شناسهٔ خبر: 34082691 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آزادی 48 زندانی با حضور کاروان «زیرسایه خورشید» در زندان مرکزی همدان

با حضور کاروان زیر سایه خورشید و پرچم متبرک حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در زندان همدان 48 زندانی به مناسبت میلاد امام رضا(ع) آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در آستانه ولادت حضرت امام رضا(ع) خدام حرم ملکوتی آن حضرت به همراه پرچم متبرک رضوی در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» در زندان مرکزی همدان حضور پیدا کردند.

در این مراسم معنوی آیت‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، خانجانی دادستان همدان، پژمان پروین مدیرکل زندان‌های همدان، محمد بیات مدیر زندان همدان و جمعی از مسئولان ستادی اداره کل و زندان مرکزی همدان نیز حضور  داشتند.

طبق هماهنگی صورت گرفته کاروان خدام حرم رضوی در زندان همدان حضور یافتند و پس از اجرای مراسم تشریفات نظامی به پوسته داخل هدایت شدند و در قسمت زیر هشتی که به شکل زیبایی شبیه به سقاخانه حرم مطهر رضوی طراحی شده بود مورد استقبال همکاران و مددجویان قرار گرفتند.

در ابتدای این مراسم روح‌بخش و با شکوه تلاوت آیاتی از کلام وحی زینت‌بخش محفل شد و در ادامه زندانیان به اجرای صلوات خاصه، تئاتر میدانی و مداحی و سرود پرداختند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) و تشکر از برگزارکنندگان مراسم و خادمان، خطاب به زندانیان گفت: حضرت یوسف(ع) سال‌ها در زندان بودند اما بعد از آن به مقام عزیزی مصر رسیدند.

آیت اللله حبیب‌اله شعبانی‌موثقی مدت حضور در زندان را فرصت مغتنمی برای تربیت افراد بزرگ و با ایمان برشمرد و افزود: صبر کنید که گشایش پس از سختی به شرط صبر و شکیبایی و خودسازی پدیدار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب به بازگویی وقایع مسجد گوهرشاد در سال 1314پرداخت و عنوان کرد: در آن واقعه تلخ آخوندی در مسجد سخنرانی کرد که پس از حمله عوامل حکومت به مسجد و کشتار مردم موفق به خروج از مسجد شد اما به هنگام خروج از مرز توسط نیروهای افغانی اسیر و مدت 30 سال در زندان‌های افغانستان نگهداری شد اما اسیر جو زندان و ناامیدی نشد و در همین مدت اسارت چنان به رشد و تربیت روح و روان و تقویت ایمان خود پرداخت که به مقام طی الارضی رسید و تبدیل به شخصیت معروف به نام بهلول شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: گمان نکنید زندان آخر دنیا است، دعا کنید خداوند هر چه سریع‌تر زمینه رشد و اسباب آزادی را برای افراد در بند فراهم کند.

دادستان همدان نیز در ادامه ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و عرض خیر مقدم به خادمین حضرت عنوان کرد: به مناسبت حضور پرچم شریف حرم مطهر قرار بود 30 نفر زندانی آزاد شوند که به یمن حضور 4 نفر خادم 4 زندانی دیگر نیز به جمع آزادی‌ها اضافه می‌شوند و همچنین 14 زندانی با محکومیت‌های مالی غیرعمد نیز توسط ستاد دیه آزاد می‌شوند.

حسن خانجانی ضمن قدردانی از مسئولان و عوامل اجرای مراسم خاطرنشان کرد: به تمام زندانیانی که در اجرای مراسم سهم داشتند یک هفته مرخصی تشویقی داده می‌شود.

 

مدیرکل زندان‌های همدان نیز در این مراسم گفت: با ورود پرچم به زندان‌های تابعه و برگزاری مراسمات معنوی سعی شده است تا زمینه‌های آرامش خاطر زندانیان و تخلیه روانی آنان فراهم شود.

پژمان پروین افزود: استقبال در سطح گسترده ای انجام می‌شود و زندانیان به صورت خودجوش در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به مدت دو هفته برای این امر برنامه‌ریزی شده است و مددجویان برای ساختن سقاخانه به مدت 10روز به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته‌اند.

در ادامه کلیپی از روند آماده‌سازی ماکت‌ها و تزیین زیرهشتی برای اجرای مراسم پخش شد و سپس با تدابیر ویژه اتخاذ شده تمام زندانیان از بندها با ترتیب و نظم خاص خارج شده و یک به یک پرچم متبرک را زیارت کردند.

در این میهمانی معنوی زندانیان با اشک‌ها و آه دل، پذیرای پرچم متبرک امام رضا(ع) شدند و با آب دیدگان خویش غبار از مقدم خادمان حرم رضوی شستند.

در پایان پرچم در بند نسوان زندان همدان قرار گرفت و مددجویان این بند نیز آن را زیارت کردند.

انتهای پیام/

 

نظر شما