شناسهٔ خبر: 34011017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دزدی دریایی انگلیس نشانه عمق دشمنی با ایران است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد توقیف نفتکش گریس ۱ توسط انگلیس نشان از عمق دشمنی با انقلاب اسلامی ایران بوده و حتما پاسخ متقابل و لازم در زمان مناسب و قاطعانه داده خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

احمد سالک‌کاشانی، در واکنش به توقیف نفتکش گریس ۱ از سوی نیروهای انگلیسی در تنگه جبل الطارق ، گفت: اقدام انگلیس با فرمان و دستور آمریکایی های خبیث انجام شده است.

اخبار سیاسی- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متوقف کردن نفتکش حامل نفت کشورمان راهزنی و دزدی دریایی است، اظهار کرد: این اقدام نشان از عمق خصومت و دشمنی انگلیسی ها نسبت به انقلاب اسلامی ایران است.

توقیف نفتکش گریس ۱  بر خلاف معاهده های بین المللی است

وی با بیان اینکه انگلیسی ها معروف به پیر استعمار هستند، افزود: بر این اساس با تحریک اسرائیلی ها و آمریکایی ها و بر خلاف معاهده های بین المللی اقدام به توقیف نفتکش گریس ۱ کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه صبر استراتژیک کشورمان در مواجه با رفتار غربی ها موجب شده آنها عصبانی شوند، ادامه داد: بر این اساس حتما پاسخ متقابل و لازم در زمان مناسب و قاطعانه داده خواهد شد.

تنگه هرمز در اختیار ایران است

سالک اعتقاد دارد تنگه هرمز در اختیار ایران است و این موضوع می تواند زمینه برداشتن اولین گام در مقابل اقدام انگلیسی ها در جبل الطارق باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تقابل به مثل یکی از گزینه های روی میز برای مواجهه با توقیف نفتکش گریس محسوب می شود، خاطرنشان کرد: تصور می کنم تلاش آمریکا مبتنی بر این است که اقدامی مانند راهزنی دریایی در جبل الطارق انجام شود تا  ایران را عصبانی کردن  و با بهانه تراشی زمینه افزایش فشار به کشورمان را فراهم کنند.

جوزپ بورل، وزیر خارجه اسپانیا در واکنش به توقیف این کشتی گفته بود که نفتکش ایرانی در خارج از قلمرو دریایی جبل الطارق و به درخواست آمریکا توقیف شده است.

دولت جبل الطارق نیز در واکنش به این اتهام گفته است که هیچ درخواست سیاسی از هیچ دولتی برای توقیف این نفتکش دریافت نکرده است.

این امر در حالیست که وزارت امور خارجه روسیه توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق را محکوم کرد و آن را مغایر با بیانیه های اتحادیه اروپا در خصوص تلاش برای حفظ برجام دانست.

نظر شما