شناسهٔ خبر: 34082687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری کنفرانس ملی «مدیریت ، گردشگری و توسعه پایدار» در تبریز

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری کنفرانس ملی «مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار» در تبریز خبر داد و گفت: این کنفرانس ملی ۲۶ و ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مسعودی ریحان رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی در نشست خبری با خبرنگاران، از برگزاری کنفرانس ملی «مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار» در تبریز خبر داد و گفت: این کنفرانس ملی ۲۶ و ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود که با دریافت مجوز نمایه در پایگاه استنادی ISC یکی از معتبرترین کنفرانس‌های علمی این حوزه در شمالغرب کشور است.

وی با تاکید بر اهداف همایش برای بهبود «مدیریت»، «گردشگری» و «توسعه پایدار»، سوء مدیریت را عامل اصلی مشکلات یک سازمان دانست و افزود: باید مدیریتی داشته باشیم که توسعه گرا و آینده نگر باشد تا از پیچ‌های تاریخی کشور عبور کند که در این همایش بر این موضوع تاکید داریم.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی ترکیه را با ایران در حوزه «گردشگری» مقایسه کرد و گفت: ترکیه نفت و بسیاری از منابع طبیعی و معدنی را ندارد، ولی با گردشگری و صنعت توریسم، اقتصاد خود را متحول کرده چراکه بعد از صنعت دارو، صنعت توریسم پر درآمدترین صنعت در کشورهاست که ترکیه به این موضوع توجه ویژه داشته است.

وی جاذبه‌های گردشگری تبریز را بسیار غنی عنوان کرد و افزود: ادعا می‌کنم در داخل کشور کمتر شهری مانند تبریز جاذبه گردشگری داشته باشد که منابع طبیعی، جنگل، آثار تاریخی و رفتار شهروندان از جمله مهمترین جاذبه‌هاست که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و به گردشگران دنیا شود.

مسعودی ریحان با تاکید بر اینکه آموزش‌های شهروندی برای بهبود رفتار شهروندان در مواجهه با گردشگران نیازمند اقدام جدی است، اضافه کرد: باید محدودیت‌های گردشگری را به فرصت تبدیل کنیم و متفاوت‌تر از سایر کشور‌ها در جذب گردشگر عمل کنیم.

وی بهره گیری از تبلیغ و استفاده از ظرفیت رسانه را در زمینه گردشگری بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: گردشگر با خودش دلار و اشتغال می‌آورد و سرانه درآمد مردم را افزایش می‌دهد که باید از طریق این کنفرانس‌ها نقاط ضعف را شناسایی کرده و دریچه جدیدی را پیش روی توسعه گردشگری تبریز و آذربایجان باز کنیم.

عضو شورای شهر تبریز، چرایی ورود شورای اسلامی استان علی رغم نبود بودجه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی آذربایجان شرقی دغدغه دارند و این دغدغه موتور محرک شده تا مشکلات مهم استان را به صورت علمی بررسی و رفع کند.

وی «توسعه پایدار» را برای آینده تبریز و استان ضروری دانست و افزود: موضوعات مدیریتی و گردشگری هم بخشی از ضروریات توسعه پایدار است که تلاش کردیم در این کنفرانس مورد توجه قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی استان، از ارسال ۲۳۶ مقاله علمی در حوزه‌های مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار به این کنفرانس ملی خبر داد و گفت: ۱۲۹ مقاله گردشگری، ۴۳ مقاله مدیریت و ۶۴ توسعه پایدار به این همایش علمی ملی ارسال شده است.

وی محور‌های این کنفرانس ملی را برشمرد و افزود: مدیریت و تعالی، اقتصاد و توسعه، حسابداری و مالی، بانکداری و روابط مالی بین المللی، کارآفرینی، توریسم درمانی، برنامه ریزی و مدیریت و طراحی شهری، نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و تهدید‌ها در توسعه صنعت گردشگری، آموزش و پژوهش و گردشگری، گردشگری شهری و توسعه شهرها، جغرافیا و محیط زیست و گردشگری، گردشگری و ارتباطات، مهندسی معماری و توسعه پایدار، مهندسی شهرسازی و توسعه شهری پایدار، منظر شهری پایدار و توسعه و مهندسی محیط زیست و محیط زیست شهری از محور‌های اصلی کنفرانس ملی «مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار» است.

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان برگزاری کنفرانس ملی «مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار»

نظر شما