شناسهٔ خبر: 34082697 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ضرورت ایجاد نشاط فرهنگی برای کاهش افسردگی جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، گفت: جامعه ما نیازمند نشاط است و باید شرایط را به گونه ای رقم

صاحب‌خبر -

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، گفت: جامعه ما نیازمند نشاط است و باید شرایط را به گونه ای رقم بزنیم و به آن بپردازیم که مردم جامعه از افسردگی نجات پیدا کنند؛ انتظار می رود تعاملات در این حوزه افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، سعید ناجی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در صد و پنجاه و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، گفت: مروری بر مصوبات شورای شهر کرج در 6 ماهه دوم سال 97 داشتم و مشاهده کردم که از میان 307 مصوبه احصاء در این مدت، 9 درصد مصوبات مربوط به حوزه عمرانی، 11 درصد مربوط به شهرسازی، 9 درصد مرتبط با حوزه فرهنگی و یک درصد مربوط به حوزه اجتماعی بوده است.

وی مطرح کرد: اگر تعاملات میان شهرداری و شورای شهر با دستگاه های اجرایی تداوم داشته باشد و بتوانیم در جلسات و فرآیند پرسش و پاسخ و فرصت های دیگر با حضور تمام دستگاه های اجرایی فعال در حوزه اجتماعی و فرهنگی فعالیت ها و اقدامات یکدیگر را به چالش بکشیم، نهایت سود این امر نصیب مردم می شود.

ناجی  عنوان کرد: هر آنچه که انسان ها به عنوان موجودات زنده نیازمند بهره مندی از آن هستند باید در تصمیمات شورای شهر مدنظر قرار گیرد؛ شهرداری کرج توجه بسیاری به موضوعات عمرانی و بافت فیزیکی شهر داشته اما در این میان موضوعات اجتماعی مغفول مانده و کمتر به آن ها توجه شده است.

وی اظهار کرد: انتظار شهروندان و دستگاه های اجرایی از شهرداری که دستگاهی توانمند محسوب می شود این است که در فرآیند تصمیم گیری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش نشاط و معنویت را به جامعه و مردم تزریق کند؛ برای اینکه بتوانیم به حد متعادلی از اقدامات و فعالیت ها برسیم، باید به تمام موضوعات و حوزه ها توجه کنیم و بیش از پیش وقت خود را برای انجام امور مربوطه صرف کنیم.

ناجی در خصوص معضلات بانوان در شهر گفت: در کلانشهر کرج با مشکلاتی در حوزه های گوناگون مواجه هستیم که یکی از آن ها مسائل مربوط به بانوان و نیازهای آنان است؛ آسیب هایی متوجه برخی بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار می شود که لازم است با همکاری دستگاه های مختلف و مردم گام های مؤثری در این زمینه برداریم.

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند احصاء شرایط و وضعیت موجود هستیم، عنوان کرد: جامعه ما نیازمند نشاط است و باید شرایط را به گونه ای رقم بزنیم و به آن بپردازیم که مردم جامعه از افسردگی نجات پیدا کنند؛ انتظار می رود تعاملات در این حوزه افزایش یابد.

وی اظهار کرد: بنده علاقه دارم با همکاری دوستان متخصص در حوزه اجتماعی و فرهنگی، فرهیختگان و نخبگان شهر کرج در یک حرکت و فعالیت چند جانبه مسائل را تجزیه و تحلیل کنیم و به صورت جدی به آن ها بپردازیم؛ تمام دستگاه ها در این حوزه دغدغه دارند و اظهار نگرانی می کنند اما کمتر موفق شدیم دور هم جمع شویم و به حل مشکلات موجود بپردازیم.

ناجی با بیان اینکه احداث کمپ ماده 16 در البرز به عنوان یک ضرورت در استان همیشه مطرح بوده است، اذعان کرد: مقدماتی مهیا شده اما برای راه اندازی این کمپ نیازمند مساعدت شهرداری و شورای شهر کرج هستیم تا بتوانیم شرایطی را که مردم را آزار می دهد از بین ببریم و زمینه آرامش و آسایش مردم را فراهم کنیم.

انتهای پیام

نظر شما