شناسهٔ خبر: 34011064 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

مخاطبان سینمای باغ کتاب پشت درهای بسته ماندند

تهران (پانا) - مخاطبانی که برای آخرین سانس سالن‌های پردیس سینمایی باغ کتاب بلیت خریداری کرده بودند بعد از قطع برق به بیرون مجموعه هدایت شدند.

صاحب‌خبر -

خبرنگار فرهنگی پانا که در میان مراجعان پردیس سینمایی باغ کتاب برای تماشای فیلم «سرخ‌پوست» در سانس 23:59 روز چهارشنبه 19 تیرماه 98 بلیت تهیه کرده بود در مجموعه حضور داشت.

بیش از 200 مخاطب که بلیت خریداری کرده و منتظر شروع سانس در محوطه انتظار پردیس سینمایی بودند با قطع برق ناگهانی مجموعه باغ کتاب مواجه شدند.

پس ازآن تنشی بین حاضران در بخش سینمایی باغ کتاب با کارکنان باغ کتاب ایجاد شد که کارکنان باغ کتاب هنگامی که مخاطبان را به بیرون مجموعه هدایت می‌کردند اعلام کردند که محسن جلالی فراهانی مدیر مجموعه باغ کتاب تهران با تایید ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری دستور خاموشی و جلوگیری از اکران سانس پایانی را صادر کرده است. این درحالی است که پردیس سینمایی باغ کتاب هر روز تا ساعت 2 بامداد زمان پایان نمایش آخرین سانس باز است.
گفته می‌شود پردیس باغ کتاب از این به بعد باید طبق مقررات مجموعه های سینمایی سازمان فرهنگی هنری شهرداری و ساعات کار آنها عمل کند که این موضوع بر خلاف شیوه نامه اکران فیلم ها در سینماهای کشور است.

لازم به ذکر است پردیس سینمایی باغ کتاب با 9 سالن سینما از ابتدای فعالیت به بخش خصوصی واگذار شده است و مدیریتی متفاوت با مجموعه باغ کتاب مشغول هدایت آن هستند.

جلالی چندی پیش در نشست خبری سالروز افتتاح باغ کتاب اعلام کرده بود که یکسال و نیم از قرارداد پردیس سینمایی باغ کتاب باقی مانده است و پس از آن مدیریت سینماها به مجموعه باغ کتاب می رسد و حال شاهد چالش باغ کتاب و پردیس سینمایی آن هستیم و این اتفاق به حاشیه جدید مدیریتی در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبدیل شده است.

به نظر می رسد چالش مدیریت باغ کتاب و پردیس سینمایی به روزهای حساس خود رسیده است که این امر به رونق سومین سینمای کشور از لحاظ فروش آسیب جدی خواهد رساند.

خبرگزاری پانا آمادگی اعلام نظرات مدیران پردیس سینمایی باغ کتاب، مدیران باغ کتاب و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری درباره این اتفاق را دارد.

نظر شما