شناسهٔ خبر: 34035272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| 3 جشنواره تخصصی فیلم و عکس در سمنان برگزار شد

مدیر انجمن سینمای جوان استان سمنان با بیان اینکه سه جشنواره تخصصی فیلم و عکس در این استان برگزار شده است، گفت: خیلی از استان‌های کشور حتی قادر به برگزاری یک جشنواره هم نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «موفقیت انجمن سینمای جوانان سمنان باید الگوی دیگر انجمن‌های هنری باشد» خواستار تقدیر از فعالیت‌های این انجمن شده‌اند.

در این سوژه آمده است: «انجمن سینمای جوانان استان سمنان از ابتدای سال 97 با تغییر مدیریت روبه‌رو شد و آقای خجسته‌فر به‌عنوان رئیس این انجمن انتخاب شد؛ آن‌هایی که قبلاً در انجمن بودند، چه از نظر فضای انجمن و فعالیت عمرانی و چه از نظر سینمایی و اکران فیلم‌های بزرگ ایران و جهان می‌دانند گامی بزرگ برداشته شده است.

این اقدامات در گذشته 20 ساله این انجمن بی‌سابقه بوده است و این را می‌توان از معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان جویا شد و همین‌طور در سایت‌های انجمن سینمای جوانان ایران، اخبار انجمن سمنان از پربازدیدترین خبرها به حساب می‌آید»؛ خبرگزاری فارس این مسأله را پیگیری کرده است.

سعید خجسته‌فر، رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در حوزه عکس، دو نمایشگاه بزرگ و تخصصی عکس در استان سمنان برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: یک نمایشگاه آثار «مایکل کنا» که از عکاسان مطرح و مهم طبیعت در عکاسی سیاه و سفید در دنیا محسوب می‌شود، برگزار شد و نمایشگاه عکاسی موبایلی هم برپا کردیم.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان ادامه داد: در کنار این نمایشگاه‌ها، سه اردوی عکاسی استانی برگزار شده است؛ یک اردو در منطقه سفید چاه برگزار شد که منطقه‌ای در مرز سمنان و مازندران است و قبرستان مشهوری دارد.

خجسته‌فر ادامه داد: اردوی عکاسی استانی در سمنان و دامغان و اردوی عکاسی در سمنان هم با حضور مجید ناگهی برگزار شد؛ حسن غفاری از برجسته‌ترین عکاسان کشور و مجید ناگهی از هنرمندان خوب و فعال کشوری هستند.

وی با اشاره به اینکه انجمن سینمای جوانان در حوزه مشارکت‌ها نیز سال گذشته جشنواره عکس روز قدس را برگزار کرد، افزود: امسال هم با مشارکت فضای مجازی صداوسیما، در برگزاری این مسابقه مشارکت کردیم.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان با بیان اینکه سال 97 سه جشنواره تخصصی فیلم و عکس در این استان برگزار شد، اضافه کرد: خیلی از استان‌های کشور حتی قادر به برگزاری یک جشنواره هم در این قالب نبودند؛ ولی اسفندماه پارسال جشنواره فیلم استانی با عنوان دهمین هفته فیلم و عکس استان سمنان را برگزار کردیم و میهمانان ما در سطح معاون وزیر بودند که سابقه نداشته است.

خجسته‌فر با تأکید بر اینکه جشنواره «مهر محرم» در بخش فیلم هم برگزار شده است، تصریح کرد: مهر محرم، یکی از جشنواره‌های موضوعی قوی در کشور با موضوع معارف اهل‌بیت (ع) و اربعین است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌ای به مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) با نام جشنواره فیلم و عکس «برنا» در فروردین‌ماه برگزار شد، اضافه کرد: جوانان عکاس و فیلم‌ساز زیر 30 سال در این رویداد شرکت کردند و برنامه‌ها مورد استقبال اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفت.

انتهای پیام/75035/م/

نظر شما