شناسهٔ خبر: 34042499 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال 2019 در آمریکا،

برزيل 3 - ايران 2 ؛ روياي ايراني کامل نشد

در مرحله نهایی دومین دوره والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹ بامداد امروز تیم ایران برابر برزیل نتيجه را واگذار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما، مرحله نهایی دومین دوره والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹ (سی امین دوره لیگ جهانی والیبال) بامداد امروز در آمریکا ادامه یافت.
به گزارش پایگاه اختصاصی مسابقات، در این دوره از رقابت‌ها ۱۶ تیم از جمله تیم ایران حضور یافتند و نتایج تیم‌ها در یک گروه محاسبه شد. در نهایت ۵ تیم برتر به همراه آمریکا (میزبان) به مرحله نهایی صعود کردند. نتایج و برنامه ادامه مرحله نهایی که در سالن ۱۰ هزار نفری کردیت یونیون در شهر شیکاگو آمریکا برگزار می‌شود، به این شرح است:
* گروه یک:‌
آمریکا ۳ - ۰ روسیه (قهرمان دوره قبل)
- تیم‌های آمریکا با ۶ و روسیه با ۳ امتیاز اول و دوم شدند و به نیمه نهایی راه یافتند. تیم فرانسه بدون امتیاز سوم و حذف شد و در رده ششم قرار گرفت.
* گروه دو:
برزیل ۳ - ۲ ایران (ست‌ها: ۲۵ - ۲۰، ۲۵ - ۲۳، ۲۴ - ۲۶، ۲۰ - ۲۵ و ۱۵ - ۱۰)
- در این رقابت‌ها تیم ایران پیش از این در مرحله دوره‌ای ۳ - ۱ ایتالیا، پرتغال، آرژانتین، کانادا و صربستان، ۳ - ۰ چین، ژاپن، آلمان، روسیه، استرالیا و بلغارستان و ۳ - ۲ لهستان را برد و ۲ - ۳ از برزیل و ۰ - ۳ از فرانسه و آمریکا شکست خورد. تیم ایران در مرحله نهایی ۱ - ۳ از لهستان شکست خورد. این دومین بار بود که تیم ایران در مرحله نهایی حاضر شد.
- در گروه ۲ تیم‌های لهستان با ۵ و برزیل با ۳ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و صعود کردند. تیم ایران با یک امتیاز سوم و حذف شد و در رده پنجم قرار گرفت.
** برنامه نیمه نهایی - بامداد یکشنبه ۲۳ تیر:
آمریکا - برزیل
لهستان - روسیه
---
در جدول لیگ جهانی والیبال در پایان مرحله دوره‌ای تیم برزیل با ۱۴ برد و یک باخت و ۳۹ امتیاز در صدر قرار گرفت و تیم ایران با ۱۲ برد و ۳ باخت و ۳۶ امتیاز دوم شد. تیم‌های روسیه با ۱۲ برد و ۳ باخت و ۳۴ امتیاز و فرانسه و لهستان با ۱۱ برد و ۴ باخت و به ترتیب با ۳۴ و ۳۰ امتیاز سوم تا پنجم شدند و صعود کردند.
تیم‌های آمریکا با ۹ برد و ۶ باخت و ۲۸ امتیاز، آرژانتین، ایتالیا و کانادا با ۸ برد و ۷ باخت و به ترتیب با ۲۶، ۲۵ و ۲۳ امتیاز در رده‌های ششم تا نهم قرار گرفتند. تیم‌های ژاپن با ۷ برد و ۸ باخت و ۱۹ امتیاز دهم، صربستان با ۶ برد و ۹ باخت و ۱۷ و بلغارستان با ۵ برد و ۱۰ باخت و ۱۳ امتیاز یازدهم و دوازدهم، استرالیا و آلمان با ۳ برد و ۱۲ باخت و به ترتیب با ۱۳ و ۱۲ امتیاز سیزدهم و چهاردهم، پرتغال با ۲ برد و ۱۳ باخت و ۷ امتیاز پانزدهم و چین با یک برد و ۱۴ باخت و ۴ امتیاز شانزدهم شدند. بدین ترتیب تیم پرتغال در سال ۲۰۲۰ از لیگ جهانی حذف شد.
--------
- در دوره قبل در سال ۲۰۱۹ تیم‌های روسیه، فرانسه و آمریکا اول تا سوم شدند و تیم ایران در رده دهم قرار گرفت. تیم ایران هفتمین حضور خود را در سال ۲۰۱۹ در لیگ جهانی با مربیگری ایگور کولاکوویچ مربیه مونته نگرویی تجربه کرد.
تیم ایران در سال ۲۰۱۳ نهم، در سال ۲۰۱۴ و در درخشانترین حضور خود چهارم، در سال ۲۰۱۵ هفتم و در سال ۲۰۱۶ هشتم شد، در سال ۲۰۱۷ در رده ۱۱ و در سال ۲۰۱۸ دهم شد و در سال ۲۰۱۹ در رده پنجم قرار گرفت.
--
در تاریخ لیگ جهانی والیبال تیم برزیل با ۹ قهرمانی ۷ نایب قهرمانی و ۴ سومی رکورد دار است و تیم‌های ایتالیا با ۸ قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و ۴ سومی در رده دوم، روسیه (با احتساب نتایج شوروی سابق) با ۴ قهرمانی ۵ نایب قهرمانی و ۷ سومی در رده سوم قرار دارند. آمریکا و فرانسه ۲ بار و تیم‌های لهستان، کوبا، هلند و صربستان یک بار قهرمانی لیگ جهانی را تجربه کرده اند.

نظر شما