شناسهٔ خبر: 34005296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فعالان بقاع متبرکه خراسان شمالی تجلیل شدند / تأکید بر رونق تولید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در مراسم تجلیل از فعالین و خیرین بقاع متبرکه استان گفت: ایجاد فضای اقتصادی و رونق تولید در این مکان‌ها برای ترویج فرهنگ تولید و اشتغال در حال ایجاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ظهر امروز آیین بزرگداشت بقاع متبرکه و خادمان آنها به مناسبت روز بزرگداشت بقاع متبرکه برگزار شد که طی آن از تعدادی از فعالین و خیرین در آستان‌های مقدس امامزادگان استان مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی حسینی در این همایش و بزرگداشت با تأکید بر لزوم توجه به سیره اهل‌بیت و قرآن به‌عنوان میراث جاودانه پیامبر گرامی اسلام اظهار کرد: اهل‌بیت رفتاری منطبق بر قرآن داشتند و به‌نوعی می‌توان آنان را تفسیر عملی کلام الهی دانست.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با خطاب قرار دادن جوانان در خصوص یادگیری و فراگیری مفاهیم زندگی اهل‌بیت و قرآن گفت: این یادگیری‌ها باید به عمل نیز تبدیل شود و در مسیر این بزرگان باید حرکت کرد.

رونق قرآن با انقلاب اسلامی

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نیز با اشاره به تعالی و ارج نهادن به قرآن پس از انقلاب اسلامی گفت: یکی از مظاهر ارج نهادن به قرآن کرسی‌های تلاوت و جزء خوانی در ماه مبارک رمضان بوده  که سراسر کشور را در برگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی دوستی و حب نسبت به امامزادگان را ازجمله محبت‌های خواستنی از خدا عنوان کرد و افزود: حب خداوند و دوستداران خدا و اعمال موردپسند او را باید از پیگیر بود تا در قلب انسان ایجاد شود.

ترویج روحیه تولید در بقاع متبرکه استان

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، نیز به موضوع تبدیل بقعه‌های متبرکه به قطب‌های فرهنگی بر اساس بیانات رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: علاوه بر امور فرهنگی، موضوعات اقتصادی نیز در موقوفات بقاع متبرکه استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ضمت برشمردن تعداد از این اقدامات اقتصادی افزود: اقداماتی ازجمله پرورش و کشت زعفران، پسته، استخرهای آب گرم و کرم ابریشم در مجموعه‌های موقوفه بقاع متبرکه استان در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال و درآمدزایی انجام می‌شود.

وی در انتها خطاب به هیات امناهای بقاع متبرکه استان گفت: تمام مجموعه‌های فرهنگی و آستان‌های مبارک استان باید بتوانند ظرفیت‌های اقتصادی را در خود ایجاد کنند.

استان خراسان شمالی دارای ۱۶۸ بقعه متبرکه و حدود هزار و ۵۰۰ مسجد، تکیه و حسینیه است.

انتهای پیام/

نظر شما