شناسهٔ خبر: 34064794 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی:

سامانه ملی املاک و اسکان کشور تا پایان سال راه اندازی می شود

فرهادیه با تاکید بر اینکه سیاست و رویکرد وزارت مسکن تاکید بر راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور است، گفت: الگوریتم و ساختار سامانه ملی طراحی شده و معماری سامانه تمام شده است و سامانه تا پایان سال راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «عباس فرهادیه» شب گذشته (شنبه 22 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره اما و اگرهای اجرا نشدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی و عدم ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان کشور پس از تصویب قانون گرفتن مالیات از خانه های خالی در سال 94 و مکلف شدن وزارت راه و شهرسازی به ایجاد این سامانه گفت: قانون مالیات مستقیم سال 94 حجم زیادی از تکلیف را برای سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصادی مقرر کرده است.

 

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در  تبصره 7 قانون 169 مکرر نیز وزارت شهرسازی را مکلف شده بعد از گذشت 6 ماه سامانه ملی املاک و اسکان کشور را ایجاد کندف گفت: بعد از تصویب قانون، وزارت راه و شهرسازی در این باره بررسی هایی انجام داد و متوجه شد پایه این قانون در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد که برای اطلاعات نیاز به سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال، دستگاه های خدمات رسان، شرکت اپراتورهای تلفن همراه و ثابت و شرکت پست برای اخذ اطلاعات پستی است تا اطلاعات پایه را در اختیار ما قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن سامانه اسناد ملی جلسات متعددی برگزار شده است، گفت: دادستانی کل کشور نیز برای حل مشکلات و هماهنگ کردن دادن اطلاعات ورود کرده اند به طور مثال دادستانی از شرکت های اپراتور همراه برای دادن اطلاعات تلفنی اشخاص به ما کمک کرده است.

 

فرهادیه با اشاره به اینکه 33 دستگاه برای گرفتن اطلاعات شناسایی شده بودند، افزود: در اختیار قرار نگرفتن اطلاعات مدت زمان اجرایی را تا 42 ماه طولانی کرد.

 

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سیاست و رویکرد وزارت مسکن تاکید بر راه اندازی این سامانه است، گفت: الگوریتم و ساختار سامانه ملی طراحی شده و معماری سامانه تمام شده است و فقط هماهنگی دستگاه ها را لازم دارد.

 

فرهادیه افزود: اطلاعات بر اساس ماده 169 باید در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد که با کمک ثبت اسناد برای انتقال اطلاعات، این سامانه تا پایان سال راه اندازی می شود.

 

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ماده 169 اطلاعات زیادی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده است و رویکرد ما این است که اگر اطلاعات دقیقی از مسکن داشته باشیم می توانیم برنامه منسجمی برای برای تولید مسکن، مدیریت زمین و دارایی های مردم داشته باشیم./

نظر شما