینه‌های نجومی در منچستریونایتد ناکام بود، همواره مدعی بوده در باشگاه‌هایی مثل یونایتد و چلسی از او حمایت‌های لازم در زمینه خرید بازیکنان به عمل نیامده است. رتبه دوم پرهزینه‌ترین مربیان یک دهه اخیر به پپ گواردیولا اختصاص دارد که ۱/۰۵ میلیارد یورو در تیم‌هایی که حضور داشته (بارسلونا، بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی) هزینه کرده و البته به عنوان موفق‌ترین مربی یک دهه اخیر، پاسخ این هزینه‌ها را با قهرمانی و فوتبال زیبای تیم‌هایش داده است.

ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یووه با ۹۹۶/۹۵ میلیون یورو در رده سوم قرار دارد تا مشخص شود یکی از دلایل موفقیت‌هایی که یوونتوس در این سال‌ها به دست آورده قدرت اقتصادی این باشگاه و خرید‌های خوب و البته هدفمندی است که انجام داده است. مانوئل پیگرینی هم به‌ویژه در دوران حضورش در منچسترسیتی تیمی پرهزینه را در اختیار داشت و به همین دلیل با مبلغ ۹۲۳/۹ میلیون یورو در رده چهارم قرار دارد.

کارلو آنچلوتی که حالا سرمربی ناپولی است و پیش از این در رئال‌مادرید، بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن و... در یک دهه اخیر حضور داشته با ۸۹۲/۵ میلیون یورو هزینه جزو پنج مربی پرهزینه فوتبال دنیا به حساب می‌آید. پس از او اونای امری، مربی آرسنال قرار دارد که با ۶۴۳/۳۵ میلیون یورو رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

رتبه هفتم تا دهم پرهزینه‌ترین مربیان یک دهه اخیر را هم روبرتو مانچینی با ۶۳۷/۱۹ میلیون یورو، دیگو سیمئونه با ۶۳۰/۵۹ میلیون یورو، آرسن ونگر با ۶۱۷/۲ میلیون یورو و آنتونیو کونته با ۶۱۳/۷۸ میلیون یورو به خود اختصاص داده‌اند.

جالب اینکه نام یورگن کلوپ که حالا یکی از بهترین تیم‌های تاریخ لیورپول را ساخته و با این تیم به قهرمانی اروپا هم رسیده است هنوز در فهرست پرهزینه‌ترین‌ها قرار نگرفته که شاید به این دلیل باشد که تیم قبلی او یعنی دورتموند در یک دهه اخیر بیشتر تیم سازنده‌ای بوده تا یک تیم خریدار بازیکنان بزرگ.

از میان ۱۰ مربی هزینه جهان، آرسن ونگر از فوتبال به طور غیررسمی خداحافظی کرده و بعید است قصد بازگشت به میادین را داشته باشد، اما نکته جالب این است که ژوزه مورینیو که ولخرج‌ترین مربی یک دهه اخیر دنیا به حساب می‌آید در حال حاضر هیچ تیمی در اختیار ندارد.

نظر شما