شناسهٔ خبر: 34060838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قبله پایتخت در شب میلاد امام مهربانی‌ها یکپارچه شادی شد

شهرری - ایرنا - شهرری در شب میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام رضا (ع) همزمان با ۱۰ ذی القعده سراسر جشن و شادی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مراسم جشن شب میلاد هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت شنبه شب (۲۲ تیرماه) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین معین شیرازی و مدیحه سرائی احمد شربیانی برگزار شد.

همچنین بقاع متبرک امامزاده عبدالله (ع)، شیخ صدوق، بی بی زینب، امامزاده هادی، بی بی شهربانو، بی بی زبیده، امامزاده ابوالحسن (ع)، امامزاده ابراهیم و اسماعیل (ع) هم میزبان عاشقان اهل بیت و شهروندان تهرانی بودند و با پخش شیرینی و مدیحه سرایی، میلاد امام مهربانی ها را جشن گرفتند.

در شب میلاد پیام آور صلح و دوستی دوستداران اهل بیت (ع) اقدام به پخش شیرینی در معابر و خیابان ها و مراکز عمومی شهرری کردند.

همچنین خیابان های اصلی شهرری نیز در شب میلاد رسول اکرم (ص) آذین بندی شده و شمار زیادی از شهروندان اقدام به چراغانی منازل خود کرده بودند.

امام رضا (ع) در یازدهم ذی القعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه و در خانه امام موسی کاظم (ع) پیشوای هفتم شیعیان دیده به جهان گشود. کنیه آن حضرت «ابوالحسن» و لقبش «رضا» است.

آن حضرت از مکتب نورانی و آسمانی پدر بزرگوارش امام موسی کاظم (ع) پیشوای هفتم شیعیان کسب فیض کرد، ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در سن ۳۵ سالگی به امامت رسیدند و دوران امامت امام رضا (ع) مصادف با خلافت حکومت عباسی شد.

همه جریان ها و حرکت های علمی مسلمانان در دوره امامت امام رضا (ع) گسترش یافته و مجالس درس و مناظره های علمی پررونق تر از گذشته برگزار می شد، در همین راستا امام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه های باطل و منحرف تربیت کردند.

دوران امامت ۲۰ ساله ایشان مصادف با حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در ۵۵ سالگی بر اثر توطئه های مامون عباسی در ۳۰ صفر ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسیدند.

۷۲۴۷/‏۶۰۰۳

نظر شما