شناسهٔ خبر: 34082620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هنر و ادبیات، روح جامعه را تلطیف می کند

استاندار قزوین بیان داشت: هنر فضای جامعۀ را تلطیف می‌کند و می‌تواند وحدت ملی را استحکام بخشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری، عبدالمحمد زاهدی در نشست با اعضای خانۀ هنرمندان استان قزوین با بیان اینکه هنر فضای جامعه را تلطیف می‌کند: فرهنگ و هنر روح یک جامعه هستند و وحدت و انسجام ملی را استحکام می‌بخشند.

 وی افزود: با وجود فضای معماری و بناهای نامناسب شهری باید توجه بیشتری به فضای فرهنگ و هنر داشته باشیم.
وی تأکید کرد: قومی که موسیقی ندارد، فاقد اصالت است و ایران با داشتن اقوام مختلف توانسته از موسیقی و سازهای مختلفی برخوردار باشد که سایر کشورها از داشتن آن محرومند.
زاهدی تصریح کرد: فقط هنر است که می‌تواند وحدت ملی را استحکام بخشد و در این راه زبان موسیقی چون برای همۀ سنین گویا و قابل فهم است، باید مورد توجه واقع شود.
استاندار قزوین با بیان اینکه سیاست بر تمام شئون استان سایه افکنده است، گفت: نگاه‌های جناحی و سیاسی انرژی زیادی از روند اقدامات دستگاه‌های اجرایی می‌گیرد که آسیب‌های آن از همه بیشتر به اهالی فرهنگ و هنر و سپس به مردم می‌رسد.
وی در مورد مشکلات سیاسی و جناحی در بدنۀ هنر اظهار داشت: جامعۀ هنری بهتر است خود را از سیاسی‌کاری دور نگه دارد چون سیاست‌زدگی با روح فرهنگ و هنر منافات دارد.
زاهدی به اقتصاد هنر و نمایشگاه اکسپو اشاره کرد و گفت: انتظار ما از مردم استان قزوین برای خرید آثار هنری این نمایشگاه بالاتر بود و امیدواریم در آینده با تقویت ارتباط و نزدیکی مردم با هنر شاهد استقبال بیشتر از این نمایشگاه‌ها باشیم.
استاندار قزوین با تأکید بر تغییر نگرش‌های فرهنگی، گفت: امروزه هنر تنها به دلیل سرگرمی و تفریح از سوی مردم دنبال می‌شود و اگر بتوانیم این نگاه را تغییر دهیم، قطعاً ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی به‌وجود می‌آید.
زاهدی با بیان اینکه فرهنگ را اهالی فرهنگ می‌سازند، یادآور شد: اگر نشست با اصحاب هنر افزایش یابد می‌توان به نکاتی دست یافت که فرهنگ و هنر استان را توسعه می‌بخشد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما