شناسهٔ خبر: 34075739 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

چند خبر از صدا و سیما

صاحب‌خبر -
یادبود مریم میرزاخانی در شبکه چهار

هفتمین قسمت فصل جدید «چرخ» ساعت ۱۹ امروز با یادی از فعالیت‌های علمی دکتر مریم میرزاخانی روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

سومین هفته‌ برنامه‌ی «چرخ» با گفت‌وگویی درباره‌ی زندگی علمی مرحوم دکتر مریم میرزاخانی، ریاضیدان برجسته‌ی ایرانی و برنده‌ی جایزه‌ی جهانی مدال فیلدز آغاز خواهد شد. حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» در گفت‌وگو با دکتر سیدعبادالله محمودیان، عضو هیئت علمی دانشکده‌ی ریاضی شریف و چهره‌ی ماندگار ریاضی، فعالیت‌های میرزاخانی، نابغه‌ی دنیای ریاضیات را بررسی خواهند کرد. امروز، ۲۳ تیر، سالروز درگذشت دکتر میرزاخانی، اولین برنده‌ی ایرانی مدال فیلدز است. در بخش روایت خبری «چرخ»، مجید کریمی به مهم‌ترین خبرهای روز دنیای علم شیمی می‌پردازد. آشنایی با جزییات کار دکتر شاهین زمان، دیرینه‌شناس از دیگر بخش‌های هفتمین قسمت «چرخ» در فصل تابستان خواهد بود.
مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده بررسی و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان، مسائل روزمره‌ی زندگی را واکاوی می‌کند.
«چرخ» در تابستان امسال در سه روز یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

 

انتشار لوگوی جدید شبکه نسیم

هویت جدید شبکه نسیم رونمایی شد.

 هویت جدید این شبکه، که در شب ۲۲ تیر ماه رونمایی شد با بهره گیری از چهار رنگ اصلی (زرد به عنوان رنگ شادی، قرمز برای ایجاد شور و هیجان، آبی رنگ اعتماد بخش و سبز به عنوان نمادی  از طراوت و سرسبزی) از مهمترین محورهای مورد بهره برداری در تمامی میان برنامه هاست.

همچنین استفاده از نماد لبخند (که قبلاً یکی از بخش های نشان شبکه بود) را می توان در طراحی میان برنامه های گرافیکی به وضوح مشاهده کرد.

 

آغاز مرحله نیمه نهایی عصر جدید از امشب

یکشنبه ۲۳ تیر اولین قسمت از مرحله نیمه نهایی «عصر جدید» ساعت ۲۲:۳۰ تقدیم مخاطبان شبکه سه سیما می‎شود.

رقابت  ۱۵ استعداد برتر مرحله اول برنامه «عصر جدید» از امشب وارد مرحله نیمه نهایی می‌شوند تا برگزیدگان این مرحله را راهی مرحله معرفی بهترین استعداد کنند.

«عصر جدید» شبکه سه سیما برنامه‌ای است که به دنبال کشف استعداد‌های هنری، ورزشی و سرگرمی می‎گردد و امین حیایی، بشیر حسینی، آریا عظیمی نژاد و رویا نونهالی داوران آن هستند.در فصل دوم این برنامه، داوران در هر قسمت دو اجرا را انتخاب کردند، اما در نهایت انتخاب نهایی را به عهده مخاطبان گذاشتند تا بینندگان برگزیدگان نیمه نهایی این برنامه را انتخاب کند. امشب یکشنبه ۲۳ تیر، اولین قسمت از مرحله نیمه نهایی «عصر جدید» ساعت ۲۲:۳۰ تقدیم مخاطبان شبکه سه سیما شود

 

استاد فتح الله مجتبایی «چه خوب شد که به دنیا آمدید»!

مستند «چه خوب شد که به دنیا آمدید» از مجموعه «حکایت دل» ۲۳ تیرماه از شبکه چهارسیما پخش می شود.

