شناسهٔ خبر: 34045036 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امروز در فرهنگسرای ارسباران،

آئین اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی چلچراغ آسمانی برگزار می‌شود

آئین اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی چلچراغ آسمانی امروز شنبه ۲۲ تیر ماه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی چلچراغ آسمانی، امروز شنبه ٢٢ تیر، در شب میلاد امام رضا (ع) از ساعت ١٧ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این رویداد بزرگ قرآنی بیش از ٦ هزار نفر با ارسال آثار در بخش‌های تخصصی و عمومی شرکت کردند و افراد برگزیده در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

نفرات اول تا سوم هر کدام از بخش‌های تخصصی جشنواره به ترتیب ٥٠ میلیون ریال، ٢٠ میلیون ریال و ١٠ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد و چهار فرد برگزیده بخش عمومی غنچه‌های آسمانی هر کدام ٢٠ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

گفتنی است جشنواره چلچراغ آسمانی از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

این جشنواره صرفاً در قالب آثار ویدیوئی برگزار می‌شود و فراخوان، دریافت، نمایش و داوری آن در پنج بخش زیر انجام شد:

آوانمای قرآنی

تولید کلیپ، فتوکلیپ و قطعات کوتاهی که از ترکیب صوت و تصویر آیات قرآن، تواشیح، هم خوانی و آموزه‌های قرآنی تولید شده و با جلوه‌های هنری به آن جذابیت بخشیده‌اید. حداکثر زمان اثر ۳۰۰ ثانیه در نظر گرفته شده است.

کلیپ داستانی

تولید کلیپ با مضمون و محتوای آیات و روایات قرآنی که مرتبط با سبک زندگی کنونی باشد. حداکثر زمان اثر ۳۰۰ ثانیه در نظر گرفته شده است.

پویانمایی و موشن گرافیک

تولید انیمیشن یا موشن گرافیک که دارای پیام و محتوای متناسب و مرتبط با آیات و روایات قرآنی باشد. حداکثر زمان اثر ۳۰۰ ثانیه در نظر شده است.

مستند مردمی

ارائه فیلم‌های کوتاه و مستند با محتوای فعالیت‌های قرآنی، گزارش تصویری، گفت وگوی تصویری که به نوعی مرتبط با فعالیت‌های قرآنی باشد. حداکثر زمان اثر ۳۰۰ ثانیه در نظر گرفته شده است.

غنچه‌های قرآنی

که علاقه مندان از تلاوت قرآن، اذان و اقامه نماز کودکان و نوجوانان خود فیلم تهیه کرده و آن اثر را ارسال کردند.

در این مراسم همچنین به ١٠ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جایزه یک میلیون ریالی تعلق خواهد گرفت.

با توجه به محدودیت سالن و تعداد بالای شرکت کنندگان، افرادی که تمایل دارند در جشن اختتامیه شرکت کنند، می‌توانند عدد ٢ را به سامانه ١٠٠٠٩٨٩١ ارسال کنند تا دعوتنامه رسمی و کارت حضور در مراسم برایشان ارسال شود.

نظر شما