شناسهٔ خبر: 33979474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاردوست: در اوج از تیم ملی خداحافظی می‌کنم/ ساخت آکادمی بسکتبال در گیلان

آسمان‌خراش تیم ملی بسکتبال کشورمان با حضور در دفتر خبرگزاری فارس گیلان در خصوص مسائل و موارد مختلفی صحبت کرد و از فراز و نشیب‌های خود در سال گذشته حرف‌هایی به میان آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نخستین روز فروردین‌ماه 1365 مصادف با زادروز آسمان‌خراش 210 سانتی‌متری کشورمان است، بسکتبالیستی 130 کیلویی که بخشی از تاریخ بسکتبال کشورمان در 10 سال اخیر با هنرنمایی او در زیرحلقه رقم خورده است.

اصغر کاردوست بسکتبال را از سال 81 در مسابقات آموزشگاهی آغاز کرد و به تیم ملی دانش‌آموزی دعوت شد، صباباتری نخستین تیم حرفه‌ای کاردوست بود، استارت فعالیت حرفه‌ای وی در سطح باشگاهی زیر نظر مهران شاهین طبع زده شد.

برترین بسکتبالیست تاریخ گیلان افتخارات پرشماری در رده ملی و باشگاهی دارد، در رده باشگاهی دو قهرمانی، یک نائب قهرمانی و سه عنوان سومی در لیگ برتر بسکتبال، دو قهرمانی و یک نائب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا، برترین بازیکن پست پنج و برترین بازیکن سوپرلیگ کشورمان و در رده ملی حضور در جام جهانی بسکتبال ترکیه 2010، کسب مقام سومی مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی گوانگجو 2010، قهرمانی در مسابقات کاپ آسیا 2012 و انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن پست 5 کاپ آسیا 2012 بخشی از افتخارات پرشمار کاردوست است.

کاردوست با حضور در دفتر خبرگزاری فارس گیلان، ضمن گفت‌وگو با خبرنگاران ورزشی این خبرگزاری در مورد شرایط بسکتبال در سال اخیر، عدم دعوت به تیم ملی بسکتبال در بازی‌های آسیایی جاکارتا، کسب عنوان برترین بازیکن سوپرلیگ و عدم تعهدات مالی برخی تیم‌های سوپر لیگی صحبت‌های جالبی انجام داد که گزیده‌ای از مهم‌ترین صحبت‌های این ورزشکار را در ذیل می‌خوانید:

* پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگ‌ترین افتخار زندگی  ورزشی‌ام است

* قهرمانی آسیا برایمان خاطره بود، برای برخی آرزو!

* قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا با ارتش 7 نفره!

* قهرمانی در مسابقات دانشجویان آسیا و کسب عنوان بهترین بازیکن جام

* کسب عنوان بهترین سنتر و بهترین بازیکن سوپرلیگ 96-97

* عدم حضور در تیم ملی در بازی مقابل قزاقستان به دلیل یک اتفاق نادر!

* سومین بازیکن باتجربه تیم ملی بسکتبال هستم

* دلیل کنار گذاشته شدن از تیم ملی در بازی‌های آسیایی تیانجین 2010 و بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 را نمی‌دانم

* آرزویم حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود

* در اوج با پیراهن تیم ملی خداحافظی می‌کنم

* مسؤولین گیلان قدر سرمایه‌های ورزشی استان را نمی‌دانند

* ساخت آکادمی بسکتبال در گیلان

* از اسب افتادیم، از اصل نیفتادیم، شیر همیشه شیر است اگرچه پیر بود

* در قراردادم با شهرداری تبریز دست برده شد!

* از شهرداری تبریز به فدراسیون بسکتبال شکایت کردم

* احکام کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال جنبه اجرایی ندارد

* ممکن است مجبور شویم به فیبا شکایت کنیم

* قهرمانی به همراه شهرداری تبریز در سوپرلیگ باعث ناراحتی برخی شد!