 این فیلم مستند، در مدت زمان زمان ۷۳ دقیقه به زندگی و آثار علمی و فرهنگی استاد سید فتح الله مجتبایی ، حکیم ،دین پژوه  و استاد یگانه تاریخ ادیان شرقی پرداخته است.
فتح‌الله مجتبایی در سال ۱۳۰۶ در تهران به دنیا آمد. مقدمات ادبیات و علوم رسمی را در فراهان اراک فرا گرفت. در سال ۱۳۳۲ از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و دانشسرای عالی درجه لیسانس گرفت، و از آن سال تا ۱۳۳۸ در دبیرستان های اراک و تهران و دانشسرای عالی به تدریس ادبیات و زبانهای خارجی اشتغال داشت.در سال ۱۳۳۹ از طرف وزارت فرهنگ برای آشنایی با روشهای جدید تألیف کتابهای درسی به خارج از کشور اعزام شد و پس از یک دوره مطالعه و تحقیق در این زمینه در ایالات متحده آمریکا (دانشگاه کلمبیا، نیویورک) به کشور بازگشت و مأمور تهیه و تدوین کتاب های درسی در ادبیات برای دبیرستان ها شد.دکتر مجتبایی در دوران تحصیل خود از محضر استادان بزرگی در داخل و خارج از کشور استفاده نمود و برای آشنایی با عرفان هندی مسافرت‌های متعددی به هند و پاکستان داشت.وی درجه دکتری تاریخ ادیان و فلسفه شرق را از دانشگاه هاروارد آمریکا در سال ۱۳۵۰ دریافت و در مرکز مطالعات ادیان جهان آمریکا، تاریخ تطبیقی ادیان را تحصیل کرد.دکتر مجتبایی هم‌اکنون عضو هیأت علمی بنیاد دائرهالمعارف بزرگ اسلامی و همچنین عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.از دکتر فتح‌الله مجتبایی تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب، مقاله و شعر و نقد کتاب به صورت تألیف، ترجمه و تصحیح به زبان‌های فارسی و انگلیسی در ایران و خارج از ایران منتشر شده‌ است.
«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه ها  ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش و دوشنبه ساعت ۵ بامداد و ۱۴ عصر بازپخش می شود.
این مجموعه برای اولین بار از شبکه چهار سیما به روی آنتن می رود و روز دوشنبه ساعت  ۱۹:۳۰ از شبکه یک سیما بازپخش می شود.

مدیرکل جدید اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما منصوب شد
رئیس خبرگزاری صداوسیما، در حکمی مصطفی قمری وفا را به عنوان مدیر کل اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما منصوب کرد.

به گزارش رسیده، رئیس خبرگزاری صداوسیما، در حکمی مصطفی قمری وفا را به عنوان مدیر کل اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما منصوب کرد.
مصطفی قمری وفا، دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی است و تجربه ۱۵ سال سابقه خبرنگاری در سازمان صداوسیما را در کارنامه کاری خود دارد.
مدیریت دفتر نمایندگی صداوسیما در آفریقای جنوبی، سردبیری گروه سیاسی خبرگزاری صداوسیما و قائم مقامی اداره کل اخبار داخلی این خبرگزاری از دیگر مسئولیت‎های وی در سال‎های اخیر است.

 

«پایش» بازار نقل و انتقالات مسکن در تابستان

با توجه به رونق نقل و انتقالات و جابجایی مسکن در تابستان برنامه «پایش» امروز ۲۳ تیر بازار خرید و فروش و اجاره مسکن را در کشور بررسی می کند.

ظرفیت آموزش پزشکی برای تربیت و بکارگیری پزشکان پس از تحصیل موضوع دیگر برنامه امشب پایش خواهد بود. حسین مظفری کارشناس اقتصادی و جواد حسین پور کارآفرین برتر کشور هم از مهمانان امشب هستند.

پایش به تهیه کنندگی الهام پیرهادی، کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که امروز ساعت ۱۹:۴۵ و با اجرای محمد دلاوری پخش خواهد شد.

 شبکه افق و طنز «حرفشم نزن»

برنامه طنز «حرفشم نزن» شنبه تا چهارشنبه و با موضوعات روز جامعه روی آنتن شبکه افق می‌رود.

