شناسهٔ خبر: 34082668 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

فرهنگ در گفتگو با آنا:

ظرفیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی باید در سطح ملی استفاده شود

مربی تیم تنیس روی میز دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: از ظرفیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی باید در سطح ملی استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

حسین فرهنگ در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش‌ گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در مورد سطح بازی‌های تنیس روی میز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به تغییرات مدیریتی بخش ورزشی که در سطح دانشگاه آزاد اسلامی روی‌داده است، شاهد حرکات و فعالیت‌های خوبی هستیم و  برگزاری مسابقات تنیس روی میز دانشجویان کشور با عنوان یادواره شهدای مدافع حرم به میزبانی واحد شهر قدس است که به‌جرئت می‌توان گفت به لحاظ اسکان، تدارکات از درجه و کیفیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود ورزشکاران و دانشجویان بیش‌ازپیش قدردان این امکانات باشند و با ادامه هرچه بهتر این رشته که موجب سلامتی روحی و جسمی است به درجات بالایی در سطح کشور راه یابند که بی‌شک در کارایی تحصیلی و موفقیت‌های آتی مؤثر خواهد بود. هرچه قدر تن و روح دانشجویان سالم، آماده و ورزیده باشد هم در محیط کاری و هم در محیط علمی مفیدتر خواهند بود و باعث کسب مقام‌های علمی بالایی خواهد بود.

فرهنگ افزود: دانشگاه آزاد تأکید بر ارتقا و بالا بردن سطح کیفی رشته‌های تربیت‌بدنی دارد، با افزایش امکانات ورزشی در اختیار عموم قرار دادن این امکانات و افزایش ساعات فوق‌برنامه می‌توانیم دانشجویان بیشتری را به محیط ورزشی جذب کنیم که این امر باعث افزایش شورونشاط در کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشوری تأکید دارند دانشجویان با شورونشاط بیشتری در دانشگاه‌ها فعالیت کنند گفت:  این امر مستلزم افزایش امکانات ورزشی و در اختیار عموم قرار دادن آن‌ها است، باید به نحوی باشد که دانشجویان بدون هیچ محدودیتی به امر ورزش بپردازند. چراکه ورزش در تمامی مراحل زندگی آن‌ها تسری پیدا خواهد کرد.

مربی تیم تنیس روی میز دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به مسئله ورزش به‌صورت علمی ورود کرده است تصریح کرد: تیم‌داری در سطح لیگ‌های برتر و مسابقات کشوری تماماً از بار علمی برخوردار بوده که این امر عیار ورزش کشور را ارتقا داده است. دانشگاه آزاد خوشبختانه در ورزش حرفه‌ای و علمی نیز به‌صورت کاملاً جدی وارد عمل شده است که در این زمینه شاهد وقوع حرکات خوبی هستیم و این افتخار بزرگی برای مجموعه دانشگاه آزاد است.

وی ادامه داد: بهتر است به شهرستان‌ها و سایر استان‌ها نیز بیش‌ازپیش توجه شود و حتی مشارکت دادن مسئولان تربیت‌بدنی و یا مربیان حرفه‌ای رشته‌های مختلف که یک‌عمر با تجربه‌های تلخ و شیرین فعالیت داشتند می‌تواند در تصمیم‌های بزرگ و اساسی مؤثر باشد که درنهایت شاهد پیشرفت‌های بیشتر خواهیم بود.

فرهنگ در پایان گفت: دانشگاه آزاد با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که دارد می‌تواند کمک شایانی به ورزش ملی کشور در تمامی رشته‌ها داشته باشد و با توجه به طیف گسترده دانشجو می‌توان با حمایت و توجه بیشتر به ورزش دانشگاه آزاد این پتانسیل‌ها را برای تقویت تیم‌‎های متعدد ملی استفاده کرد. مسئولین فدراسیون‌های مختلف ورزشی و کمیته‌های ملی المپیک با توجه و حمایت بیشتری از این ظرفیت موجود در دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/4115/4108/پ

نظر شما