شناسهٔ خبر: 34011094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بستر مدیریت برای مدیران قوی بومی فراهم نشده است

عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: یکی از مسائل اساسی در استان مشکل مدیریتی است ولی به این معنا نیست که ما مدیر نداریم بلکه ما مدیران کارآمد و خوبی هم داریم اما متاسفانه بستر برای مدیریت آن‌ها فراهم نشده است.

صاحب‌خبر -

مجتبی نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به سیاسی بازی به عنوان یک آفت مدیریتی گفت: یکی از آفت‌هایی که با آن مواجه هستیم این است که امر سیاسی در خیلی از جاها فربه و پررنگ شده و مدیران ما عمدتا با عینک سیاسی حتی به موضوعات تخصصی نگاه می‌کنند که این آفت، عوارض خودش را در مناسبت‌های مختلف نشان داده است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: سیاست متاسفانه تبدیل به زیربنایی شده برای غالب مدیران کشور و این نگاه زیربنایی به امر سیاست نگاه های تخصصی در حوزه مدیریت را به حاشیه می‌برد و باعث می‌شود منافع حزبی و تشکیلاتی بر منافع عموم مردم اولویت پیدا کند؛ طبیعتا چنین مدیری نمی‌تواند دلسوز مردم باشد و مدیریت انقلابی را لحاظ کند.

وی تاکید کرد: در بعضی از حوزه‌های مدیریتی ما نیاز به ثبات داریم یعنی در بعضی از حوزه‌ها باید بعد حرفه‌ای آن‌ها را تقویت بکنیم که با آمد و شد دولت‌ها خیلی تغییر مدیریتی را شاهد نباشیم و اگر نیروهای سیاسی را لحاظ کنیم طبیعتا امنیت عمومی کشور و شاخص‌هایی که برای توسعه یک کشور بسیار مهم هستند دچار تنزل شدید می‌شوند.

 نوروزی ضمن اشاره به آفات انتخاب مدیر غیربومی برای استان گفت: یکی از پایه‌های مدیریتی یک مدیر شناخت است و عدم شناخت فرهنگ و موقعیت استان است که برای یک مدیر غیربومی آفت محسوب می‌شود و مدیر باید سال‌هایی را در استان سپری کند تا صرفا شناخت پیدا کند و با توجه به شرایطی که استان چهارمحال و بختیاری دارد و حساسیت‌های خاص ژئوپولتیکی و قومیتی آن، مدیران غیربومی عمدتا دلسوزی واقعی را برای استان ندارند.

وی افزود: استان منافعی دارد و این منافع در زندگی تمام مردم استان مشهود است ولی معمولا مدیران غیربومی به عنوان یک شهروند درجه یک در استان عمل نمی‌کنند و دغدغه عادی که یک فرد بومی دارد را ندارند و اگر این مدیر غیربومی، مدیری باشد که از استان‌های همجوار آمده، طبیعتا ملاحظات خاص سیاسی هم به آن‌ها اضافه و عدم دلسوزی تبدیل به آفتی بزرگتر خواهد ‌شد که می‌تواند منافع استان را از بین ببرد.

وی افزود: یکی از مسائل اساسی در استان مشکل مدیریتی است ولی به این معنا نیست که ما مدیر نداریم بلکه ما مدیران کارآمد و خوبی هم داریم اما متاسفانه بستر برای مدیریت آن‌ها فراهم نشده است.

انتهای پیام/3339/م

نظر شما