با توجه به لزوم پرداختن به مشکلات و مسائل روز جامعه با نگاهی متفاوت و هنرمندانه، برنامه تلویزیونی “حرفشم نزن” در شبکه افق سیما تولید و پخش خواهد شد.

قرار است در این برنامه و از دریچه طنز، موضوعات روز کشور و جهان در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مطرح و نقد شوند.

اجرای حرفشم نزن را محمدرضا شهبازی بر عهده دارد و دارای بخش‌های مختلفی همچون استندآپ، شعر طنز، نقالی طنز و تقویم تاریخ خواهد بود.

این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

 

تماشای « سیاره‌ زمین۲» از قاب شبکه چهار

مجموعه مستند «سیاره زمین ۲» در ۶ قسمت از شبکه چهارسیما پخش می شود.

 «سیاره زمین دو» یک مستند در مورد طبیعت است که در سال ۲۰۱۶ تولید شده و به عنوان یک دنباله برای سیاره زمین که محصول سال ۲۰۰۶ بود پخش می‌شود.
این مستند با گویندگی دیوید اتنبرو بیننده را با تمامی شگفتی های کره‌ زمین آشنا خواهد کرد. از سفر به قطب شمال گرفته تا صحرای های سوزان. همچنین گونه های حیوانی بسیاری در این مستند به تصویر کشیده میشوند که هر کدام متعلق به اقلیم و منطقه ای خاص هستند.
اگر می خواهید با شگفتی های دیده نشده  کره زمین، گونه های نادر و دیده نشده جانوری و زندگی جانوران کره زمین در فصل های سرد و گرم آشنا شوید این مستند را از شبکه چهار سیما تماشا کنید.
«سیاره‌ زمین۲» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از ۲۲ تا ۲۷تیرماه هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

 

«آفتابگردون» گوش به زنگ می‌شود
عوامل برنامه‎ساز برنامه «آفتابگردون» شبکه کودک امروز یکشنبه ۲۳ تیر، در امور مخاطبان روابط عمومی صداوسیما (۱۶۲) به طور مستقیم به تماس مخاطبان پاسخ می‌دهند.

بینندگان و علاقه‌مندان به این برنامه می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۱۶ با شماره ۱۶۲ تماس بگیرند و با عوامل سازنده این برنامه که از کانال پویای شبکه کودک روی آنتن می‌رود، گفت‌وگو کنند.

اعتیاد و تلخی های آن در قاب «سفید و سیاه»

اولین قسمت مستند «سفید و سیاه» با محور بررسی علل اعتیاد افراد از منظر آسیب های خانوادگی ، امشب ( یکشنبه بیست و سوم تیرماه ) ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می شود .

 مریم هاشمیان تهیه کننده مستند «سفید و سیاه» ، در توضیح بیشتر گفت: این مستند با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر در ٢۶قسمت ٣٠ دقیقه ای تهیه و تولید شده است . در این مستند سوژه ها واقعی هستند و ما قصد داریم دلایل اعتیاد این افراد را از منظر آسیب های تربیتی و ناهنجاری های خانوادگی این افراد بررسی و کنکاش کنیم .
هاشمیان ادامه داد: همان طور که خانواده رکن مهم پرورش افراد و اولین بستر شکل گیری هویت اجتماعی و فردی آدمهاست ، متاسفانه خواسته یا ناخواسته ، در بسیاری موارد خود این کانون اولیه ، منشاء بروز آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد است .
تهیه کننده سیاه و سفید اضافه کرد : دراین مستند ١۵ دقیقه از برنامه رابا سوژه ی واقعی همراه شده و سرگذشت زندگیش را از زبان خودش می شنویم وسپس بخش هایی از زندگی فرد را به صورت نمایشی می بینیم . همان بخش هایی که نقاط اساسی سقوط او به سمت اعتیاد بوده است .
مستند «سفید و سیاه» کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیماست که حمید رضا غفارزاده کارگردانی آن را به عهده دارد .این مستند یکشنبه و سه شنبه ساعت ۲۲:۳۰ و جمعه های هرهفته ساعت ۲۱:۳٠ از آنتن شبکه پنج سیما پخش می شود .

