شناسهٔ خبر: 33997704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

ارادت کلامی به ائمه اطهار کافی نیست، باید پیرو عملی سیره و منش باشیم

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هر آنچه که از رفتار و گفتار و کردار ائمه معصومین مشاهده می شود، منطبق بر قرآن است، گفت: ارادت کلامی به ائمه اطهار کافی نیست و لازم است همواره پیرو عملی سبک و سیره آن بزرگان باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنود؛ «حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی» امروز چهارشنبه در همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در محل شبستان امامزاده سیدعباس علیه السلام بجنورد برگزار شد، گفت: آستان مقدس امامزادگان خانه اهل بیت علیهم السلام و پایگاه نشر معارف اهل بیت است.

 

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اهل بیت را ترجمان قرآن کریم و معلمان و مفسران قرآن نام برد و افزود: هر آنچه که از رفتار و گفتار و کردار ائمه معصومین مشاهده می شود، منطبق بر قرآن است و آنان قرآن مجسم هستند.

 

حجت الاسلام حسینی با طرح این سوال که اگر بخواهیم میزان آشنایی خود با معارف اهل بیت و قرآن را بسنجیم چه نمره ای به خود می دهیم؟!، ادامه داد: ارادت کلامی به ائمه اطهار کافی نیست و لازم است همواره پیرو عملی سبک و سیره آن بزرگان باشیم.

 

وی، با بیان اینکه بعضاً اگر از برخی جوانان اسامی 10 سوره از قرآن کریم سوال شود، اظهار بی اطلاعی می کنند ولی در مقابل تک تک دیالوگ های سریال های 80 قسمتی را حفظ می کنند، تصریح کرد: امروز آشنایی با معارف اهل بیت و سبک زندگی آنان برای نیل به سعادت ضروری است.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، قرآن خواندن را یکی از وظایفی دانست که برای ما تعریف شده و گفت: ما که خود را علوی، فاطمی و حسینی می دانیم آیا هر روز قرآن را تلاوت می کنیم؟ در صورتی که امام رضا علیه السلام که ما خود را ارادتمند ایشان می دانیم هر سه روز یک بار قرآن را ختم می کردند.

 

وی با بیان اینکه هر چقدر به قرآن نزدیک شویم به سبک زندگی و سیره ائمه اطهار علیهم السلام هم نزدیک می شویم، بر تعمق، تدبر، فهم و عمل به قرآن کریم تأکید کرد.

 

 در این همایش از فعالان و خادمان قرآنی تجلیل شد.

 

 

نظر شما