شناسهٔ خبر: 33989951 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انجام حرکات ورزشي مي تواند باعث تقويت عضلات گردن شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا -
تقويت عضلات گردن،ورزش گردن،ورزش گردن درد تقويت عضلات گردن
تمرينات زير به منظور درمان آسيب و تقويت عضلات گردن براي آن دسته از ورزشکاران که از ناحيه گردن آسيب ديده اند همچنين براي شخصي که دچار ناراحتي و درد گردن است و حتي براي شما که مي خواهيد عضلات گردنتان را تقويت کنيد مفيد مي باشد.
تمرينات حرکتي
ورزش گردن درد و حرکات گردن مي‌تواند در سه جهت شامل جلو، پشت، پهلو به پهلو و چرخش باشد. شما مي‌توانيد ورزش ديسک گردن را در هر زمان و مکان (به جز در هنگامي رانندگي اتومبيل) انجام دهيد. سعي کنيد برنامه‌اي را در پيش گيريد که زنجيره‌اي از حرکت در تمام جهات را در بر بگيرد و هيچ حرکتي را از دست ندهيد.
تمرين 1
اين تمرين را در حالت نشسته يا ايستاده و در حالي که سر در موقعيت طبيعي خود قرار دارد شروع کنيد. به سقف نگاه کنيد و سپس به صورت آرام و با يک ريتم آهسته به سمت پايين به کف زمين نگاه کنيد. اين حرکت را 5 بار در هر جهت تکرار کنيد.
تمرين 2
سپس حرکت پهلو به پهلو را شروع کنيد؛ 5 بار در هر جهت تکرار کنيد. سعي کنيد گوش با شانه تماس پيدا کند، اما شانه را بالا نياوريد؛ آن را آرام نگه داريد.
تمرين 3
در نهايت گردن را به يک طرف و سپس به سمت ديگر بچرخانيد، سعي کنيد چانه را در خط شانه بچرخانيد. اين حرکت را 5 بار در هر جهت تکرار کنيد. در صورتي که يک صداي شکستن (ترق تروق) کوچک بدون درد احساس مي‌کنيد يا مي‎‌شنويد، هيچ دليلي براي نگراني وجود ندارد اما اگر هرگونه نگراني داريد با پزشک خود صحبت کنيد.
تقويت عضلات گردن،ورزش گردن،ورزش گردن درد ورزش گردن
بال مرغي
بايستيد و پاها را به عرض شانه باز کنيد. دست‌هاي خود را عقب ببريد و مچ دست چپ را درون مچ دست راست قرار دهيد. سپس با کمک دست راست، دست چپ را به سمت قسمت راست و پاييني کمر هدايت کنيد. براي افزايش کشش روي گردن، مي‌توانيد گوش سمت راست را به سمت شانه پايين بياوريد. در اين حالت، 30 ثانيه باقي بمانيد و حرکت را براي سمت مخالف تکرار کنيد. اين حرکت در 2 طرف گردن، کشش خوبي را وارد مي‌کند.
کشش شانه از بالا
براي ورزش گردن از حرکت کشش شانه از بالا استفاده کنيد
آرنج دست راست را روي ديوار، کمي بالاتر از شانه قرار دهيد. کف دست بايد در تماس با ديوار و بالاتر از سر شما قرار داشته باشد. اين حرکت سبب کشش عضله‌ي بالابرنده‌ي شانه مي‌شود. در ادامه، سر خود را به سمت مخالف بچرخانيد و چانه را به سمت شانه‌ي چپ، پايين ببريد.
اين موقعيت را 30 ثانيه حفظ کنيد و روزانه 2-3 بار تکرار کنيد. عضله‌ي بالابرنده‌ي شانه يکي از دلايل اصلي درد گردن است و درمان آن مي‌تواند خيلي مشکل باشد. بهترين راه براي پيشگيري از درد در اين ناحيه، فعال نگه داشتن اين ماهيچه است و اين حرکت به همين منظور مناسب است.
حرکات ايزومتريک گردن جلو و عقب
براي انجام حرکت ايزومتريک گردن جلو و عقب، بايد ابتدا دستان خود را صاف روي پيشاني قرار دهيد سپس پيشاني را محکم به دست‌ها فشار دهيد. نکته کليدي اين تمرين اين است که گردن شما نبايد حرکت کند و فقط بايد به دست‌ها فشار وارد کنيد. اين کار را 10 ثانيه انجام دهيد و بعد کمي استراحت کرده و سپس دست‌ها را پشت سر برده و بهم قلاب کنيد و سر را محکم به دست‌ها فشار دهيد. اين‌ بار نيز نبايد اجازه دهيد سر به سمت عقب حرکت کند و فقط بايد به دست‌ها فشار وارد کنيد. باز هم 10 ثانيه حرکت را انجام دهيد و پس از چند ثانيه استراحت دوباره حرکت پيشاني را تکرار کنيد.