 

نقدینگی سرگردان زیر ذره بین رادیو گفت‌وگو

برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» امروز یکشنبه بیست و سوم تیر به بررسی حجم عظیم نقدینگی سرگردان اختصاص دارد.

برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» که به تحلیل جدیدترین موضوعات حوزه اقتصاد کشور می‌پردازد، بیست و سوم تیر حجم عظیم نقدینگی سرگردان را بررسی می‌کند. اسدالله عسگراولادی، عضو اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین و کارشناس اقتصادی، دکتر بهرام شکوری، عضو اتاق بازرگانی ایران و رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران و کارشناس اقتصادی و دکتر عطاالله هرندی، مدرس دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه استراتژی و عضو موسسه پژوهشی اقتصادی آرا در برنامه حضور دارند. برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴:۳۰روی موج اف ام ردیف ۵/۱۰۳ مگاهرتز تقدیم مخاطبان می‌شود.

 

جشنواره ۱۰۰ و حواشی آن به روایت پرس تی وی

برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‎المللی فیلم ۱۰۰ و حواشی آن در برنامه این هفته «مجله هنری ایران «(Iran Art Mag) نقد و بررسی می‎شود.

این برنامه به تهیه‎کنندگی بهروز نجفی به بحث و مرور دوازدهمین جشنواره بین‎المللی فیلم ۱۰۰ که از ۸ تا ۱۰ اسفندماه سال گذشته در تهران برگزار شده، اختصاص دارد. در این برنامه ضمن اشاره به بخش‎های مختلف این جشنواره شامل مستند، داستانی و پویانمایی که در سه حوزه ملی، مسیر تجریه و سینمای جهان برگزار شده است، بخش‎هایی از آثار شرکت کننده با موضوعات اخلاق و سبک زندگی و حمایت از تولید ایرانی به نمایش درآمده و با تعدادی از شرکت‎کنندگان گفت‎وگو می‎شود. «مجله هنری ایران» سه‎شنبه ۲۵ تیر ماه ساعت ۲۳:۵۵ از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت ۸:۲۰، پنجشنبه ساعت ۱۳:۲۰، جمعه ساعت ۴ و ۱۸:۲۰، شنبه ساعت ۱۷:۲۰ و یکشنبه ساعت ۱۵ است.

