شناسهٔ خبر: 34005232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

13 میلیون نفر؛ جمعیت فلسطینی‌ها در سرتاسر جهان

اداره آمار فلسطین به مناسبت روز جهانی جمعیت، گزارشی درباره تعداد فلسطینی‌ها در کرانه باختری، نوار غزه و سرتاسر جهان منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اداره آمار فلسطین به مناسبت روز جهانی «جمعیت» (۱۱ جولای) اعلام کرد بر اساس برآورد انجام شده تا پایان نیمه اول سال جاری (۲۰۱۹)، ۱۳ میلیون فلسطینی در سرتاسر جهان حضور دارند.

بر اساس گزارش «فلسطین‌الیوم»، پنج میلیون از این افراد در فلسطین زندگی می‌کنند و مابقی آنها در مکان‌های دیگر جهان هستند.

تعداد ساکنان کرانه باختری به دو میلیون و ۹۹۰ هزار نفر – یک میلیون و پانصد و سی هزار نفر مرد و یک میلیون و چهارصد و شش هزار نفر زن- و تعداد ساکنان نوار غزه به یک میلیون و نهصد و نود هزار نفر – نهصد و هشتاد هزار نفر زن و یک میلیون و ده هزار نفر مرد- می‌رسد.

۳۸ درصد از ساکنان کرانه باختری و نوار غزه زیر ۱۴ سال سال سن دارند. تجمع جمعیتی در فلسطین رو به افزایش است و در سال ۲۰۱۹ به ۸۲۶ نفر در هر کیلومتر مربع رسیده است؛ این میزان در کرانه باختری به ۵۲۸ نفر در هر کیلومتر مربع و در نوار غزه به ۵۴۵۳ نفر در هر کیلومتر مربع است.

رژیم صهیونیستی در 15 ماه می 1948 ، 800 هزار فلسطینی را به صورت اجباری از وطن خود اخراج کرد و فلسطینی‌ها آن را «یوم النکبه» می‌نامند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

نظر شما