شناسهٔ خبر: 34026860 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وعده«بایدن» برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا:به برجام برمی‌گردیم

نامزد مطرح دموکرات‌های آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کرده در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو واشنگتن به برجام بازخواهد گشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن» معاون باراک اوباما و از نامزدهای مطرح حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، کشورش را به برجام بازخواهد گرداند.

جو بایدن که در یک نشست انتخاباتی در دانشگاه شهری نیویورک حضور داشت، با اشاره به فواید توافق برجام گفت: «ترامپ توافق هسته‌ای را کنار گذاشت و با این کارش باعث شد ایران برنامه هسته‌ای خود را دوباره توسعه دهد. اگر تهران انجام تعهدات هسته‌ای خود را از سر بگیرد، من به برجام بازخواهم گشت.»

بایدن در عین حال اتهاماتی را علیه ایران تحت عنوان «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه» مطرح کرده و مدعی مقابله با آن شده است.

«جو بایدن» تنها نامزد انتخاباتی آمریکا نیست که وعده بازگشت به برجام را مطرح می‌کند و پیش از او نیز برخی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا برای سال ۲۰۲۰ بویژه در میان دموکرات‌ها وعده بازگشت به برجام را مطرح کرده و تصمیمات دولت فعلی آمریکا در ارتباط با ایران زیر سوال برده‌اند.

ترامپ، از اردیبهشت سال گذشته خروج یکجانبه آمریکا را از برجام اعلام کرد و این اقدام از آن زمان با انتقادات تندی در داخل و خارج آمریکا روبرو شده است.

نظر شما