شناسهٔ خبر: 34082703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازداشت پنج نفر در الجزائر به اتهام طراحی برای عملیات تروریستی

ارتش الجزائر امروز از بازداشت پنج نفر به اتهام طراحی برای اجرای عملیات تروریستی در سراسر کشور، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش الجزائر امروز یکشنبه اعلام کرد که پنج نفر را که قصد اجرای عملیات تروریستی در میان تظاهرات‌کنندگان در سراسر کشور را داشتند، بازداشت کردند.

شبکه المیادین به نقل از وزارت دفاع الجزائر گزارش داد که این افراد قصد داشتند با استفاده از بمب‌های دست‌ساز، در برهه زمانی۳ تا ۷ جولای (۱۲ تا ۱۶ تیر) تظاهرات‌کنندگان را هدف قرار دهند.

از زمان استعفای «عبدالعزیز بوتفلیقه» در تاریخ دوم آوریل گذشته که تحت فشار افکار عمومی صورت گرفت، مردم الجزائر خواهان برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از جمله «عبدالقادر بن صالح» رئیس‌جمهور انتقالی، «نورالدین بدوی» و «احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک هستند.

پیش از این قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری چهارم جولای برگزار شود اما به دلیل آنکه هیچ کس برای این انتخابات نامزد نشد، این انتخابات به زمان دیگری موکول شد و دوره ریاست‌جمهوری بن صالح نیز تمدید شد.

مردم الجزائر جمعه گذشته نیز برای بیست‌ویکمین جمعه متوالی تظاهرات برگزار کرده و با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری عناصر دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق الجزائر از قدرت شده و شعار «دولت مدنی نه دولت نظامی» سر دادند. این شعار معترضان در پاسخ به اظهارات «احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک ارتش بود که روز سه‌شنبه گفته بود «کسانی که این شعار را سر می‌دهند دارای افکار مسموم هستند».

انتهای پیام/ص

نظر شما