شناسهٔ خبر: 34077014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیریت شهری از موضوعات اجتماعی غافل نشود

کرج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از مدیریت شهری کرج خواست نسبت به مسائل اجتماعی غفلت نکرده و مشکلات را در ابعاد مختلف ببیند.

صاحب‌خبر -

سعید ناجی روز یکشنبه در یکصدو پنجاه و سومین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهارداشت: مسائل اجتماعی به صورت پررنگ تر در مصوبات شورای اسلامی شهر کرج باید لحاظ شود.

وی ادامه داد: کلانشهر کرج با توجه به شرایط خاص، ترکیب جمعیتی، بافت شهری، تراکم جمعیت و بعد جغرافیایی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بیان کرد: مروری بر مصوبات شورای شهر کرج در ۶ ماهه دوم سال ۹۷ داشتم و مشاهده کردم که از بین ۳۰۷ مصوبه احصاء در این مدت، ۹ درصد مصوبات مربوط به حوزه عمرانی، ۱۱ درصد مربوط به شهرسازی، ۹ درصد مرتبط با حوزه فرهنگی و یک درصد مربوط به حوزه اجتماعی بوده است.

این مسئول گفت: اگر تعاملات بین شهرداری و شورای شهر با دستگاه های اجرایی تداوم داشته باشد و بتوانیم در جلسات و فرآیند پرسش و پاسخ و فرصت های دیگر با حضور تمام دستگاه های اجرایی فعال در حوزه اجتماعی و فرهنگی فعالیت ها و اقدامات یکدیگر را به چالش بکشیم، نهایت سود این امر نصیب مردم می شود.
به گفته وی، هر آنچه که انسان ها به عنوان موجودات زنده نیازمند بهره مندی از آن هستند باید در تصمیمات شورای شهر مدنظر قرار گیرد، شهرداری کرج توجه بسیاری به موضوعات عمرانی و بافت فیزیکی شهر داشته اما موضوعات اجتماعی مغفول مانده و کمتر به آنها توجه شده است.
انتظار شهروندان و دستگاه های اجرایی از شهرداری که دستگاهی توانمند محسوب می شود این است که در فرآیند تصمیم گیری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش نشاط و معنویت را به جامعه و مردم تزریق کند؛ برای اینکه بتوانیم به حد متعادلی از اقدامات و فعالیت ها برسیم، باید به تمام موضوعات و حوزه ها توجه کنیم و بیش از پیش وقت خود را برای انجام امور مربوطه صرف شود.
ناجی در خصوص مسائل و مباحث بانوان در شهر گفت: در کلانشهر کرج با مشکلاتی در حوزه های گوناگون مواجه هستیم که یکی از آنها مسائل مربوط به بانوان و نیازهای آنان است، آسیب هایی متوجه برخی بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار می شود که لازم است با همکاری دستگاه های مختلف و مردم گام های مؤثری در این زمینه برداریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند احصاء شرایط و وضعیت موجود هستیم، عنوان کرد: جامعه ما نیازمند نشاط است و باید شرایط را به گونه ای رقم بزنیم و به آن بپردازیم که مردم جامعه از افسردگی نجات پیدا کنند؛ انتظار می رود تعاملات در این حوزه افزایش یابد.
به گفته وی، با همکاری دوستان متخصص در حوزه اجتماعی و فرهنگی، فرهیختگان و نخبگان شهر کرج در یک حرکت و فعالیت چند جانبه مسائل را تجزیه و تحلیل کنیم و به صورت جدی به آنها بپردازیم؛ تمام دستگاه ها در این حوزه دغدغه دارند و اظهار نگرانی می کنند اما کمتر موفق شدیم دور هم جمع شویم و به حل مشکلات موجود بپردازیم.
ناجی با بیان اینکه احداث کمپ ماده ۱۶ یا مرکز بازپروری معتادان در البرز به عنوان یک ضرورت در استان همیشه مطرح بوده است، گفت: مقدماتی مهیا شده اما برای راه اندازی این کمپ نیازمند مساعدت شهرداری و شورای شهر کرج هستیم تا بتوانیم شرایطی را که مردم را آزار می دهد از بین ببریم و زمینه آرامش و آسایش مردم را فراهم کنیم.

شورای اسلامی شهر کرج ۱۳ عضو دارد.

۷۴۱۰/‏‬ ۶۱۵۵

برچسب‌ها:

نظر شما