شناسهٔ خبر: 33996792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دهمین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده:

گزارش توزیع ۱۰ هزار پک لوازم خانگی بین سیل زدگان ارائه شد

تهران- ایرنا- دهمین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده با حضور نمایندگان دستگاه ها و واحدهای عضو کمیته در وزارت کشور برگزار شد و در این جلسه گزارشی در خصوص توزیع ۱۰ هزار پک لوازم خانگی بین سیلزدگان از سوی نماینده جمعیت هلال احمر ارائه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دهمین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی قرارگاه با حضور نمایندگان ۵ بخش صدا و سیما، وزارت اطلاعات، ستادکل نیروهای مسلح، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان مدیریت بحران، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، هلال احمر، وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی و نماینده کمیته بازسازی و نوسازی برگزار شد.

همچنین، اعضای کمیته قرارگاه نوسازی مناطق سیل زده در این جلسه به ارائه گزارشی از روند جریان بازسازی، ارائه آخرین اخبار و اطلاعات و اقدامات صورت گرفته و مشکلات مردم در مناطق سیلزده پرداختند.

در این جلسه نماینده وزارت کشاورزی و بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی هر کدام به ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در بخش‌های مربوطه و نماینده کمیته بازسازی و نوسازی نیز به ارائه گزارش‌های مربوط پرونده‌های بیمه و پرداخت‌ها در خصوص مناطق سیلزده پرداختند.

رمضانی نماینده جمعیت هلال احمر در این جلسه در خصوص جشنواره مداد قرمز که بخش ویژه رسانه آن مربوط به سیل است، اشاره کرد و افزود: در نظر است تا اختتامیه آن روز ۱۷ مرداد ماه (مصادف با روز خبرنگار) برگزار شود. همچنین رمضانی گزارشی در خصوص توزیع ده هزار پک لوازم خانگی بین سیلزدگان را ارائه کرد.

نماینده وزارت امور خارجه نیز در این جلسه به نمایشگاه عکس با موضوع سیل اشاره کرد و گفت: از ۱۵ عکس برگزیده از عکاسان از مناطق سیلزده به همراه تعدادی عکس از عکاسان بزرگ کشور در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.

اعضای کمیته تبلیغات و بازسازی در دهمین جلسه این کمیته بر توجه بیشتر فضای مجازی به مقوله سیل با توجه به تاثیر بیشتر این حوزه بر افکار عمومی تاکید کردند و در خصوص تقدیر در رسانه‌ها و خبرنگاران برتر در عرصه سیل بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

شجاعی کیاسری دبیر کمیته نیز در این جلسه اظهار داشت: مقرر شد قرارگاه طی مکاتبه‌ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهادی در دوره‌های آموزشی متوسطه و عالی در سرفصل دروس مرتبط با رشته‌های خبرنگاری و روزنامه نگاری و مدیریت رسانه با همکاری سازمان بحران تجربه‌های عملی و علمی به عنوان واحدهای درسی مراکز آموزشی تخصصی گنجانده شود.

همچنین دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان مقابله با بحران و جمعیت هلال احمر و وزارت ارشاد جهت تربیت و آموزش خبرنگاران ویژه سیل که از اهمیت به سزایی برخوردار است، برگزار شود.

در پی بارش‌های شدید نوروز امسال، سیلاب بیشتر استان‌های کشور به خصوص استان‌های شمالی، جنوبی و جنوب غرب کشور را در برگرفت.
این بارندگی‌ها خسارت‌های بسیاری در استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان و لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و دیگر شهرها به همراه داشت.

سیلاب به استان مازندران یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومن خسارت وارد کرد که از این میزان ۵۰۷ میلیارد تومان به بخش کشاورزی، ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش معیشتی و مسکن و مابقی به زیرساختها خسارت وارد کرده است.

نظر شما