شناسهٔ خبر: 33794228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور:

همدلی مردم در یاری رساندن به سیل زدگان، سرمایه اجتماعی بزرگ کشور است

طالبی با اشاره به مشارکت مردم در خدمت رسانی به سیل زدگان، گفت: همدلی و مشارکت مردم سرمایه اجتماعی بزرگی در کشور است که زمان بحران دلسوزانه فعال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد و به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، «علی طالبی»، شامگاه (9 تیر) در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده لرستان، با تقدیر از حضور و همدلی مردم و مسئولان، افزود: از ۱۲ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت مرحله بحران بود که نوع دوستی، همدلی و انصاف به خوبی مشاهده شد و همه اقشار از جمله سازمان‌های مردم نهاد، سپاه، بسیج، روحانیت، دانشجویان جهادی در کنار دولت حضور داشتند.

 

رئیس کمیته نظارت و بازرسی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور، ادامه داد: حضور آحاد مردم برای کمک به سیل زدگان جز افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و نشان داد سرمایه اجتماعی بزرگی در کشور وجود دارد که زمان بحران دلسوزانه فعال می‌شود که این مهم در لرستان ویژه ‌تر بود.

 

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت جغرافیایی و شیب لرستان، خسارت سیل در این استان بیشتر بود چراکه امکان کنترل سیلاب به سختی صورت می‌گرفت.

 

طالبی، تصریح کرد: پس از حدود یک ماه بحران اولیه پس از سیل، انتظارات از مجموعه دولت و حاکمیت آغاز و کار بازسازی آغاز شد که با توجه به حضور مؤثر سازمان‌های مردم نهاد در زمان حادثه، می‌توان وظایف این سازمان‌ها را بازتعریف کرد تا بتوانند برای اقدامات بازسازی نیز همچنان در کنار دولتی‌ها مؤثر واقع شوند.

 

وی همچنین اضافه کرد: مستند سازی دقیقی از بحران‌های رخ داده در کشور را ندیده‌ام تنها مستند نه چندان کاملی از آتش سوزی ساختمان پلاسکو تدوین شده در حالی که تجارب بسیار خوبی از بحران‌ها داریم که می‌توان با مستند سازی آنها را برای آینده به جا گذاشت.

 

طالبی، با اشاره به اینکه مستندسازی سیلاب لرستان به خوبی انجام شده است، تصریح کرد: نگاه این استان عالمانه و آینده نگر بوده است.

 

وی تصریح کرد: تمام اقدامات انجام شده پساسیل موقت بوده و باید اعتبارات لازم برای تثبیت این فعالیت‌ها تخصیص یابد که بخش عمده‌ای از این مهم به عملکرد و سرعت عمل بانک‌ها بستگی دارد.

 

وی با تاکید بر تکمیل پل‌های آسیب دیده از سیل، گفت: عبور رودخانه از وسط شهر خرم آباد و عدم ساماندهی دیواره‌ها پس از سیل یک فضای زشت و ناکارآمد ایجاد کرده و ۲ پل اناری و بهداری نیز آنچنان هزینه بالایی ندراند که شهرداری برای بهسازی آنها منتظر اعتبار مانده است.

 

طالبی، با بیان اینکه این مدت هیچ نمودی از شهرداری ندیده‌ایم افزود: اصلاح و زیباسازی شهر پس از بحران بسیار مهم است.

 

رئیس کمیته نظارت و بازرسی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور افزود: بازتوانی روانی و روحی کودکان و نوجوانان بسیار مهم است و باید تلاش کنیم در این راستا نیز اقدامات دائمی و اساسی تداوم یابد.

 

طالبی، با بیان اینکه سیل امسال ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به زیرساخت های لرستان خسارت زد، گفت:استاندار لرستان نقش مهمی در ایجاد انسجام و همدلی در این بحران داشت که به همین دلیل بسیاری از موضوعات توسط مسئولان استانی حل و فصل می‌شد.

 

نظر شما