شناسهٔ خبر: 34036338 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر کار آمریکا از دولت ترامپ کناره‌گیری می‌کند

وزیر کار آمریکا به دلیل نقش داشتن در دفاع از یکی از سرمایه‌گذاران آمریکایی در پرونده رسوایی جنسی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آلکساندر آکوستا» وزیر کار دولت ترامپ اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

استعفای آکوستا به دلیل نقش وی در مذاکرات برای مصالحه در خصوص «جفری اپستین» از سرمایه‌گذاران آمریکایی به دلیل اتهامات جنسی است.

آکوستا در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» به وی کناره‌گیری خود را اطلاع داده و گفته که نمی‌خواهد به دلیل نقشش در دادخواست اپستین، توان دولت را بگیرد.

وزیر کار مستعفی آمریکا به ترامپ گفته که اقتصاد این کشور در حال حاضر در شرایط قدرتمندی قرار داشته و تمرکز دولت باید بر روی همین موضوع باشد.

اعلام کناره‌گیری آکوستا دو روز پس از کنفرانس خبری یک ساعته درباره مصالحه‌ای بود که وی یک دهه پیش و زمانی که دادستان آمریکا در  میامی بود درباره اپستین انجام داده است.

ترامپ نیز درباره آکوستا گفته است که وی کار غیر قابل باوری به عنوان وزیر کار انجام داده و مرد بسیار خوبی است.

شرایط برای ترامپ به غیر قابل دفاع تبدیل شده است چون متحدان وی وزیر کار را یک جایگاه سیاسی می‌دانند. ترامپ بارها آشکارا از آکوستا تمجید کرده بود اما از نزدیک نیز اخبار مربوط به مورد اپستین را دنبال می‌کرد.

دادستان‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که اپستین 66 ساله روابط جنسی با دختر نوجوان 14 ساله داشته و زنان جوانی را به کار می‌گرفته تا به قاچاق جنسی دختران جوان بپردازند. اپستین این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/.

 

نظر شما