شناسهٔ خبر: 34082718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقرار انواع جنگنده‌ها و هواپیماهای تجسسی روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم

تصاویر ماهواره‌ای از استقرار انواع جنگنده‌های پیشرفته و هواپیماهای تجسسی ارتش روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه حکایت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویر جدید ماهواره‌ای از استقرار انواع جنگنده‌ها و هواپیماهای تجسسی ارتش روسیه در «پایگاه هوایی حمیمیم» در سوریه حکایت دارد.

 وبگاه «سوث فرانت» یکشنبه در این زمینه نوشت: تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهند که اینک در پایگاه هوایی حمیمیم هفت فروند جنگنده «سوخو 24»، چهار فروند «سوخو 25»، هفت فروند «سوخو 34»، چهار فروند «سوخو 35» و نیز یک فروند هواپیمای هشدار سریع «ِای 50»، یک فروند هواپیمای «ایلوشین 20» ویژه جنگال و دو فروند هواپیمای باری «ایلوشین 75» و «آنتونوف 30» مستقر هستند. این هواپیماها همگی در «رمپ» این پایگاه هوایی استقرار یافته‌اند که موید این نکته است آشیانه‌های پایگاه هوایی حمیمیم در دست تعمیر قرار دارند .

 

بر اساس این گزارش، چند روز قبل برخی تروریست‌های مستقر در «ادلب» تلاش کردند با سه فروند پهپاد به این پایگاه هوایی حمله کنند، اما پدافند هوایی مستقر در منطقه این حمله را دفع کرد.

«آلکسی باکین» رئیس مرکز روسی آشتی طرفین درگیر در سوریه در این زمینه گفت: «ستیزه‌جویان مستقر در منطقه کاهش تنش ادلب تلاش کردند که با پهپادها به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه حمله کنند. پدافند دفاع هوایی مستقر در پایگاه به سرعت این پهپادها را شناسایی و سه پهپاد را در فاصله‌ای مناسب از پایگاه ساقط کردند.» (جزئیات بیشتر)

چندی قبل نیز رئیس مرکز آشتی سوریه اعلام کرد که تمامی 27 راکت شلیک شده به سوی پایگاه هوایی حمیمیم سوریه توسط سامانه‌های دفاع موشکی سرنگون شدند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته این منبع خبری، اینک علاوه بر پدافند هوایی سوریه، پدافند هوایی ارتش روسیه نیز در این کشور حضور دارد و هواپیماهای جنگی روسیه نیز در حال انجام عملیات مرتب بر فراز «حمص»، مکان اختفای صدها تروریست داعش پرواز می‌کنند.

انتهای پیام/ق

نظر شما