شناسهٔ خبر: 34072154 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

به بهانه اکران «جهان با من برقص»؛

بهترین فیلم جشنواره جهانی فجر در صف اکران/شگفتی سروش صحت در آستانه اکران

فیلم سینمایی "جهان با من برقص" تازه‌ترین ساخته سروش صحت اواخر هفته گذشته توانست با کسب پروانه نمایش خود را در صف اکران آثار در نیمه دوم تابستان امسال ببیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی "جهان با من برقص" تازه‌ترین ساخته سروش صحت اواخر هفته گذشته توانست با کسب پروانه نمایش خود را در صف اکران آثار در نیمه دوم تابستان امسال ببیند.

این فیلم سینمایی برای نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد و در همان زمان توانست با نقد مثبت و تمجید بسیاری از اهالی رسانه و خبرنگاران روبرو شود، علاوه بر آن "جهان با من برقص" در اختتامیه هم مورد نظر داوران قرار گرفت.

بهترین فیلم جشنواره جهانی فجر در صف اکران/شگفتی سروش صحت در آستانه اکران//////////یکشنبه

"جهان با من برقص" در اختتامیه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را برای "علی مصفا" به همراه داشته باشد، همچنین این فیلم تندیس سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی را برای سروش صحت به همراه آورد.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: دوستان جهانگیر برای آخرین تولد او دورهم جمع شده‌اند. این موقعیت موجب می‌شود آن‌ها درباره زندگی و خودشان فکر کنند. "جهان" به زودی می‌میرد و رفقایش برای آخرین جشن تولدش دور هم جمع می‌شوند.

دوستان یکی یکی از راه می‌رسند، اما کسی کاری به جهان ندارد و هر کدام چنان مشغول مسائل خودشان هستند که انگار مرگی انتظار دوستشان را نمی‌کشد و جهان تنهایی‌هایش را با گاوش قسمت می‌کند، گاوی که همچون گاو مش حسن در فیلم مهرجویی شمایل سینمایی ماندگاری می‌یابد.

بهترین فیلم جشنواره جهانی فجر در صف اکران/شگفتی سروش صحت در آستانه اکران//////////یکشنبه

"جهان با من برقص" نخستین تجربه سروش صحت در کارگردانی سینما است، وی که بیشتر به کارگردانی آثار تلویزیونی و همچنین بازیگری شهرت دارد نشان داد که می‌تواند در عرصه سینما به یکی کارگردانان صاحب سبک تبدیل شود.

صحت تاکنون در بیش از ۴۰ اثر سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته و در عرصه کارگردانی تلویزیون نیز آثاری همچون "ساختمان پزشکان"، "چارخونه"، "لیسانسه‌ها"، "پژمان"، "شمعدونی" و "بازی" را در کارنامه خود می‌بیند.

جواد عزتی، علی مصفا، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی، سیاوش چراغی پور، کاظم سیاحی، مهراب قاسم خانی، رامین صدیقی، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، مهیار پوربابایی از جمله بازیگرانی هستند که در اولین فیلم سروش صحت به ایفای نقش پرداخته اند.

بهترین فیلم جشنواره جهانی فجر در صف اکران/شگفتی سروش صحت در آستانه اکران//////////یکشنبه

فیلمنامه "جهان با من برقص" به طور مشترک توسط سروش صحت و ایمان صفایی نوشته شده است و محمدرضا تختکشیان تهیه آن را بر عهده دارد.

عوامل اصلی این فیلم سینمایی عبارتند از: کارگردان: سروش صحت، تهیه کننده: محمدرضا تخت کشیان، فیلمنامه: سروش صحت – ایمان صفایی، مجری طرح و برنامه ریز: مجتبی وحیدی، مدیر فیلمبرداری: سینا کرمانی زاده، تدوین: خشایار موحدیان – شوکا زندباف، موسیقی متن: مازیار یونسی، طراحی و ترکیب صدا: سید علیرضا علویان، صدابردار: امین میرشکاری، طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه: مهدی موسوی، طراح لباس: رعنا امینی، جلوه‌های تصویری مجید خادمیان، مدیر تولید: مهدی چراغی، مدیر تدارکات: حامد آزادی، مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ، عکس: رضا شریفی

انتهای پیام/

نظر شما