شناسهٔ خبر: 33787179 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

هشدار یوروپل درباره خطر جدی داعشی‌های انگلیسی‌تبار در اروپا

گزارش جدید یوروپل درباره خطر بسیار جدی تعداد بالای اتباع انگلیس که در سال‌های گذشته در کنار تروریست‌های داعش در سوریه و عراق جنگیده و حالا به کشور خودشان بازگشته‌اند، هشدار داده است.

صاحب‌خبر -

العالم - اروپا

آمار منتشر شده نشان می‌دهد که حدود نیمی از شهروندان بریتانیایی که به منظور ملحق شدن به گروه تروریستی داعش به عراق و سوریه سفر کرده بودند، حالا به کشور خودشان بازگشته‌اند.

یوروپل (پلیس اروپا) هشدار داده که این افراد هر چند که از این گروه تروریستی روی گردانده باشند، صرفا به واسطه آموزش‌هایی که در مناطق درگیری دیده‌اند، می‌توانند «به شدت خطرناک» در نظر گرفته شوند.

بنا بر گزارش «بریت‌بارت»، مطابق گزارش سالانه یوروپل، 45 درصد از نیروهای سابق داعش که تبعه انگلیس بوده‌اند، به کشورشان بازگشته‌اند که این میزان در مقایسه با کل اروپایی‌هایی که از مناطق درگیری در غرب آسیا به کشورهایشان برگشته‌اند، تعداد بسیار زیاد و حجم به شدت نگران‌کننده‌ای است.

بر اساس این گزارش، پس از انگلیس، آلمان با 33 درصد، با بیشترین تعداد از اتباع خود مواجه است که به تازگی از این مناطق بازگشته‌اند. پس از آلمان، اسپانیا و هلند با هر کدام 18 درصد، قرار گرفته‌اند.

در گزارش سالانه یوروپل آمده است: «آموزش‌ها و تجربیات این افراد، نظیر استفاده از اسلحه و مواد منفجره باعث می‌شود تا آنها همچنان افرادی به شدت خطرناک باشند. علاوه بر این، نگرانی اعضای اتحادیه اروپا این است که این افراد ممکن است شبکه‌های [تروریستی] خود را مجددا ایجاد کرده و به تقویت آن چه در داخل کشورهای خود و چه در جامعه بین‌المللی بپردازند».

در گزارشی که یوروپل در اکتبر سال 2018 میلادی نیز منتشر کرده بود، درباره بازگشت تعداد بسیاری از اتباع انگلیس که در مناطق درگیری در کنار نیروهای تروریستی داعش جنگیده‌اند، هشدار داده شده بود.

فارس

نظر شما