شناسهٔ خبر: 33909888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فعالان بقاع متبرکه خراسان شمالی تجلیل می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان در ۶ بقعه متبرکه استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت عظیم آسوده، اظهار کرد: همزمان با پنجم ذی‌القعده، روز بزرگداشت امام‌زادگان و بقاع متبرکه مراسم تجلیل امامزادگان در ۶ امامزاده شاخص شهرستان‌های مختلف استان برپا می‌شود.

وی افزود: پنج مورد از این همایش‌ها به‌صورت شهرستانی و یک همایش نیز در ۲۰ تیرماه به‌صورت ویژه و استانی در محل حرم مطهر امامزاده سید عباس (ع) با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود شود (همایش تکریم امامزادگان شهرستان بجنورد نیز در همایش استانی ادغام و باهم برگزار می‌شود).

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: در دیگر مناطق خراسان شمالی نیز مراسم بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان‌های شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج و گرمه و جاجرم  برپا خواهد شد.

وی بابیان اینکه در این همایش‌ها از هیئت‌امنای برجسته و فعال درزمینه‌های فرهنگی، قرآنی و عمرانی تجلیل می‌شود، افزود: به همین منظور در همایش ویژه شهرستان بجنورد از هیئت‌امنای برگزیده و فعال و خیرین بقعه ساز تجلیل می‌شود.

آسوده تبیین و گسترش فضایل اهل‌بیت (ع)، تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی با توجه به رهنمون مقام معظم رهبری، آشنایی مردم با سیره و تاریخ ائمه معصومین (ع) و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان را ازجمله اهداف برگزاری همایش‌های تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در استان برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما