شناسهٔ خبر: 34082670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۶۲۲ میلیارد تومان به مناطق سیل زده استان ایلام اختصاص یافت

استاندار ایلام گفت: ۶۲۲ میلیارد تومان برای مناطق سیل زده استان اختصاص یافته شده که این میزان 1/5 برابر بودجه عمرانی استان است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام عصر امروز در جمع تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به اختصاص ۶۲۲ میلیارد تومان برای مناطق سیل زده استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این میزان اعتبار ۱/۵ برابر بودجه عمرانی استان است که مجموعه این اعتبارات قابل توجه که این روزها روانه استان شده است منجر به برداشت گام‌های مهم در جهت توسعه استان می‌شود.

وی باهم بودن را کلید هم افزایی عنوان کرد و گفت: اتفاقات بزرگی که در حوزه اقتصادی استان ایجاد شده حاصل ارتباطات و پیگیری‌های متعددی ست که با همراهی دلسوزان استان ایجاد شده است.

 استاندار ایلام ادامه داد: در نشست اخیر مدیران ارشد اقتصادی کشور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس دیوان محاسبات کشور نقش مهمی در دورهم جمع کردن این تعداد مدیران تاثیرگذار در استان داشتند.

سلیمانی دشتکی در ادامه میزان اعتباری که این نشست اقتصادی در استان جذب می‌کند را  بیشتر از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان عنوان کرد و گفت: تشکیل کنسرسیوم با حضور ۴ بانک مطرح کشور برای مشارکت ۸۰۰ میلیارد تومانی در پروژه مهم آزاد راه پل زال به دهلران، مشارکت صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبار ۱/۲ میلیارد دلاری پتروشیمی مهران، اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام از جمله اعتبارات این سفر بود

وی تصریح کرد: بزرگراه ایلام به مهران، مشارکت شرکت‌های بزرگ ایدرو و ایمیدرو در پروژه‌های مهمی چون کارخانه ممبران ایوان، کارخانه روغن کشی کلزا آبدانان و تولید کاغذ از سنگ و... یک اتفاق بی نظیر در تاریخ توسعه استان قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/9708

نظر شما