شناسهٔ خبر: 34021755 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس درباره علت توقیف نفتکش حامل نفت ایران

جرمی هانت در توجیه اقدام غیرقانونی کشورش بار دیگر مدعی شد علت توقیف نفتکش حامل محموله نفتی ایران، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر مدعی شد علت توقیف کشتی «گریس۱» که حامل محموله نفتی ایران بود، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه است.

هانت در مصاحبه با شبکه الجزیره مدعی شد: «تحریم‌های اروپا را روی [کشتی] گریس۱ در جبل الطارق اجرا کردیم چون مقصدش رژیمی بود که علیه مردم خودش سلاح شیمیایی استفاده کرده است».

نیروی دریایی انگلیس هفته گذشته در اقدامی غیرقانونی نفتکش روسی گریس۱ را که حامل محموله نفتی ایران بود با ادعای نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی جبل‌الطارق توقیف کرد.

هانت همچنین با اشاره به شایعاتی درباره تلاش ایران برای توقیف یک نفتکش انگلیسی در خلیج فارس گفت:‌ اقدام ایران در تلاش برای تعرض به نفتکش انگلیسی را بررسی می‌کنیم و خواهان تنش نیستیم!
 
او افزود: درباره تشدید اوضاع در خلیج (فارس) نگران هستیم و به عملکرد نیروهای دریایی خود افتخار می‌کنیم. 
 
پیش از این آمریکا و انگلیس مدعی شده بودند سه قایق ایرانی سعی داشتند مانع از عبور کشتی انگلیسی هریتیج در تنگه هرمز شوند که این ادعا از سوی سپاه پاسداران رد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما