شناسهٔ خبر: 34077803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

اولین جلسه کمیته پیشگیری ومبارزه با مصرف مشروبات الکلی برگزار شد

جلسه کمیته استانی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی به ریاست بیدخام مدیر کل امور اجتماعی استانداری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در جلسه کمیته استانی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی گفت: سند پیشگیری و مبارزه با مصرف مواد الکلی در قزوین با محورهای پیشگیری و مداخله در سطح استان اجرایی شد.


بیدخام افزود: در این سند وظایف دستگاه های اجرایی با معرفی نهادهای همراه مشخص شده و باید نسبت به اجرای برنامه ها اهتمام داشته باشند.


وی برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از مصرف الکل برای روانشناسان شاغل در مراکز بهداشتی، دانشجویی، درمانی، بهزیستی، آموزش و پرورش، دادگستری و نیروی انتظامی را از جمله برنامه های این سند برشمرد.


بیدخام به تفاهم نامه دوجانبه بین دفتر اجتماعی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی قزوین اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه رصد و کنترل آسیب مصرف الکل در قالب کنترل و پیشگیری در مناطق حاد و بحرانی استان از طریق تهیه و توزیع پمفلت (نوعی رسانه آموزشی) و ویدئوهای آموزشی برای عموم مردم به ویژه جوانان در معرض آسیب انجام می شود.


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه ۲۵ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند، تاکید کرد: در کنار اقدامات قهری و سلبی باید با انجام فعالیت های فرهنگی راه های پیشگیری از مصرف مواد الکلی را در بین این قشر حساس تبیین کرد.


بیدخام تصریح کرد: مصرف مواد الکلی یک معضل اجتماعی است و همواره آسیب های اجتماعی دیگر را نیز به دنبال دارد که برخوردهای قانونی با آن نیز در این سند تدارک دیده شده است.


این مسئول با بیان اینکه مصرف مواد الکی جزء آسیب های اجتماعی پنهان طبقه بندی می شود، خاطرنشان کرد: کودک آزاری، سوانح جاده‌ای، قتل، بزهکاری، ضرب و شتم، طلاق و مشکلات خانوادگی تنها بخشی از تاثیرات این ماده مخرب است که روی جسم و روان افراد تاثیر منفی به جا می گذارد.

1010/پ30/ب

نظر شما