تقويت عضلات گردن،ورزش گردن،ورزش گردن درد ورزش گردن تصويري
حرکات ايزومتريک گردن جانبي
براي انجام حرکت ايزومتريک گردن جانبي (طرفين)، بايد کف دست خود را صاف روي سر و بالاي گوش قرار دهيد. مثل حرکت قبلي بدون حرکت دادن سر فقط با سر به کف دست فشار وارد کنيد. بازهم 10 ثانيه اين حرکت را انجام داده و بعد با دست ديگر اين کار را تکرار کنيد.
تمرينات تقويتي پويا
آخرين مجموعه از تمرينات از 4.5 کيلو وزن قرار گرفته روي شانه‌ها استفاده مي‌کند تا اجازه دهد حرکت و تقويت به طور همزمان انجام شود. در اين زمان، ما قصد داريم حرکات خمشي، کششي و خم شدن جانبي ورزش گردن درد را انجام دهيم؛ اما حرکت چرخشي انجام نمي‌دهيم.
تمرين 1
با دراز کشيدن روي کف زمين طوري که بر روي شکم قرار گرفته باشيد، شروع کنيد. سر خود را روي يک بالشت کوچک قرار دهيد يا دستان خود را طوري زير سر قرار دهيد که سر در يک موقعيت خنثي (موقعيتي که هيچ‌گونه فشاري به سر وارد نشود) قرار گيرد. سپس سر را از کف زمين بلند کنيد و اگر مي‌توانيد به مدت 30 ثانيه در اين حالت را بمانيد.
تمرين 2
به پشت دراز بکشيد و گردن را خم کنيد، به مدت 30 ثانيه سر را از کف زمين بلند کنيد. سپس استراحت کنيد. سپس به روي پهلو دراز بکشيد و با کمک دست، سر را در يک موقعيت خنثي قرار دهيد (مطابق شکل). سر را از دست دور کنيد و به مدت 30 ثانيه در اين حالت بمانيد. سپس سر را به سمت پايين در روي دست بياوريد و به پهلوي ديگر بخوابيد و اين حرکت را براي طرف ديگر نيز انجام دهيد.
گردآوري: بخش ورزشي بيتوته
مطالب پيشنهادي,وبگردي
افزايش فالور اينستاگرام/کمترين هزينه
انوع کاندوم تاخيري + تنگ کننده واژن
نرم افزار اتوماسيون اداري
جديدترين و پرفروش ترين هاي سوني
بليط مشهد و کيش زير قيمت بازار
درخواست وکيل ملکي با مشاوره رايگان
خريد لباس زير فانتزي زنانه
آيا مي دانيد خروج سخت مدفوع خشک باعث ...
به صورت اقساطي لوازم خانگي بخريد
سوني ايران مرجع تخصصي فروش محصولات سوني
به همين راحتي به روياهاي خود برسيد
ديگر نگران کوتاه بودن قد خود نباشيد

تازه هاي ورزشي(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومي، زيبايي اندام و...) ساير مطالب ورزشي آنته چاچيچ،بيوگرافي آنته چاچيچ،عکس هاي آنته چاچيچ
بيوگرافي آنته چاچيچ
سعيد عزت اللهي،بيوگرافي سعيد عزت اللهي،عکس سعيد عزت اللهي
بيوگرافي سعيد عزت اللهي
پرتاب چکش،ورزش پرتاب چکش،رشته ورزشي پرتاب چکش ووزنه
ورزش پرتاب چکش چيست ؟ قوانين آن
جيت کان دو،آموزش جيت کان دو،اموزش جيت کان دو
معرفي رشته جيت کان دو
مهدي ترابي،بيوگرافي مهدي ترابي
بيوگرافي مهدي ترابي
گابريل کالدرون،کالدرون،بيوگرافي گابريل کالدرون
بيوگرافي گابريل کالدرون سرمربي جديد پرسپوليس
دوچرخه بي ام ايکس،خريد بي ام ايکس،خريد دوچرخه بي ام ايکس
معرفي رشته ورزشي بي ام ايکس
بهبود روابط جنسي،بهبود روابط جنسي با حرکات ورزشي،روابط جنسي مناسب
بهبود روابط جنسي با حرکات ورزشي
بانجي جامپينگ،ورزش بانجي جامپينگ،عکس بانجي جامپينگ
پرش بانجي جامپينگ چيست ؟ تاريخچه و دانستن نکاتي درباره آن
اسکوليوز،اسکوليوز چيست،بيماري اسکوليوز
درمان اسکوليوز (انحراف و کجي ستون فقرات) با ورزش
توپ فوتبال،خريد توپ فوتبال،وزن توپ فوتبال
انواع توپ فوتبال، نحوه انتخاب و خريد
تريکينگ،فلسفه ي پيدايش تريکينگ،تريکينگ چيست
تريکينگ چيست؟ تاريخچه و چگونگي انجام آن
ساير مطالب ورزشي

نظر شما