شناسهٔ خبر: 34065372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آغاز نخستین فاز توسعه مسجد شیعیان در بیرمنگام

خبرگزاری حوزه

طرح توسعه مرکز اسلامی العباس در منطقه باسال هیل شهر بیرمنگام آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در فاز نخست طرح ساخت مسجد سه طبقه در بیرمنگام، ۲.۷ میلیون یورویی که شیعیان خوجه اثنی عشری از ساختمان کنونی آغاز کرده اند، ابتدا یک مسجد موقت ساخته می شود تا خللی در عبادات نمازگزاران ایجاد نشود.

شورای شهر بیرمنگام طرح توسعه مرکز اسلامی العباس در منطقه باسال هیل را در سال 2016 میلادی تایید کرد و هم اکنون شیعیان خوجه اثنی عشری در بیرمنگام، یک مسجد موقت در ملک مورد نظر بنا می کنند تا قدمی در راستای توسعه مسجد 7.5 میلیون یورویی که طرح ساخت آن را ارائه داده اند برداشته باشند.

ایجاد ساختمان موقت که پیشنهاد شده اکنون مهم است تا نماز و عبادات و مراسم های مذهبی در نخستین مرحله فرایند ساخت و ساز برپا باشد. ساختمان موقت یک شکل ساده و تمیز را ارائه می دهد و با ساختمان های اطراف مغایرتی نخواهد داشت. انتظار می رود تا ساختار مذکور تا اوایل پاییز 2019 به پایان برسد.

طبق گفته بانیان طرح، در فاز نخست همچنین یک خانه "کفن و دفن" و یک ساختمان برای سرایدار و نگهبان مسجد در نظر گرفته شده است. در صورتی که طرح درست پیش برود ساختمان کنونی تخریب شده و یک مسجد سه طبقه جای آن را خواهد گرفت.

این طرح همچنین شامل یک سالن ورزشی، فروشگاه، رستوران، پارکینگ چهار طبقه اتومبیل ها و ده ها ساختمان مجزا می شود. ساختمان کنونی تنها 720 نمازگزار را در خود جای می دهد و در صورت پیش رفتن طرح تعداد بسیار بیشتری از مسلمانان بیش از 1 هزار و 800 نفر در مراسم های متعدد  به ویژه ایام محرم قادر به شرکت در مراسم مذهبی خواهند بود.

...........................
پایان پیام/ 167

نظر شما