شناسهٔ خبر: 34059485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران:

گردشگری اقتصاد را متحول می کند/ محدودیت‌های گردشگری را به فرصت تبدیل کنیم

نصر: رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری کنفرانس ملی «مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار» در تبریز خبر داد و گفت: اهداف این همایش در راستای بهبود مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار، برگزار می شود چرا که گردشگری بزرگترین صنعت فعال در جهان و یکی از صنایع بزرگ شغل‌آفرینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، غلامحسین مسعودی ریحان در نشست خبری با اشاره به نقش پر رنگ رسانه و مطبوعات در شفاف سازی مسائل مدیریتی کشور، گفت: مطبوعات مثل قوه چهارم هستند و برای ایجاد شفاف سازی در شهر تلاش های زیادی انجام می دهند، بدون رسانه هیچ کشوری به سمت توسعه حرکت نمی کند.

وی با بیان اینکه کنفرانس ملی مدیریت، گردشگری و توسه پایدار با همت شورای اسلامی استان برگزار می شود، اذعان داشت: این کنفرانس ملی 26 و 27 تیرماه برگزار می‌شود که با دریافت مجوز نمایه در پایگاه استنادی ISC یکی از معتبرترین کنفرانس‌های علمی این حوزه در شمالغرب کشور است.

وی افزود: اهداف این همایش در راستای بهبود مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار، برگزار می شود چرا که گردشگری بزرگترین صنعت فعال در جهان و یکی از صنایع بزرگ شغل‌آفرین است.

مسعودی ریحان با بیان اینکه ایران دارای منابع طبیعی، آثار باستانی و فرهنگ غنی است اما از این فرصت های گردشگری استفاده های لازم را نمی کند، اظهار داشت: ترکیه نفت و بسیاری از منابع طبیعی و معدنی را ندارد ولی با گردشگری و صنعت توریسم، اقتصاد خود را متحول کرده است.

وی ادامه داد: این کشور به واسطه تبلیغات توانمندی های گردشگری خود را معرفی می کند و در این راستا سرانه درآمد مردم در سطح شهر و اقتصاد کشور افزایش میابد.

رئیس شورای اسلامی استان جاذبه های گردشگری تبریز را بسیار غنی دانست و گفت: ادعا می‌کنم در داخل کشور کمتر شهری مانند تبریز جاذبه گردشگری داشته باشد اما چرا این صنعت در شهر ما اجرایی و پایدار نمی شود، نمی دانم.

 
وی با بیان اینکه شورای استان با محدودیت های مالی این همایش را اجرا می کند ، زیرا سعی دارد یکی از دغدغه های شهر و استان را حل کند، اظهار داشت: این شورا در شرایط فعلی، سعی دارد وظایف سازمان های دیگر را نیز به دوش بکشد.

وی اضافه کرد: افزایش آگاهی و فرهنگ گردشگر پذیری در شهر نیز یکی از راه های افزایش جذب گردشگر است.

مسعودی ریحان با تاکید بر اینکه آموزش‌های شهروندی برای بهبود رفتار شهروندان در مواجهه با گردشگران نیازمند اقدام جدی است، بیان کرد: باید محدودیت‌های گردشگری را به فرصت تبدیل کنیم و متفاوت تر از سایر کشورها در جذب گردشگر عمل کنیم.

وی بهره گیری از تبلیغ و استفاده از ظرفیت رسانه را در زمینه گردشگری بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد:باید از طریق این کنفرانس‌ها نقاط ضعف را شناسایی کرده و دریچه جدیدی را پیش روی توسعه گردشگری تبریز و آذربایجان باز کنیم.

 

فهمیدن، پله اول توسعه است

وی سوء مدیریت را عامل اصلی مشکلات سازمانی دانست و اذعان داشت: باید مدیریتی داشته باشیم که توسعه گرا و آینده نگر باشد تا از پیچ‌های تاریخی کشور عبور کند که در این همایش بر این موضوع تاکید داریم.

مسعودی ریحان گفت:مدیریت باید انسان محور باشد و نقش انسان در سازمان را مشخص کند، کشور ژاپن دارای منابع طبیعی نیست اما تمام توسعه آن به واسطه استفاده درست از سرمایه انسانی است.

وی با اشاره به اینکه افزایش بهروری کارخانه توسط نیروی کارآمد ممکن می شود، اضافه کرد: توجه به نیاز انسانی در کارخانه توسط مدیر باید صورت گیرد و باید به فکر تامین نیاز های روحی و مادی کارکنان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما