شناسهٔ خبر: 34010701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

مشارکت معلولین منطقه 3
 در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 از مشارکت معلولین این منطقه در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها خبر داد.به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، کاظم کمالی نسب گفت: به علت پیشبرد اهداف و طرح مناسب سازی و رعایت استانداردهای مرتبط برای تردد مناسب تر معلولین جسمی-حرکتی، برخی از اعضای کانون‌های معلولین اقدام به ثبت نام در انتخابات شورایاری نمودند. وی ابراز داشت: باید از مشارکت مردم در اجرای سیاست‌های سلامت بهره گرفت و افراد آگاه با مطالبه گری سلامت، مسئولان را در اجرای وظایف یاری داد.

نشست مشترک نمایندگان محک 
با متخصصان حوزه ادبیات کودک و نوجوان

قبل‌ترها صدای ترالی که در راهروی بخش‌های بیمارستان می‌پیچید، اکثر کودکان مبتلا به سرطان به یاد دارو، قرص، شربت و آمپول می‌افتادند. امروز اما بخش خدمات حمایتی باهمراهی روان‌شناسان  مؤسسه خیریه محک و داوطلبان کار با کودک بیمار، سال‌هاست مفهوم تلخ ترالی دارو را به شیرینی قصه و کتاب تبدیل کرده است. به گزارش روابط عمومی محک، اهمیت توجه مداوم به ارتقای خدمات به کودکان مبتلا به سرطان، باعث شد تا محک به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان در جلسه‌ای که در انجمن شاعران ایران برگزار می‌شد شرکت کند، تا با بهره‌مندی از تجربیات متخصصان حوزه ادبیات کودک و نوجوان، فعالیت این ترالی و سایر خدماتی که در زمینه آموختن مهارت‌های ادبی، کتابخوانی و روایت درمانی برای کودکانش انجام می‌دهد را بهبود بخشد. چرا که محک می‌خواهد روزهای سخت درمان فرزندانش را با شیرینی قصه و شعر گره بزند و نیز مهارت‌های مورد نیاز هر کودکی را به فرزندانش بیاموزد.مصطفی رحماندوست، شاعری که در قصه‌گویی و ارتباط با کودکان تبحر دارد و بارها در محک حضور یافته و ساعتی خوش برای کودکان ساخته، این بار زمینه حضور محک را در جلسه‌ای فراهم کرد که متخصصانی چون طیبه شامانی، بیوک ملکی، افسون امینی و ... حضور داشتند.نمایندگان محک در این جلسه به معرفی فعالیت‌های این مؤسسه خیریه در ترالی کتاب پرداختند و مقرر شد اقداماتی مشترک برای افزایش ارتباط کودکان مبتلا به سرطان با کتاب از سوی انجمن صورت گیرد. همچنین برخی از اعضای این انجمن برای حضور در کارگاه ارتباط با کودک که زمینه افزایش آگاهی آنها را در زمینه شیوه ارتباط با بیمار فراهم می‌آورد، داوطلب شدند. در این جلسه درخصوص کتاب «قصه‌های بچه‌های محک» که داستان‌ها و نقاشی‌‌های آن از آثار کودکان محک است نیز گفتگو شد و تصمیم به آن شد تا در پرورش استعداد کودکان علاقمند به نوشتن مشارکت شود. لازم به ذکر است ترالی کتاب محک که از سال 1389 آغاز به کار کرده است، دو روز در هفته مهمان اتاق‌های کودکان مبتلا به سرطان بستری در بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک محک می‌شود و آنها را با کتاب‌های مختلف کودک و نوجوان، و قصه‌خوانی آشنا می‌کنند. داوطلبان ترالی کتاب علاوه بر بیمارستان و اقامتگاه محک، در اقامتگاه ستارخان و بیمارستان‌های مرکز طبی کودکان، امام حسین، شهدا، رسول اکرم، مفید و بهرامی نیز به توزیع کتاب در میان کودکان مبتلا به سرطان می‌پردازند.

اختتامیه دومین جشنواره «فامیل چتر خانواده»
 برگزار می‌شود 

آیین اختتامیه جشنواره «فامیل چتر خانواده» با معرفی و تجلیل از حلقه‌های فامیلی فعال و برتر شهر تهران یکشنبه ۲۳ تیر در فرهنگ‌سرای رازی برگزار می‌شود.به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه دومین جشنواره «فامیل چتر خانواده» با حضور سعید اوحدی رییس و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری و حلقه‌های فامیلی، با تجلیل از ۱۰ حقله فامیلی برتر، سه نفر ناظر و سه نفر تسهیلگر، یکشنبه ۲۳ تیر ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای رازی برگزار می‌شود.
 
شیرهای آتش نشانی در محله‌های شمال تهران
 افزایش می‌یابد

نصب شیرهای آتش نشانی در بافت‌های فرسوده شمال تهران توسعه می‌یابد تا ضریب ایمنی در این محلات افزایش و رضایت شهروندان حاصل شود.به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در مراسم کلنگ زنی احداث ایستگاه آتش نشانی محله قیطریه که با حضور زهرا صدر اعظم نوری عضو و رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ، خانواده‌های معظم شهدا و شهدای آتش نشانی، شورایاران و...  چهارشنبه 19 تیر ماه - در محله قیطریه برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: طبق مصوبات شهرداری منطقه یک با سازمان آتش نشانی شهرداری تهران برای افزایش ضریب ایمنی در بافت‌های فرسوده شیرهای آتش نشانی (هیدرانت) در معابر کم عرض این محلات نصب می‌شود.

برگزاری یادواره شهدای اقتدار منطقه9

همزمان با دهه کرامت؛ یادواره شهدای اقتدار با حضور مدیران ارشد شهری و لشگری و کشوری، ائمه جماعات، خانواده معظم شهدا و شهروندان در پهنه غربی پایتخت انجام شد.به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه9، با هدف تجلیل از خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همایش بزرگداشتی با عنوان «یادواره شهدای اقتدار منطقه9» در منطقه مزین به قدمگاه امام(ره) برگزار شد.در این همایش که با حضور سردار سرلشگر صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری، حبیب زاده عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک  شورای اسلامی شهر تهران، محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی،مفاخریان شهردار منطقه۹، رودباری فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری، ائمه جماعات و جمعی از مدیران شهری و لشگری و کشوری در سالن اجتماعات دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در منطقه9 شهری برگزار  شد؛از خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم وخدمت، به پاس مجاهدتهایی که در راستای دفاع از کیان وحفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته اند تقدیر به عمل آمد.شایان ذکر است منطقه9 در پهنه غربی پایتخت دارای بیش از 800 شهید می‌باشد.

مردم، بازار جدید میوه و تره‌بار فجر افسریه را 
افتتاح کردند

همزمان با افتتاح 15 پروژه شهری در منطقه 15 از سوی شهردار تهران، بازار جدید میوه و تره بار فجر افسریه با حضور مردم و اهالی محل افتتاح شد.به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ این بازار در راستای سیاست مدیریت شهری و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای افزایش میادین میوه و تره بار به ویژه در محلات محروم و پر جمعیت، بعد از بازسازی و نوسازی کامل بازار قدیمی فجر، مورد بهره برداری قرار گرفته است.براساس این گزارش، بازار میوه و تره بار افسریه که دارای پارکینگ اختصاصی است، در زمینی به مساحت 800 متر مربع و در 440 متر مربع زیربنا ساخته شده و کاربری‌های میوه نمونه و دستچین، محصولات فرنگی، سبزیجات برگی و غیر برگی و محصولات پروتئینی در آن پیش بینی شده است.

دومین چالش نوآوری تهران هوشمند

 دومین چالش نوآوری تهران هوشمند همزمان با نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در روز 27 تیرماه با محور کارآفرینی و نوآوری آغاز خواهد شد.به گزارش روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران، این سازمان و دبیرخانه «تهران هوشمند» دومین چالش نوآوری یا ماراتن خلاقیت و برنامه‌نویسی (Hackathon) را با هدف مشارکت همگانی در پویایی شهر، نظارت مستمر بر عملکرد خدمات شهروندی، شفافیت و پاسخگویی در شهر و افزایش زیست‌پذیری تهران در طول سه روز برگزاری نمایشگاه الکامپ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌کند.برنامه‌نویسان، طراحان، استارتاپ‌ها، دانشجویان و هر کسی با داشتن مهارت‌های فنی، چشم‌اندازی برای آینده و یا ایده‌ای در ذهن می‌تواند در این رویداد شرکت کند. علاقمندان برای حضور در این برنامه سه روزه می‌توانند با مراجعه به وبگاه (https://evand.com/events/dmondsmartcity) ثبت نام کنند.گفتنی است چالش نوآوری تهران هوشمند یک ماراتن واقعی از نوآوری است که از تمامی افراد و تیم‌های نوآور و فناور دعوت می‌نماید تا در قالب یک تیم، راهکارها، خدمات، اپلیکیشن و یا پروژه خود را با استفاده از دروازه‌های برنامه نویسی (API)  شهرداری تهران، با هدف ارتقای هوشمندی و زیست‌پذیری شهر تهران، ارائه دهند.اولین دوره این رویداد، آذرماه سال گذشته و همزمان با همایش بین‌المللی تهران هوشمند و با استقبال گروه‌های استارتاپی در مرکز فناوری‌های هوشمند شهری و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.
 

نظر شما