جزئیات برنامه های تابستانی شبکه چهارسیما از زبان مدیر شبکه

دکتر مسعود معینی پور؛ مدیر شبکه چهار سیما یکشنبه ۲۳ تیرماه با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه سه «سلام صبح بخیر» به تشریح برنامه‌های تابستانی این شبکه پرداخت.
مدیر شبکه چهار سیما در ابتدا با اشاره به از سر گیری پخش سری جدید برنامه های «طلوع» و «چرخ» گفت: برنامه «چرخ» قبل از حضور من درشبکه تعطیل شده بود. که از مهرماه سال گذشته پخش آن را مجددا از سرگرفتیم و بعد از ماه مبارک رمضان به صورت سه روز در هفته روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ساعت ۱۹ سری جدید آن آغاز شده است.
وی افزود: برنامه صبحگاهی «طلوع» نیز که از گذشته بوده است و پخش سری جدید آن از ابتدای تابستان آغاز شده، چارچوب جدیدی پیدا کرده و در حوزه علوم عمومی و دانش هایی که مردم ارتباط بیشتری با آنها دارند ورود پیدا کرده است.
معینی پور گفت: « مسابقه چهار، سه، دو،یک» نیز از برنامه های گذشته شبکه است و یک مسابقه تخصصی است و در سری هفتم این مسابقه تغییراتی را اعمال کردیم و سری جدید آن در حوزه سینما و تئاتر در ایام تابستان روزهای دوشنبه و سه شنبه ساعت ۲۱ پخش می شود.
مدیر شبکه چهار به رویکرد جدید شبکه چهار اشاره کرد و افزود: شبکه چهار شبکه فرهیختگان است و مخاطبان خاص خودش را دارد و ما در دوره جدید به دنبال آن هستیم که مباحث عمومی را از زبان متخصصان بیان کنیم. به طور مثال مباحثی که در حوزه ادب و فرهنگ و هنر و بهره‌گیری بصری، زبان، شنیدن، دیدن، پوشش، مناسک و… مربوط می‌شود، نسبتی با فرهنگ دارد و باید جایی باشد که درباره این مباحث تخصصی حرف بزند بنابراین شبکه چهار به این مباحث می‌پردازد و درتلاشیم تا مباحثی که به طور روزمرده مردم با آنها درگیر هستنید را از دید نخبگان و به صورت علمی به آنها بپردازیم. که البته گاهی این مباحث با نقد همراه هست که طبیعتا اینگونه مباحث مخاطبان خاص خودش را دارد .
مدیر شبکه چهار این مباحث را عملی و تخصصی دانست و عنوان کرد: متخصصان باید به مردم نزدیک شوند، ما می‌گوییم عالمان علوم انسانی به عرصه حکمت عملی کاری ندارند به همین خاطر دانش و علوم انسانی از عرصه زندگی مردم دور شده و مردم کار خود را با ادبیات رقیب حل می‌کنند. بنابراین شبکه چهار این میان به عنوان یک واسطه و حلقه اتصال عمل می کند.
وی همچنین در پاسخ به مجری برنامه درباره اینکه چرا در جمع خبرنگاران از اینکه «همین تعداد مخاطب برای ما کافی است!» صحبت کرده و این حرف با شیطنت رسانه‌ای به شکلی دیگر منتشر شده بود توضیح داد: ما اینجا مباحثی داریم که مخاطب چندان سراغ آن‌ها نمی‌آید، مثلاً وقتی ما درباره شبهات اعتقادی یک منبع دینی و یا مساله دینی صحبت می‌کنیم خیلی از مخاطبان ترجیح می‌دهند که یک سریال ‌بینند. این بدان معنا نیست که به مخاطب نیاز نداریم، ولی ممکن است مخاطب با این حوزه ارتباط نگیرد که نمی‌توان گفت نشان دهنده ضعف شبکه است. بلکه این هنر ماست که مخاطب را جذب کنیم. یکی از ماموریت های شبکه چهار در حوزه زبان و ادبیات فارسی است و ما درخواستمان این است که دیگران هم پای کار بیایند و چرا فقط به مجریان بگوییم از زبان فارسی استفاده کنند. به طور مثال من در نشست خبری‌ اخیر در شبکه از خبرنگاران خواستم آن‌ها هم در این حوزه‌ها با ما همکاری داشته باشند و در عناوین و خبرها از زبان فارسی استفاده کنند. همین جا نیز از همه می خواهم در پویش پاسداشت زبان و ادبیات فارسی تلاش و یاری کنند.
مدیر شبکه چهار سیما در ادامه درباره دیگر ماموریت‌های این شبکه عنوان کرد: ما امسال دو ماموریت داریم یکی «زبان و ادبیات فارسی» و دیگری «کتاب و کتابخوانی» است که در معاونت سیما به شبکه چهار محول شده است. خود ما در حوزه کتاب خوانی برنامه های مختلفی داریم از جمله «کتاب چهار» و برنامه جدید «کتاب با سُس تند» که از اول مهر ماه پخش آن آغاز می شود. همچنین میان برنامه های کوتاهی تولید کرده ایم و برای سایر شبکه ها نیز در همین زمینه برنامه ریزی کرده ایم.
وی همچنین به کنداکتور تابستانی شبکه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در شبکه چهار هر روز یک فیلم سینمایی، یک قرار ظهرگاهی، یک مستند علمی در قالب «چهارسوی علم»، یک سریال تاریخی ایرانی و گفتگوهای «تد» خارجی پخش می‌شود و ان شاالله از اول مهر ماه «تد» داخلی و ایرانی با طراحی و فضای جدید پخش می شود.