مشروح صحبت‌های آسمان‌خراش تیم ملی بسکتبال کشورمان را در زیر می‌خوانید:

فارس: آسمان‌خراش گیلان زمین در سن 33 سالگی به‌عنوان نمادی برای ورزشکاران گیلانی تبدیل‌شده است، به‌عنوان آغاز مصاحبه از نحوه ورودت به بسکتبال صحبت کن.

در سال 1381 توسط آقای سیدرضا پورحسینی به بسکتبال فراخوانده شده و پس از 6 ماه به اردوی تیم ملی دانش‌آموزی دعوت شدم، به‌اصطلاح عامیانه پابرهنه بسکتبال بازی کرده و پس از مدتی با کفش مجلسی بسکتبال بازی می‌کردم! سختی‌های بسیاری متحمل شدم و خوشحالم به بالاترین افتخار ورزشی که پوشیدن پیراهن تیم ملی است، دست پیدا کردم.

فارس: الگوی بسیاری از جوانان استانمان و حتی کشورمان هستی، ارزیابی تو از استعدادهای کشورمان در عرصه بسکتبال چیست؟

در همه نقاط دنیا امکانات ورزشی فراوانی وجود داشته ولی استعدادها محدود است، در استانمان گیلان و کشورمان ایران عکس این قضیه صدق می‌کند، امکانات بسیار محدود بوده ولی سرشار از استعداد هستیم؛ روزی درجایی بودم و اولیای یکی از ورزشکاران نزد بنده آمد، برایم تعریف می‌کرد که فرزندم دو ماهی می‌شود که بسکتبال کار می‌کند ولی اصول اولیه را فرانگرفته است! این بدترین جمله‌ای بود که در عمرم شنیدم! متأسفانه مسؤول دلسوز به‌ندرت در ورزشمان داریم.

فارس: دو فصل پرفرازونشیب را سپری کردی.

دو سال اخیر با اتفاقات تلخ و شیرین فراوانی دست‌وپنجه نرم کردم که یک شاهنامه از آن درمی‌آید! فصل 96-97 عضو تیم بسکتبال شهرداری تبریز بوده و با سرمربیگری مهران حاتمی به مقام قهرمانی سوپرلیگ دست‌یافتیم، در این فصل با انتخاب کارشناسان فنی فدراسیون دو عنوان فردی بهترین سنتر (بازیکن پست پنج) و بهترین سوپرلیگ را کسب کردم، این مسابقات از آبان ماه 96 آغازشده و تا اسفندماه 96 به طول انجامید.

فارس: به اردوی تیم ملی هم دعوت شدی.

در اوج آمادگی در راستای حضور پرقدرت در مسابقات جهانی 2019 چین به اردوی تیم ملی به سرمربیگری مهران شاهین طبع دعوت شدم، اردوی بسیار خوبی را سپردی کرده ولی به دلیل یک اتفاق نادر، مسابقه برون‌مرزی مقابل قزاقستان را از دست دادم! در پایان اردو یک بازی درون تیمی گذاشته و پس‌ازاینکه در چهار کوارتر به من بازی نرسید، در کوارتر پنجم پس از پس دقیقه سرمربی مرا به میدان فرستاد، بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته و آمادگی بالای خود را نشان دادم، در تیم ملی بسکتبال پس از حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی باتجربه‌ترین بازیکن تیم ملی هستم. در انتهای بازی درون تیمی توسط دکتر طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال، دبیر هیئت بسکتبال و شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال فراخوانده شده و فهمیدم که برایم مشکلی پیش‌آمده است، به من اطلاع دادند که ویزایم در پاسپورت قدیمی‌ام درج‌شده است و به همین دلیل نمی‌توانم تیم ملی را در دیدار مقابل قزاقستان در این کشور همراهی کنم، پیش‌ازاین در مسابقات قهرمانی مردان آسیا در تیانجین 2010 نیز به دلایلی که هرگز برایم مشخص نشد، از تیم ملی کنار گذاشته شدم.

