شناسهٔ خبر: 34013219 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اثرگذاری آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت بیشتر از دانشگاه‌هاست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اثرگذاری و سهم آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت بیشتر از دانشگاه‌هاست که در این

صاحب‌خبر -

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اثرگذاری و سهم آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت بیشتر از دانشگاه‌هاست که در این زمینه باید با حساسیت کارها را به پیش برد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در جمع روسای دانشگاه‌های استان اردبیل به مسئولیت خطیر مدیران و مسئولان در انجام وظایف خطیر اشاره و اظهار کرد: در روز قیامت مسئولان باید در برابر کار کرده و نکرده خود پاسخگو باشند که اگر مسئولیت سنگین خود را به درستی انجام داده باشند برای آن پاداش دریافت کرده و در غیر این صورت مواخذه خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین سرمایه‌های کشور در دست ماست و خانواده‌ها ارزشمندترین سرمایه‌های خود را به دست آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها سپرده‌اند تا تربیت و تعالی آنها به شکل درست ترسیم شود تا باقیات و صالحاتی را از قبل این کار شاهد باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما در مقطعی حساس قرار داریم که کوچکترین غفلت ما بزرگترین آسیب‌ها را به همراه خواهد داشت و از همین روی اثرگذاری و سهم آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت بیشتر از دانشگاه‌هاست.
رستمی با برشمردن آثار و عواقب فضای مجازی بیان کرد: امروز گروه‌های مرجع و کانون‌های تاثیرگذار در تربیت جوانان و نوجوانان ما متفاوت از گذشته است و از همین روی به تناسب این شرایط باید اساتید ما به بهترین ابزار علم و پاسخگوئی به شبهات دانشجویان مجهز شده و در راستای تحکیم بنیان‌های فکری و اعتقادی جوانان ورود پیدا کنند.
وی گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در اصلاح آئین‌نامه مدیریت دانشگاه سعی داریم تا از پیشنهادات و نظرات روسای دانشگاه‌ها و اساتید استفاده کنیم تا در مسیر اسلامی شدن دانشگاه‌ها گام برداریم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضرورت عملیاتی شدن راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را یادآورد شد و تصریح کرد: چهار زیرنظام مدیریت، آموزش، پژوهش و فرهنگ در این سند لحاظ شده و شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به این موضوعات اهتمام ویژه‌ای دارد.

رستمی ادامه داد: هر کدام از زیرنظام‌های مدیریت، آموزش، پژوهش و فرهنگ چهار کمیته دارد که شامل وزارت علوم، دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست.
وی اهمیت پیگیری در اجرایی شدن این سند را بیان کرد و گفت: ضعفی که این اسناد و برخی مصوبات شوری عالی انقلاب فرهنگی دارد موضوع پیگیری کیفیت اجرا در گروه‌های هدف و نظارت بر آنهاست که باید برطرف و اصلاح شود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان بیان کرد: در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مسایل به صورت تخصصی مطرح شده و راهبرد و مصوبات این سند باید به صورت پایش شده عملیاتی شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما