شناسهٔ خبر: 34008165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حضور ۴۰۰۰ طلبه در مناطق سیل‌زده پلدختر؛ خسارات سیل قابل‌جبران نیست

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه حجم خسارات سیل قابل‌جبران نیست گفت: در جریان سیل ۴۰۰۰ طلبه سازماندهی‌شده در مناطق سیل‌زده پلدختر خدمت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی عصر امروز در دیدار با طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع)پلدختر اظهار داشت: در بازدیدی که از شهر انجام دادیم متأسفانه روند بازسازی شهر کُند است باید حداقل وضعیت شهر بعد از گذشت سه ماه از سیلاب به حالت عادی در می‌آمد و مردم شرایط بهتری داشته باشند‌.

وی با اشاره به اینکه از مشاهده وضعیت مردم متأثر شدم افزود: باید مشکلات را برطرف کرد تا شرایط زندگی مردم به‌حالت عادی بازگردد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه سیلاب ویرانگری که زیرساخت‌ها را از بین برد، بر کسی پوشیده نیست وهنوز هم خسارات روحی، روانی ومادی آن مشاهده می‌شود، عنوان کرد: سیلاب جلوه‌های زیبایی هم داشت که یکی از ویژگی‌هایش مسابقه خدمت به سیل‌زدگان بود، همه مردم، نیروهای جهادی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اداری مسابقه خدمت داشتند.

وی  با اشاره به اینکه خدمتی که در حوزه آب‌وبرق به سیل‌زدگان ارائه شد واقعاً بی‌نظیر بود واین دستگاه‌ها با وجود اینکه اعتباری دریافت نکردند ولی با تمام توان پای کار آمدند که جای تقدیر دارد، بیان کرد: هنوز اعتباری به حوزه مسکن داده نشده ولی کار را آغاز کردند واجازه ندادند مردم این شرایط را بیشتر از این تحمل کنند.

میرعمادی با بیان اینکه کمک‌ها و مواد غذایی هلال‌احمر که به مردم ارائه شد، بی‌نظیر بود که جای تشکر دارد و این یکی از جلوه‌های سیلاب است گفت: ما امروز می‌توانیم بگوییم کسانی که لوازم‌خانگی خود را از دست دادند اغلب لوازم‌خانگی دریافت کردند و تعدادی هم که دریافت نکردند قطعاً به آنها داده می‌شود، کمک شد که مردم بتوانند روی پای خود بایستند ولی این حجم خسارات قابل‌جبران نیست.

وی تصریح کرد: یکی از جلوه‌های زیبای سیلاب نقش روحانیون بود که باشکوه و باعظمت بود و روحانیت در سیلاب ثابت کرد که در کنار مردم بوده ورنج مردم رنج روحانیت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه طلاب انقلابی ایثار دوران دفاع مقدس را زنده کردند، خاطرنشان کرد: در جریان سیلاب 4000 طلبه سازماندهی شده و در مناطق سیل‌زده پلدختر خدمت کردند که ارزشمند است.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان 600طلبه کار تبلیغ را در مناطق سیل‌زده انجام دادند که کار بارزشی بود و به اعتقاد بنده سیلاب یک آزمونی برای انسجام و وحدت ملت ایران بود.

انتهای پیام /ح

نظر شما