فارس: این موضوع را چگونه هضم کردی.

عدم حضور در تیم ملی در اوج آمادگی برایم سخت بود، بهت‌زده شدم ولی چاره‌ای نبود، تیم ملی به قزاقستان سفر کرد و من در ایران تمرین کردم، انگیزه‌ام را از دست نداده و در بازی بعدی تیم ملی در تهران که مقابل عراق برگزار کردیم، به میدان رفته و پیروز از زمین بیرون آمدیم.

فارس: گفته می‌شود کاردوست در تعطیلات نیز تمرین را رها نمی‌کند.

من از تمرین و مبارزه لذت می‌برم، آن هنگام که دیگران در حال استراحت هستند، من به تمرین ادامه می‌دهم و هرگز تمریناتم قطع نمی‌شود، پس از بازی مقابل عراق، تعطیلات عید 97 آغاز شد و در این ایام درحالی‌که اکثراً در تعطیلات خارج از کشور بودند، من دور پیست مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت در حال تمرین و دویدن بوده و آمادگی بدنی خود را حفظ کردم.

فارس: پس از نخستین اردوی تیم ملی با اتفاقی تلخ روبه‌رو شدی. برایمان از این اتفاق بگو.

در نخستین اردوی تیم ملی در سال 97 سرمربی تیم ملی از شرایط بدنی‌ام راضی نبوده و تاکیدش دوری بنده از شرایط ایده آل بود، بنده هرگز انگیزه‌ام را از دست نمی‌دهم و انگیزه است که یک ورزشکار سطح بالا را از سایر ورزشکاران متمایز می‌کند، با پایان اردوی تیم ملی در پایگاه قهرمانی رشت به‌صورت فشرده تمرین کرده و می‌خواستم آمادگی بدنی‌ام را به بالاترین حد ممکن برسانم ولی متأسفانه یک روز پیش از آغاز اردوی دوم با اتفاقی ناگوار مواجه شدم، مشغول دویدن در پیست عضدی با کش سنگین بودم که هنگام نردبان زدن، دوقلوی عضله‌ام دچارِ گره عضلانی شد.

فارس: اردوی دوم تیم ملی را با مصدومیت آغاز کردی.

اردوهای تیم ملی در حکم انتخابی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا و انتخابی جام جهانی بوده است، من انگیزه زیادی برای حضور در این دو جام داشتم، در اردوی تیم ملی ماجرا را برای سرمربی و پزشک تیم ملی شرح دادم و سپس نزد دکتر کیهانی به معالجه پرداختم، طبق نظر دکتر کیهانی با کشش، استراحت و لیزر درمانی، مصدومیتم پیش از مسابقات برطرف می‌شد، در این مدت حامد حدادی و محمد دهقان فیزیوتراپ تیم ملی بسیار کمک‌حال بنده بودند و خودم را ظرف مدت دو هفته به شرایط مطلوب رساندم.

فارس: باوجود آمادگی و در عین شایستگی از ترکیب تیم ملی برای مسابقات آسیایی جاکارتا خط خوردی.

بازیکنان برای بازی‌های دوستانه عازم چین شدند و به بنده گفتند به دلیل نرخ بالای ارز نمی‌توانیم بیش از 12 بازیکن به چین اعزام کنیم، آن‌ها گفتند پس از بازگشت از چین و پیش از آغاز بازی‌های آسیایی جاکارتا با تو تماس می‌گیریم، تیم ملی به چین اعزام شد و حتی به بازی‌های دوستانه در صربستان نیز اعزام شد ولی خبری از تماس با بنده نبود. تیم ملی کشورمان بدون دعوت از بنده به بازی‌های آسیایی جاکارتا رفت و با رشادت توانست به مقام دوم دست پیدا کند. آرزویم حضور به همراه تیم ملی در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود ولی به این مسابقات دعوت نشده و هرگز دلیلش را هم متوجه نشدم، در حالی به این مسابقات اعزام نشدم که در آن فصل به‌عنوان بهترین بازیکن پست پنج و همچنین بهترین بازیکن سوپرلیگ کشورمان انتخاب شدم.

فارس: کاردوست هرگز علیه کسی مصاحبه نکرد، در این مدت شایعات زیادی مبنی بر اختلاف تو و بازیکنانی نظیر حدادی مطرح شد.

هرگز علیه تیم ملی کشورم مصاحبه نکرده و برای آن حاشیه‌سازی نکردم، به تیم ملی کشورم عِرق داشته و با تمام وجود آن را می‌پرستم، شایعه اختلاف با بازیکن تیم ملی نظیر حامد حدادی کذب محض بوده و رابطه بسیار خوبی با تمامی بازیکنان دارم. (در انتهای مصاحبه و هنگام امضای یادگاری از سوی کاردوست، وی با تماس تلفنی حدادی مواجه شد و این موضوع صمیمیت این دو بازیکن را برای خبرنگاران فارس محرز ساخت.)

فارس: بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز به تیم ملی دعوت نشدی. دلیل خاصی دارد.

هرگز دلیل عدم دعوت به تیم ملی را نفهمیدم ولی این را بدانید که کاردوست هرگز تسلیم نمی‌شود، باانگیزه‌ای بالاتر در سن 33 سالگی تمریناتم را ادامه می‌دهم و می‌خواهم در اوج با پیراهن تیم ملی خداحافظی کنم. از برخی مسؤولین نیز گله‌دارم، متأسفانه یک ورزشکار خیلی زود فراموش می‌شود و انگارنه‌انگار نماینده 85 میلیون ایرانی هستیم، پوشیدن پیراهن تیم ملی لیاقت و عرضه می‌خواهد و این سعادت نصیب هرکسی نمی‌شود، برای به وجود آمدن یک کاردوست، چندین میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است ولی مسؤولین استان گیلان قدر سرمایه‌های ورزشی استان را نمی‌دانند.

فارس: کاردوست دیر یا زود از عرصه قهرمانی خداحافظی می‌کند، برای انتقال تجربیاتت به نسل پس از خودت چه برنامه‌ای داری.

سال گذشته در پست‌های 4 و 5 کلاس‌های آموزشی رایگان برای هنرجویان برگزار کردم و در سال جدید ایده آوردن بازیکنان مطرح سوپر لیگی در سایر پست‌ها را دارم، این بازیکنان به‌صورت رایگان به جوانان مستعد آموزش می‌دهند، اگر قراردادهایم از تیم‌های سوپر لیگی را دریافت می‌کردم به‌راحتی یک تیم از گیلان رهسپار مسابقات سوپر لیگ می‌کردم.

فارس: گویا قصد ساخت آکادمی بسکتبال را داری.

دکتر رفیعی در سالیان اخیر از جان‌ودل برای بسکتبال مایه گذاشته‌اند و اگر یک دهه قبل ایشان را داشتیم، بسکتبال گیلان حرف‌های بسیاری برای گفتن در سطح اول کشور داشت، منتظر مساعدت جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، دکتر رفیعی و اداره کل ورزش و جوانان گیلان برای ساخت یک آکادمی بسکتبال هستم، نیاز به یک زمین مناسب و اعتبارات لازم برای ساخت سوله بسکتبال هستم. یکی از اهدافم آموزش بسکتبال از پایه‌ها و به‌صورت اصولی به هنرجویان است و می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد اصغر کاردوست ها و مجتبی بردبارهای دیگری در بسکتبال گیلان باشیم.

فارس: در مدتی که دور از تیم ملی بودی حمایت مسؤولین از تو چگونه بود.

در پایتخت که مسلم است کسی هوایم را نداشت ولی تعجب من از مسؤولین گیلان است، مگر چند ورزشکار مانند اصغر کاردوست دارید؟! ورزشکاری که بیش از یک دهه است در تیم‌های ملی حضور دارد و عضو تمامی رده‌های تیم ملی کشورمان بوده است، در زمان واسیلا ماتیچ در غیاب حامد حدادی به‌عنوان یکی از پنج بازیکن اصلی تیم ملی به میدان می‌رفتم، جانشین حدادی که در NBA بود، برایم افتخاری بزرگ بود. این را بدانید که از اسب افتادم ولی اصل نیفتادم؛ شیر همیشه شیر است اگرچه پیر باشد.

فارس: فصل 96-97 تلخ برایت به اتمام رسید، در فصل 97-98 لیگ برایت چگونه آغاز شد.

تابستان 97 عضو تیم پتروشیمی بندر امام بودم ولی با اجازه سرمربی و مدیرعامل این تیم، در مسابقات دانشجویان آسیا به‌عنوان بازیکن قرضی برای تیم دانشگاه تهران به میدان رفته و در چین به مقام قهرمانی این مسابقات دست پیدا کردیم، در این مسابقات به‌عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شدم.

فارس: به همراه پتروشیمی بندرامام در کمال تعجب به مقام قهرمانی آسیا دست پیدا کردی.

مهرماه 97 با خاطره‌ای شیرین برایم همراه شد، لیگ را با تیم پتروشیمی بندر امام ماهشهر استارت زدم، خیلی زود به همراه این تیم عازم مسابقات قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا 2018 در تایلند شدیم، تیمی که با ارتش 7 نفره استارت زده و 2 روز پیش از آغاز مسابقات به ارتش 8 نفره تبدیل شد. پیش از آغاز مسابقات عده‌ای با بدبینی هرچه‌تمام‌تر از زنگ تفریح بودنمان صحبت به میان آوردند ولی باقدرت هرچه‌تمام‌تر با درایت مهران حاتمی سرمربی تیم و همت بالای بازیکنانمان به مقام قهرمانی آسیا دست پیدا کردیم، قهرمانی در این مسابقات برایمان خاطره بود ولی برای برخی‌ها آرزو است.

فارس: از مسابقات قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا برایمان بگو، گویا با مصدومیت جام را ادامه دادی.

بسکتبال یک بازی گروهی 12 نفره بوده که 5 بازیکن، مسابقه را استارت می‌زنند، تمامی تیم‌ها از بازیکنان خارجی که قرارداد ماهیانه آن‌ها بین 150 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان متغیر بوده است، بهره می‌برد، باشگاه‌های ژاپنی، فیلیپینی و کره جنوبی با استفاده از بازیکنان تاپ خارجی سعی در قهرمانی مسابقات قاره کهن داشته و به همین دلیل مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود. در دیدار سوم مقابل چین تایپه دچار آسیب از ناحیه زانو شدم ولی به دلیل نیاز مبرم تیممان تا فینال مسابقات بازی کردم، پس از بازی فینال به تهران آمده و با مساعدت دکتر سهراب کیهانی عملی موفقیت‌آمیز داشتم.

فارس: از عمل زانویت راضی هستی.

دکتر کیهانی از برجسته‌ترین پزشکان کشورمان هستند و عملی موفقیت‌آمیز را تجربه کردم، پس از انجام عمل، برای فیزیوتراپی به رشت آمده و نزد دکتر امیر صابری فیزیوتراپ برجسته شهرمان، فیزیوتراپی کردم که در این مدت مساعدت ایشان و دکتر اسدپور رئیس هیئت پزشکی ورزشی استانمان کمک‌حال بنده بود، دوران نقاهتم سه ماه و 15 روز به طول انجامید و پس از طی این دوران به مرحله بازی رسیدم.

فارس: فلش بکی به گذشته بزنیم. از عملکردت پیش از آغاز بازی‌های ریو انتقاد شد.

پیش از آغاز بازی‌های ریو، در مسابقاتی که در ایتالیا داشتیم، از عملکردم ابراز نارضایتی شد، این نارضایتی انگیزه‌ام را از بین نبرد و به خودم قول بازگشت مقتدرانه‌تر دادم، به خودم قول دادم در لیگ طوری بازی کنم که خود را اثبات کنم، خیلی‌ها از قهرمانی بنده در سوپرلیگ بسکتبال کشور ناراحت شدند، انگ حباب به شهرداری تبریز می‌زدند ولی بااقتدار قهرمان شدیم.

فارس: قراردادت با شهرداری تبریز تسویه شد؟

متأسفانه مسؤولین شهرداری تبریز به قرارداد خود عمل‌نکرده و پولمان را ندادند، هنگامی‌که برای شکایت نزد فدراسیون رفتم با موضوعی عجیب روبه‌رو شده و متوجه شدم در قراردادمان دست برده شد، بابت این موضوع از تیم شهرداری تبریز شکایت کردم بخشی از قرارداد و همین‌طور پاداش قهرمانی‌مان را از این تیم طلبکارم.

فارس: گویا تیم‌های سوپر لیگی به قراردادهای خود متعهد نیستند.

کم‌تر از پنج تیم در سوپر لیگ به قرارداد خود متعهد بوده و سایر تیم‌ها بدقولی می‌کنند، جهش ترابر قم نخستین تیمی بود با بدقولی بخشی از قراردادم را پرداخت نکرد، فصل 90-91 به عضویت تیم ماهان اصفهان درآمده و قراردادی دوساله با این تیم منعقد کردم، در نخستین فصل حضور در این تیم به مقام سوم سوپرلیگ دست‌یافته و قراردادمان تمام و کمال پرداخت شد، در سال نخستی که در معیت فولاد بودم با پیشنهاد شانفیل لبنان مواجه شده و این تیم پس از پرداخت 20 هزار دلار به فولاد، بنده را به‌صورت قرضی به عقد قرارداد خود درآورد، با اتمام مسابقات به تیم فولاد ماهان بازگشتم ولی مشکلات با این تیم در سال دوم پدیدار شد.

فارس: چطور شد با پیشنهاد شانفیل مواجه شدی؟!

در مسابقات قهرمانی غرب آسیا در تهران به مقام قهرمانی این جام دست پیدا کردیم، در این مسابقات در فینال مقابل تیم قدر لبنان به برتری دست‌یافتیم، تیمی که سرمربیگری آن بر عهده غسان سرکیس سرمربی وقت شانفیل بوده و به همین دلیل با پیشنهاد ایشان به لبنان رفتم، در سال دوم پس از انجام دو بازی فولاد ماهان از سوی محسن صادق زاده سرمربی وقت باشگاه مورد تائید قرارگرفته و قرارداد بستم، ایشان بازیکن دیگری را که به تیم پتروشیمی ماهشهر پیوست، مدنظر داشت. به همراه فولاد ماهان در مسابقات غرب آسیا در هوک عراق به مقام نایب‌قهرمانی دست پیدا کردیم ولی در این فصل با بی‌مهری فولاد مواجه شدم.

فارس: کمی بیشتر از بی‌مهری فولاد و مشکلت با این تیم برایمان صحبت کن.

فولادی‌ها بنده را به بازی‌های باشگاه آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد، دعوت نکردند، در این حین پیشنهادی از تیم الکاظمیه کویت به دستم رسید و نیاز به رلیز پیپر از سوی فولاد ماهان داشتم (توضیح می‌دهد که قراردادش با فولاد ماهان به اتمام رسیده بود)، ساکت مدیرعامل وقت باشگاه فولاد ماهان از بنده خواستار امضای برگه‌ای برای رضایت‌نامه شد و به توصیه مدیر برنامه‌هایم این برگه را امضا کردم، بعدها که برای دریافت مطالباتم اقدام کردم، مشحون رئیس وقت فدراسیون بسکتبال موضوع عجیبی برایم مطرح ساخت، ایشان از امضای برگه‌ای خبر داد که به‌موجب آن 70  درصد از مطالباتم را دریافت کردم!

فارس: عدم تعهد مالی باشگاه‌های سوپر لیگی قصه درازی دارد!

قضیه به این تیم‌ها ختم نمی‌شود، در تیم شهرداری اراک نیز در سال اول قراردادم را دریافت کرده ولی بیش از 50 درصد از قرارداد سال دومم را پرداخت نکردند، به همراه این تیم 30 شکست داشته و به مقام چهارم سوپرلیگ دست پیدا کردیم، در شهرداری اراک دستم شکست، محمد اجاقی دیگر بازیکن تیممان نیز دستش شکست و پول اولیه عملش را بنده پرداخت کردم، پولی که هرگز از سوی باشگاه به بنده عودت داده نشد و حتی دریغ از یک تشکر خشک‌وخالی!

فارس: بازیکنان در فوتبال اگر از طریق فدراسیون فوتبال ایران به نتیجه دست پیدا نکنند به ای اف سی و فیفا شکایت می‌کنند، در بسکتبال نیز این قضیه صدق می‌کند؟

در ایران تیم‌های معدودی نظیر پتروشیمی، نفت آبادان، شهرداری گرگان، ذوب‌آهن اصفهان و شیمیدر تهران به تعهدات خود عمل می‌کنند و سایر تیم‌ها ابایی از عدم ایفای تعهدات ندارند، در فوتبال شنیده‌ام که فوتبالی‌ها به فیفا شکایت می‌کنند ولی در بسکتبال دستمان به‌جایی بند نیست. به کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال شکایت می‌کنیم و حتی رأی نیز صادر می‌شود ولی این آرا جنبه اجرایی ندارد، مشخص نیست که باشگاه فصل بعدی در سوپرلیگ تیم‌داری می‌کند یا کنار می‌کشد! بازیکن با یک برگه قرارداد می‌ماند و دادگاه! فدراسیون پیش از آغاز لیگ نیاز به ضمانت اجرایی از سوی باشگاه‌ها دارد و گویا با این تفاسیر چاره‌ای جز شکایت به فیبا باقی نمی‌ماند.

فارس: از پتروشیمی به‌عنوان یکی از پنج باشگاه متعهد در بسکتبال کشورمان نام بردی. حضور در این تیم برایت رضایت‌بخش بود؟

به همراه پتروشیمی به مقام سوم لیگ دست پیدا کردیم ولی باشگاه هرگز بازیکنان را جریمه نکرده و قراردادمان را تمام و کمال پرداخت کرد، از آقایان یاوری و امین معاوی مدیران این باشگاه تشکر ویژه‌ای دارم، متأسفانه در مسابقات باشگاه‌های آسیا دچار مصدومیت شده و نتوانستم در لیگ در خدمت تیم پترو باشم، امیدوارم در سال آتی به‌شرط حیات و اگر در خدمت این تیم و سرمربی خوب آن مهران حاتمی بودم، محبتشان را جبران می‌کنم. باشگاه پترو اخلاق‌مداری را سرلوحه خود قرار داده و نه‌تنها بازیکن مصدومش را فراموش نکرد بلکه قراردادم را تمام و کمال پرداخت کرد.

فارس: برای فصل جدید چه برنامه‌ای داری.

انگیزه بزرگ‌ترین شاخصه یک ورزشکار است و انگیزه باعث می‌شود یک ورزشکار به اهداف خود دست پیدا کند، فصل گذشته نتوانستم در خدمت تیم ملی کشورم باشم ولی در فصل آتی با شرایطی بهتر به بسکتبال بازمی‌گردم، هدفم دعوت دوباره به تیم ملی بوده و بزرگ‌ترین آرزویم خداحافظی با پیراهن تیم ملی در اوج است.

 

انتهای پیام/3389

نظر شما