شناسهٔ خبر: 33956970 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاربران نگران حجم اینترنت مصرفی Google Stadia نباشند

یکی از مدیران شرکت گوگل اعلام کرد کاربران نگران حجم اینترنت مصرفی Google Stadia نباشند و قرار است شرکت‌های ISP نیز با مردم همراه شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پلتفرم Google Stadia بر پایه فضای ابری ساخته شده است و قرار است عضوی از نسل آینده کنسول‌ها باشد. اما توسعه دهندگان این پلتفرم چند روز پیش اعلام کردند که این پلتفرم مصرف بسیار بالایی دارد و هر ۶۵ ساعت استفاده از آن نیازمند ۱ ترابایت حجم اینترنت خواهد بود. یکی از سوالاتی که در این باره برای کاربران ایجاد شده است این است که شرکت گوگل چگونه می‌خواهد مصرف اینترنت کاربرانش را مدیریت کند و این سرویس چا باید این حجم از دیتا را مصرف کند. در همین رابطه یکی از مدیران ارشد گوگل با وب سایت GameSpot گفتگو کرده است و این مدیر اعلام کرده است که نباید بیش از حد نگران این موضوع بود.

فیلیپ هریسون اعلام کرد: شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت دارای سابقه بسیار زیادی هستند و زمانی که به تاریخ نگاه کنید می‌بینید این شرکت‌ها هم با توجه به نیز‌های مردم قیمت و هزینه‌های خود را تغییر داده‌اند. برای مثال در ابتدای ظهور اینترنت هزینه دانلود فیلم یا موسیقس بسیار بالا بود، اما با رونق گرفتن دانلود بین کاربران، شرکت‌ها نیز هزینه‌ها و حجم ترافیک ارائه شده به کاربران خود را نیز افزایش دادند. در حال حاضر نیز با رونق گرفتن سرویس‌های استریم فیلو و تلویزیون، میزان مصرف اینترنت به شدت بالا رفته است و شرکت‌ها نیز با کاربران همراه شده‌اند.

کاربران نگران حجم اینترنت مصرفی Google Stadia نباشند

هریسون افزود: شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت هوشمندانه عمل خواهند کرد و آنان هرگز مشترکان خود را از دست نخواهند داد و قطعا با راه افتادن سرویس استریم بازی‌ها و حجم بالای ترافیکی که قرار است مبادله شود، شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نیز به فکر تغییراتی خواهند افتاد. از طرفی هم بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت حق انتخاب‌های زیادی به کاربرانشان نمی‌دهند و کاربران ملزم به استفاده از یکی از سرویس‌های پیشنهادی آن‌ها هستند. این شرکت‌ها هم یقینا به فکر کاربران خود هستند و ما به آن‌ها ابلاغ خواهیم کرد که سرویس‌ها خود را به روز کنند.

بیشتر بخوانید: پلتفرم Google Stadia نسخه آزمایشی نخواهد داشت

با این حال هنوز مشخص نیست شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت چه فکری برای حجم بالای این سرویس خواهند کرد و علاقه‌مندان به این سرویس باید تا زمان عرضه رسمی آن صبر کنند.

انتهای پیام/

شرکت‌های اینترنتی با گوگل همراه خواهند شد

نظر شما