شناسهٔ خبر: 34082014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ژیان: مسئولان دیپلماسی بگویند برای آزادی «شیخ زکزاکی» چه کرده‌اند

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: ماهیت انقلاب اسلامی دفاع از مستضعفان و مظلومان است و مسئولان دیپلماسی باید بگویند برای آزادی شیخ زکزاکی چه کاری انجام داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، هادی ژیان مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام در نشستی که در اعتراض به عدم صدور مجوز برای برگزاری تجمع دانشجویان مقابل سفارت نیجریه در حمایت از «شیخ زکزاکی» در این خبرگزاری برگزار شد، گفت: ماهیت انقلاب اسلامی دفاع از مستضعفان و مظلومان است به خصوص مسلمانان و شیعیان نیجریه که با ما پیوند ایدئولوژیک دارند.

وی با اشاره به انفعال وزارت خارجه، دولت و نهادهای مربوطه در حمایت از شیخ زکزاکی اضافه کرد: به نظر می‌رسد نظام ارزش گذاری دوستانی که در راس وزارت خارجه قرار دارند دچار اختلال شده است یعنی یک ارزش مهم تر که اولویت بندی مسائل را تغییر می دهد حمایت از بحث مستضعفین است که آن هم مخصوص دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی است، ولی در دستگاه دیپلماسی  این را در نظر نمی گیرند.

این فعال دانشجویی افزود: دستگاه دیپلماسی باید پاسخ دهد و بگوید این انفعال ناشی از چیست؟ آیا ناشی از این است که یک جاهایی روابط سیاسی و دیپلماتیک را به دفاع از آرمان‌های انقلاب ترجیح می دهد؟

ژیان ادامه داد: مسلما روابط دیپلماتیک مهم است ولی در کنار آن روابطی که ما با حزب الله، شیخ زکزاکی و شیعیان نیجریه داریم بسیار مهمتر از این روابط دیپلماتیک است. مسئولان وزارت خارجه یا صراحتا اعلام کند از این آرمان ها عبور کردیم و دیگر نمی‌توانیم این آرمان ها را پیگیری کنیم تا ما هم تکلیف ما را بدانیم.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق اظهار داشت: مسلماً با همین عرف بین‌الملل و قوانین حقوقی سازمان ملل هم می توان حاکمان نیجریه را محکوم کرد و نیازی هم نیست خیلی کار دیگری انجام دهیم. 

وی گفت: مسئولان دیپلماسی باید بگویند در این مدت برای آزادی شیخ زکزاکی چه کاری انجام دادند. آنها نه تنها ظرفیت ایجاد نکردند بلکه از ظرفیت موجود هم استفاده نمی کنند و با نهادهای مردمی و به خصوص جریان دانشجویی هم هیچ گونه همکاری و همراهی نمی‌کند. نمونه آن هم عدم صدور مجوز برای تجمع دانشجویان بود.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: این نظام ارزش گذاری باید در دستگاه دیپلماسی اصلاح شود. متاسفانه دستگاه دیپلماسی در حمایت از مستضعفان و مظلومان از خود ضعف نشان داده به خصوص در بحث شیخ زکزاکی.

ژیان اظهار داشت: چگونه می شود با کسی که مامور تبلیغ اسلام است اینگونه برخورد شود؟ این خیلی بد است برای جمهوری اسلامی که مسئولان ما پشت کسانی که از امام ماموریت دارند را خالی کنند. یا اینکه اجازه دهد حمایت از آنها به دست جریانات انحرافی بیفتد. الان همه می دانند انگلیس برای چه به حامیان شیخ زکزاکی مجوز برگزاری تجمع می‌دهد.

ژیان تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی وسایل دستگاه که در قبال حمایت از مظلومان وظیفه دارند باید پاسخگو باشند. مقام معظم رهبری به مسئولان قوه قضاییه تاکید کردند که شما باید در فضای بین المللی موضع بگیرید و اقدام حقوقی کنید و در ادامه شیخ زکزاکی را مثال لذا ما از قوه قضاییه نیز می خواهیم پیگیر این موضوع باشد.

وی گفت شیخ زکزاکی وضعیت جسمانی نامناسبی دارد و ما باید هر کاری از دستمان بربیاید برای آزادی و اینکه این شیخ درمان شود انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما