شناسهٔ خبر: 34056883 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ادامه ناآرامی ها در پاریس در آستانه جشن روز ملی فرانسه

سی‌وپنجمین هفته اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه در سراسر این کشور آغاز و در بخش‌هایی از پاریس به خشونت کشیده شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سی و پنجمین شنبه متوالی اعتراضات فرانسه در سراسر این کشور آغاز شد.

اخبار بین الملل_ معترضان با حضور در خیابان‌های اصلی شهر پاریس برای سی و پنجمین هفته متوالی نسبت به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه راهپیمایی خود را آغاز کرده اند.

عده‌ای امروز شنبه با تجمع در میدان استالینگراد پاریس و حرکت به سمت میدان مازاس، سی و پنجمین شنبه متوالی اعتراضات را برپا می‌کنند.

راهپیمایی معترضان در بخش‌هایی از شهر با ناآرامی و درگیری‌های همراه بوده است. پلیس که به منظور کنترل امور در نقاط مختلف مسیر حرکت معترضان مسقر است با استفاده از گاز اشک آور سعی در متفرق کردن آن‌ها دارد.

فعالان جنبش اعتراضی فرانسه همچنین از تدارک برنامه سی و پنجمین هفته اعتراضات برای فردا یکشنبه ۱۴ ژوئیه در خلال مراسم رژه روز ملی فرانسه خبر داده اند. قرار است امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای شرکت در جشن روز ملی در خیابان شانزه لیزه حاضر شود.

وزارت کشور فرانسه هر گونه برپایی تظاهرات در خیابان شانزه لیزه را از ماه‌های قبل ممنوع اعلام کرده بنابراین در صورت حضور معترضان در مراسم روز ملی فرانسه قرار است به شدت با آن‌ها برخورد شود.

تاکنون شمار معترضانی که امروز در سی و پنجمین شنبه پاریس راهپیمایی می‌کنند اعلام نشده است. این در حالی است که آمار‌های رسمی نشان می‌دهد هفته گذشته بیش از ۶ هزار معترض در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمده بودند.

پلیس فرانسه هفته گذشته اعلام کرد از آغاز نخستین شنبه اعتراضی در ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۵۵۰ پلیس در جریان مقابله با این اعتراضات زخمی شده اند. همچنین، در جریان سی و پنج هفته اعتراض به نظام سرمایه داری و سیاست‌های دولت فرانسه تاکنون بیش از ۱۰ نفر کشته و حدود ۱۴ هزار نفر زخمی یا بازداشت شده اند.

جنبش جلیقه زرد‌ها برای نخستین بار از آوریل سال گذشته میلادی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت آغاز شده و از آنجا که هیچ اقدامی برای رفع خواسته آن‌ها انجام نشده است تظاهرات حامیان این جنبش هر هفته شنبه برگزار می‌شود.

روز گذشته نیز عده از از معترضان آفریقایی تبار موسوم به جلیقه سیاه ها، که تعداد آن‌ها به ۷۰۰ نفر می‌رسید در برابر بنای تاریخی پانتئون تجمع کردند و خواستار صدرو برگه اقامت قانونی شدند. در نهایت، با ورود پلیس ضد شورش، اعتراضات سرکوب شد و ۳۷ تن نیز بازداشت شدند.

 

نظر شما