معینی پور با اشاره به کاهش برنامه‌های کنکوری نیز تصریح کرد: ما یکی از برنامه‌های کنکوری را حذف کردیم. البته برنامه کنکوری دیگری داریم که به عنوان یک ضرورت پخش می‌شود. همچنین در شبکه، بحث‌هایی آموزشی درباره دوران مشروطه، سیر تجدد، ایران باستان و… که کمتر در کلاسی آموخته ایم رو داریم که این مباحث در قالب برنامه «درس گفتار» هر روز ساعت ۱۶ در یک باکس نیم ساعته پخش می‌شود. ساعت ۱۸ زمان پخش سریال ایرانی است، در ساعت ۱۹ برنامه های «چرخ»، «ضیافت» و «معرفت»، ساعت ۲۱ نیز زمان برنامه های گفتگو و مناظره ما خواهد بود مانند «زاویه»، «خیلی دور خیلی نزدیک» و هر یکشنبه نیز یک بیوگرافی و مستند چهره نگاری از یک چهره مشهور و اندیشمند ایرانی معاصر در قالب برنامه «حکایت دل» داریم.
وی در بخش دیگر درباره برنامه‌های چالشی مثل «شوکران» بیان کرد: پیش تولید سری جدید «شوکران» شروع شده است و از مهرماه پخش سری جدید با اجرای پیام فضلی‌نژاد ، آغاز می شود.
مدیر شبکه چهار در پایان در پاسخ سوال مجری برنامه درخصوص حضور مجدد ده نمکی ، گفت: در سال گذشته مسعود ده نمکی در برنامه های «چهل هشت»، «چهل سیزده» و «چهل ۲۲» حضور داشته و امسال هم ان شالله با ایشان برنامه خواهیم داشت.

 

شبکه الکوثر «درمسیر باران»
به مناسبت ایام میلاد امام رضا(ع)، انیمیش «در مسیر باران» به کارگردانی حامد کاتبی و برنده بهترین کارگردانی انیمیشن از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر بر روی آنتن شبکه الکوثر می رود.
امروز یکشنبه ۲۳ تیر ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران این انیمیشن که با تکنیک سه بعدی و به سفارش موسسه آفرینش های آستان قدس رضوی تهیه و تولید شده است، پخش می شود. داستان انیمیشن مربوط به فردی به نام «ریان» است که بنا به دلایلی به سفری می رود که در این سفر با ماجراهای زیادی روبرو می شود و در نهایت به شهر «مرو» می رسد.
دوبله این انیمیشن در استودیو «رسالات» کشور لبنان انجام شده است و درچهره پردازی شخصیت ها و قهرمانان داستان از طراحی چهره این بازیگران استفاده شده است: امین زندگانی، رحیم نوروزی، محمدرضا شیرخانلو، محمد جهانیا، فرخ نعمتی و یاس نوزری.
«فی درب المطر» امروز برای کودکان و نوجوانان مخاطب شبکه الکوثر پخش می شود.

 

سفر به طبیعت «گزن چال» همراه با کانال آذری شبکه سحر
از سری مستند ایرانگرد فصل دوم ، امشب در کانال آذری شبکه سحر با دوبله آذری، منطقه کوهستانی موسوم به «گزن چال» در بالادست جنگل های هیرکانی واقع در شمال ایران استان مازندران معرفی می شود.
امروز یکشنبه ۲۳ تیر ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران مستند فاخر ایرانگرد با هدف معرفی طبیعت بکر و زیبای ایران به جهانیان بر روی آنتن است.
جواد قارایی کارگردان و تهیه کننده مستند برای تهیه این برنامه با یک تیم تصویربردار به شهرها و استان های مختلف ایران همچون چهار محال و بختیاری ، بوشهر ، خوزستان ، مازندران و یزد سفر کرده و در ۱۶ قسمت ۳۰ دقیقه ای ، روایت گر زندگی فردی شهرنشین شده که برای رسیدن به آرامش به دل طبیعت و آدم های کوه و جنگل و صحرا پناه می برد.
سرپرستی دوبلاژ و ترجمه این مستند به زبان آذری برعهده معصومه ظهیر بوده است و گویندگی تمام قسمت های این مستند را رامتین امن گستر انجام داده است.

 

 

اشتراک گذاری در:

نظر شما