شناسهٔ خبر: 34027960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران در کرمانشاه پایان یافت/ تجلیل از 64 اثر

دومین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران پس از سه روز داوری و برگزاری نشست‌های تخصصی به میزبانی کرمانشاه به‌کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دومین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران با شعار «ایران پویا و کرمانشاه زیبا» پس از سه روز داوری و برگزاری نشست‌های تخصصی شامگاه پنجشنبه در تالار انتظار کرمانشاه به کار خود پایان داد.

طبق گفته مسئولان و دست اندرکاران این برنامه، بیش از یک‌هزار و 530 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران ارسال شده بود که در نهایت 355 اثر به بخش جشنواره راه یافته و پس از داوری در این جشنواره از 64 اثر تجلیل شد.

این جشنواره در 6 بخش اصلی شامل سریال پویانمایی؛ فیلم کوتاه، نیمه بلند و بلند، موشن گرافیک و جلوه‌های بصری و عروسکی و 6 بخش موضوعی شامل شعار سال، مقاومت و دفاع مقدس، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، تهاجم سیاسی و فرهنگی و دستاورد‌های اجتماعی یا مقابله با آسیب‌های اجتماعی از 18 تیرماه کار خود را در کرمانشاه آغاز و 20 تیرماه به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره از خانواده معظم شهدا و چهره‌های فرهنگی و هنری استان و همچنین 64 آثار برگزیده تجلیل به عمل آمد.

تجلیل شدگان مراسم اختتامیه به شرح ذیل هستند

 هیأت داوران  دیپلم افتخار و جایزه نقدی ویژه هیأت داوران متشکل از راضیه برومند و کریم سربخش به ریاست محسن چینی‌فروشان در بخش فیلمنامه عروسکی، به 2 اثر «قصه‌های جنگل» به نویسندگی کامران یوسفی و «زبلی و دوستان» به نویسندگی فرشاد عزیزی اهدا شد.

«بومرنگ یک ربات» به نویسندگی محمدحسن عابدی‌نژاد و پژمان سهرابی به عنوان بهترین فیلمنامه اول عروسکی معرفی شد که در این بخش تندیس و دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

 تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین موسیقی به امیرحسین انصافی برای اثر «ماهور» اهدا شد.

محمد راستگو گوشه نیز برای اثر «داستان‌های الوند» موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین طراحی دکور و صحنه شد.

همچنین در بخش دستاوردهای فنی هم تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به احمد نیک‌کار برای «سفرهای چی باد» تعلق گرفت و احسان صانعی هم از «گروه نمایش قصه بخت» هم دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش تئاتر صحنه‌ای را دریافت کرد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین تئاتر صحنه‌ای به محمد اعلمی برای اثر «نمایش کدو زری» اهدا شد.

در بخش برنامه‌های ترکیبی هم براساس نظر هیأت داوران، لوح تقدیر و جایزه نقدی به سمیه عبدالله‌زاده برای اثر «پیم و پم» و سارا روستاپور برای اثر «مهد پویا» تعلق گرفت و پرویز ظرافت هم برای اثر «بیر کله قند» دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین بازیگری را به دست آورد.

در بخش فیلمنامه نیز تندیش جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به وحید کیارسی برای اثر «داستان‌های الوند» اهدا شد و احمد نیک‌کار هم برای اثر «سفرهای چی باد» موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی شد.

در بخش بهترین برنامه عروسکی و از بین نامزدهای این بخش، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امیرمحمد یمینی برای تهیه‌کنندگی اثر «سفرهای چی باد» اهدا شد.

عبدالله علیمراد، امیرمحمد دهستانی و کیانوش دالوند اعضای هیأت داوران بخش مجموعه و سریال پویانمایی به ریاست گل‌محمدی نیز در بخش بهترین دوبله، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به رزیتا یاراحمدی برای اثر «مثل نامه» اختصاص دادند و در بخش بهترین صداگذاری هم نظر هیأت داوران، اهدای تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهزاد توکلی برای اثر «جوانمردان» بود.

آرمین بهاری آهنگساز اثر «روبی و جوجه‌ها» نیز توانست در این بخش تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را برای بهترین موسیقی به دست آورد و این جوایز برای بهترین اثر طنز هم به هادی امیری و رها فرجی برای کارگردانی «عصر وارونه» تعلق گرفت.

در بخش بهترین طراحی شخصیت، «قصه‌های ری را» به طراحی بابک نظری، اشکان شیرمحمدی و پدارم تقوی توانست تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به خود اختصاص دهد همچنین محمد جوادی برای اثر «جوانمردان» موفق به دریافت همین جوایز به عنوان بهترین لی اوت و فضاسازی شد.

در بخش بهترین انیمیت هم تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به احسان انصاری برای اثر «روبی و جوجه‌ها» اهدا شد.

مهدی حیدریان سرپرست نویسندگان اثر «مثل‌نامه» هم تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به عنوان بهترین فیلمنامه دریافت کرد و مهدی شاد هم برای کارگردانی «دوستان بازیگوش» موفق شد تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی دومین جشنواره را به خود اختصاص دهد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به عنوان بهترین مجموعه و سریال به «مثل نامه» به تهیه کنندگی رضا تقدسی تعلق گرفت.

شایان ذکر است، در مراسم افتتاحیه نیز از تعدادی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

در این آئین از همسر شهید یحیی شمشادیان، برادر شهیدمحمد سعیدجعفری، مادر شهید سجاد حبیبی، خانواده شهید رضوان‌مدنی، خانواده هنرمند بین‌المللی آیت‌الله نجومی، هنرمند عبدالله جوادی، فرنگیس حیدرپور و مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقدیر شد.

گفتنی است، پرچم جشنواره به استان هرمزگان میزبان سومین دوره جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران به معاون سیاسی و امنیتی استانداری و مدیرکل صدا و سیمای مرکز هرمزگان اهدا شد.

انتهای پیام/پ

نظر شما