شناسهٔ خبر: 33792433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور:

کمیته نظارت دراستان‌های سیل‌زده ایجاد شد/ضرورت مستندسازی بحران‌ها

خرم‌آباد- رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور از ایجاد کمیته نظارت و بازرسی در استان‌های سیل‌زده کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی طالبی شامگاه یکشنبه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه هفته گذشته تصمیم گرفتیم که کمیته نظارت و بازرسی را در استان هایی که درگیر مسئله سیلاب هستند تشکیل دهیم، اظهار داشت: اعضای کمیته، معاونین وزار و یا مدیران کل بازرسی وزارتخانه های درگیر در این رابطه هستند و این اعضا در استان ها حاضر می شوند و با دستگاههای ذی ربط خود جلسه برگزار و در کمیته ای که به صورت مشترک با قرارگاه تشکیل می شود مسائل استان بررسی می شود.

ضرورت مستند سازی بحران ها در کشور

وی با بیان اینکه کاری که در لرستان انجام شد و جای تقدیر دارد این بوده که همه دستگاهها متعهدانه و دلسوزانه پای کار هستند، عنوان کرد: این امر به همدلی که در استان وجود دارد بر می گردد.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با بیان اینکه این امر به صورت ویژه به وزیر کشور اعلام می شود، گفت: یکی از مسائل مهم در جریان سیلاب مرحله مقابله با بحران بود و در این مرحله همدلی و نوع دوستی در بین ما بود و گروههای جهادی، سازمان‌های مردم نهاد، بسیج، سپاه، روحانیت، دانشجویان جهادی و… پای کار بودند.

طالبی با تاکید بر اینکه لرستان جزء استان‌های با شرایط جغرافیایی شیب زیاد است و این امر موجب شد که اثر تخریبی سیلاب خیلی بیشتر باشد، عنوان کرد: در این راستا در گزارشی که به وزیر کشور ارائه شد به موضوع پیشگیری تاکید شده که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی، بیان داشت: از ۱۵ اردیبهشت، انتظارات از دولت بوده و الان باید حمایت خاص از مناطق سیل زده داشته باشیم و فضای شهری را آماده کنیم و امر بازتوانی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با تاکید بر مستندسازی بحران ها در کشور، تصریح کرد: تا کی می توانیم تجربه های تلخ را در کشور تکرار کنیم؟ در جریان سیلاب تجربه بسیار خوبی را به دست آوردیم، ما فقط حادثه «پلاسکو» را مستند سازی کرده ایم و البته این مستندسازی نیز خیلی ناقص است.

همه منتظر اعتبارات مناطق سیل زده هستیم

طالبی با بیان اینکه خوشبختانه کار مستندسازی سیلاب تا امروز در لرستان به خوبی انجام شده است، بیان داشت: این امر نشان می دهد، نگاه استان عالمانه، پیشگیرانه و به آینده است.

وی با اشاره به بحث اسکان موقت سیل زدگان، عنوان کرد: رئیس جمهور و وزیر کشور چند بار تاکید کرده اند که اسکان موقت نباید خیلی طولانی شود، تلاش هایی که تا امروز انجام شده موقت بوده و همه منتظر اعتبارات هستند.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با اشاره به اینکه این امر چند بار در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در تهران مطرح شده است، افزود: در آخرین جلسه وزیر کشور به بانک‌ها تحکمی اعلام کرد که باید پای کار بیایند در غیر این صورت نام بانک‌های کم کار اعلام می شود.

طالبی، تاکید کرد: غیر از اعتبارات بانکی، اعتبارات ملی ردیف‌های ۱۰ و ۱۲ حوزه بحران و همچنین ردیف اعتباری دستگاهها در این زمینه پیش بینی شده است، مقام معظم رهبری فرمودند که ابتدا از اعتبارات دستگاهها استفاده شود و سپس اگر نیاز بود از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به زودی ابلاغ می شود، گفت: اما باید از اعتبارات دستگاهها در حال حاضر استفاده شود و اگر بخشی از کار انجام شود اعتبارات بعدی هم می‌رسد.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه در این راستا کمیته تسهیل گری اعتبارات در استان ایجاد شود، افزود: در وزارت کشور ما نیز پیگیری می کنیم که بحث اختصاص اعتبارات سریع‌تر انجام شود.

طالبی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن «رمپ های» کناری پل‌های تخریب شده در جریان سیلاب، گفت: به خصوص پل «چم مهر» که رئیس جمهور قول دادند سریع افتتاح شود در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما