شناسهٔ خبر: 34079787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه همدان خواستار شد:

تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد همدان/۴۸ زندانی آزاد شدند

همدان - امام جمعه همدان بر تلاش در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان همدان تاکید کرد و گفت: گشایش پس از سختی به شرط صبر و شکیبایی و خودسازی پدیدار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی ظهر یکشنبه در مراسم حضور کاروان زیر سایه خورشید و پرچم متبرک حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در زندان همدان با تبریک میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج (ع) و تشکر از برگزار کنندگان مراسم و خادمان، خطاب به زندانیان جرایم غیرعمد بابیان اینکه حضرت یوسف (ع) سال‌ها در زندان بودند اما بعد از آن به مقام عزیزی مصر رسیدند، مدت حضور در زندان فرصت مغتنمی برای تربیت افراد بزرگ و با ایمان برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به زندانیان گفت: صبر کنید که گشایش پس از سختی به شرط صبر و شکیبایی و خودسازی پدیدار خواهد شد.

حجت الاسلام شعبانی در ادامه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب به بازگویی وقایع مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ پ رداخت و عنوان کرد: در آن واقعه تلخ یک طلبه در مسجد سخنرانی کرد و پس از حمله عوامل حکومت به مسجد و کشتار مردم موفق به خروج از مسجد شد اما به هنگام خروج از مرز توسط نیروهای افغانی اسیر و مدت سی سال در زندان‌های افغانستان نگهداری شد اما اسیر جو زندان و ناامیدی نشد و در همین مدت اسارت چنان به رشد و تربیت روح و روان و تقویت ایمان خود پرداخت که به مقام طی الارضی رسید و تبدیل به شخصیت معروف به نام بهلول شد.

وی بابیان اینکه گمان نکنید زندان آخر دنیاست، گفت: دعا کنید خداوند هر چه سریع‌تر زمینه رشد و اسباب آزادی را برای افراد در بند فراهم کند.

دادستان همدان نیز عنوان کرد: مقرر بود ۳۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد استان همدان در روز میلاد امام رضا (ع) آزاد شوند که به یمن حضور ۴ نفر خادم ۴ زندانی دیگر نیز به جمع آزادی‌ها اضافه می‌شوند و همچنین ۱۴ زندانی با محکومیت‌های مالی غیر عمد نیز توسط ستاد دیه آزاد می‌شوند.

حسن خانجانی ضمن قدردانی از مسئولان و عوامل اجرای مراسم خاطر نشان کرد: به تمام زندانیانی که در اجرای مراسم سهم داشتند یک هفته مرخصی تشویقی داده می‌شود.

مدیرکل زندان‌های همدان نیز با اشاره به آزادی ۴۸ زندانی جرایم غیرعمد استان همدان گفت: با ورود پرچم به زندان‌های تابعه و برگزاری مراسم معنوی سعی شده زمینه‌های آرامش خاطر زندانیان و تخلیه روانی آنان فراهم شود.

پژمان پروین افزود: استقبال در سطح گسترده‌ای انجام شده و زندانیان به صورت خودجوش در این مراسم معنوی شرکت کرده اند.

مدیر کل زندان‌های همدان خاطر نشان کرد: به مدت دو هفته برای این امر برنامه ریزی شده و مددجویان برای ساختن سقاخانه به مدت ۱۰ روز به صورت شبانه روزی فعالیت داشته اند.

در ادامه کلیپی از روند آماده سازی ماکت‌ها برای اجرای مراسم پخش شد و سپس با تدابیر ویژه اتخاذ شده زندانیان از بندها خارج شده و یک به یک پرچم متبرک را زیارت کردند.

نظر شما