شناسهٔ خبر: 34059261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم ۲۰۰ میلیارد تومان به سیلزدگان کمک کردند

خرم آباد - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: مردم ۲۰۰ میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر کمک کردند تا در اختیار سیلزدگان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر پیوندی روز شنبه در مراسم توزیع لوازم خانگی بین سیل زدگان پلدختر با تبریک میلاد امام رضا (ع) و ایام دهه کرامت اظهار داشت: بر اساس قولی که به مردم داده شد و به عنوان امانت دار صدیق تلاش شد نیازهای مردم برطرف شود.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های ستاد بازسازی و نوسازی کشور مقررشد از طریق توزیع لوازم خانگی مانند یخچال، فرش و اجاق گاز، برای کار اولیه اقدام مؤثری در جهت تهیه این لوازم و کمک به خانواده‌های آسیب دیده از سیل صورت گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: بنابر این در مرحله اول ۱۰ هزار پک از لوازم خانگی ساخت داخل کشور تهیه و از این تعداد ۲ هزار پک شامل یخچال ۲۰ فوت، گاز پنج شعله، فرش و ۲ تخته پتو بین خانوارهای سیل زده‌ای که دچار آسیب شده و استانداری لرستان معرفی کرده توزیع می‌شود.

وی افزود: این لوازم خانگی جهت اهدا به سیل زدگان به استان لرستان و شهرستان‌ها ارسال شده تا در جهت کمک به مردم آسیب دیده توزیع شود.

پیوندی خاطرنشان کرد: ارزش تقریبی هر پک لوازم خانگی که توزیع آن امروز در استان آغاز و تا ۲ هفته دیگر ادامه دارد ۵۵ میلیون ریال می‌باشد.

وی افزود: توزیع این اقلام با هماهنگی ستاد بازسازی و استاندار لرستان صورت می‌گیرد بنابر این براساس سیاست‌های بعدی و نیازهایی که مردم دارند مابقی کمک‌های نقدی مردم کشور در جهت رفع نیازمندی‌های سیل زدگان به کار گرفته می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمرکشور گفت: با وجود شرایط اقتصادی که خیلی قابل قبولی نبود اما مردم با تلاش و کوشش در حد بضاعت و توان در قالب کار خیر این کمک‌ها برای مناطق سیل زده تهیه کردند که در نزد خدا محفوظ است.

وی افزود: از طریق کمک‌های نقدی مردم قدرشناس، نیک اندیش و خیرخواه کشور توانسته‌ایم رونق اقتصادی در کارخانه‌هایی که با اخراج کارگران با مشکل مواجه و تعطیل شده بودند راه اندازی شد و چرخه تولید آنها احیا شد.

پیوندی اظهار امیدواری کرد: این همدلی و محبت روز به روز در بین مردم ایران بیشتر شود تا بتوان کارها را بهتر و موفق تر انجام و مشکلات را پشت سر گذاشت.

رئیس جمعیت هلال احمرکشور از تلاش استاندار، معاون عمرانی استانداری، نماینده مردم پلدختر در مجلس، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، نجاتگران و امدادگران و مسئولان شهرستان که تلاش کردند و دست به هم دادند تا سیل که می‌رفت به تراژدی تلخی تبدیل شود تقدیر کرد و گفت: امید است مشکلات باقی مانده را بتوانیم با کمک مردم و مسئولان حل کنیم.

/ ‏۶۰۶۰/‏۷۲۷۲

نظر شما