شناسهٔ خبر: 34028939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برخورد قاطعانه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با ترویج بی‌حجابی و بدحجابی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: برخی از افراد ‌به صورت تشکیلاتی و سازمان یافته روی ارزش‌ها و باورهای ما مانند حجاب و عفاف کار می‌کنند و بی‌حجابی و بدحجابی را ترویج می‌کنند.دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید قاطعانه با آنها برخورد ک

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی شامگاه پنج‌شنبه در اجتماع بزرگ خانوادگی حافظان حریم خانواده در پارک شهرداری اظهارداشت: باید خودسازی و ساختار تمدن‌سازی در بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل شود.ساختار اسلامی در جامعه شکل گیرد و مردم‌ خود به خود به سوی ارزش‌های اسلامی هدایت شوند.

وی با اشاره به ترویج بی‌حجابی و بدحجابی به صورت تشکیلاتی و سازمان یافته توسط افراد در جامعه، افزود: برخی از افراد ‌به صورت تشکیلاتی و سازمان یافته روی ارزش‌ها و باورهای ما مانند حجاب و عفاف کار می‌کنند و بی‌حجابی و بدحجابی  را ترویج می‌کنند.دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید  قاطعانه با آنها برخورد کند.

دادستان و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز گلستان بیان داشت: حضور زنان با‌حجاب و متدین در جامعه و تذکر لسانی به افرادی که ارزش‌های دینی و انقلاب را زیرسوال می‌برند، سبب می‌شود تا دشمنان از اهداف اصلی خود که همانا تهاجم فرهنگی است دور بمانند.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند تا ارزش‌های دینی و اسلامی جامعه ما را تغییر داده و ناهنجارها را به عنوان هنجار و ارزش در جامعه ترویج‌ کند.برای ترویج این امر نگرش‌ها را تغییر می‌دهد که به طبع تغییر نگرش سبب تغییر رفتار می‌شود.

حسینی درباره مولفه حجاب هم گفت: حجاب یک امر فطری است که برای انسان امنیت را به همراه داشته و سبب می‌شود تا حریم خصوصی فرد حفظ شود.

وی با بیان اینکه دشمن با واژه «آزادی» قصد بی‌بندوباری و بی‌حجابی در کشور دارد، خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از واژه مقدس و قرآنی «آزادی» بی‌بندوباری و بی حجابی را ترویج می‌کند و با کلمه حجاب اجباری سعی دارد تا نگرش و ارزش‌های اسلامی را تغییر داده و انگارسازی کند.

دادستان و دادسرای عمومی و انقلاب گلستان بیان داشت: اکنون دشمن جنگ انگارسازی راه انداخته تا تصویر خانواده نسبت به هم تغییر کرده و به طبع نگرش‌ها و رفتارها تغییر کند.

وی انجام کارهای فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر لسانی را مقابله به مثل در برابر هجمه دشمن دانست و ادامه داد: امربه معروف لسانی نه به صورت خشن از تاکیدات‌مقام معظم رهبری است.اگر  ضد ارزش‌ها مانند بی‌عفتی، بی‌حجابی و فساد اداری به صورت تذکر لسانی در کل جامعه ترویج شود، عامل‌ مهم پیشگرانه در برابر تغییر ارزش‌های اسلامی خواهد بود.

حسینی گفت: با جمعیت متدین و محجبه جامعه در اماکن عمومی و تفرجگاه حضور پیدا کرده و به افرادی که ضدارزش‌ها مانند بی‌حجابی و بی‌عفتی و فساد اداری را انجام می‌دهند، تذکر لسانی دهند تا جلوی  بسیاری از منکرات گرفته شود.

وی با اشاره‌ به عملکرد ضعیف ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان اضافه کرد: متاسفانه عملکرد این ستاد در شهرستان‌ها ضعیف است و در مرکز استان نیز مصوبات در ادارات و اماکن عمومی اجرایی نمی‌شود. قانون حامی آمران‌به‌معروف و‌اهیان از منکر لسانی است.

دادستان و دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی گلستان درباره فعالیت‌های فرهنگی در جامعه هم بیان داشت: همان‌طور که دشمن مدل‌سازی را در بین جامعه به ویژه جوانان ترویج می‌کند.ما نیز باید افراد متدین‌موفق را به جامعه به‌عنوان‌الگو معرفی کرده و این الگوها را حفظ کنیم.برخی اوقات این الگوها دچار انحراف می‌شوند که باید به این‌نکته توجه داشت.

وی ترویج سبک زندگی غربی را از دیگر هجمه‌های دشمن دانست و گفت: متاسفانه ترویج سبک زندگی غربی در سبک‌معماری ما نیز نفوذ کرده و منازل ما از سبک اندرونی و بیرونی که نوعی حفظ حریم خانواده بود خارج شده است.سبک ساختمان ما باید اسلامی باشد.صداوسیما در ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها سبک زندگی اسلامی را ترویج ‌کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما