شناسهٔ خبر: 33738607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دادگستری نیشابور عنوان کرد:

موفقیت ۱۵ درصدی سازش مراکز مشاوره طلاق در نیشابور

نیشابور- رئیس دادگستری نیشابور گفت: مراکز مشاوره طلاق در نیشابور موفق به حدود ۱۵ درصد سازش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین حکمتی پور ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دلایل مهمی که شهید بهشتی را به شهادت رساندند بخاطر سینه سپر کردن در مقابل توطئه کنندگان بود و این انقلاب این افتخار را یدک می کشد که شخصیت هایی از جمله شهید بهشتی، رجایی و باهنر و ائمه جمعه پایش خون دادند.

وی ادامه داد: تریبون نمازجمعه زبان مردم است و در انقلاب، امام جمعه هایی را از دست دادیم و توسط منافقین به شهادت رسیدند که جرمشان بیان حرف مردم بود.

رئیس دادگستری نیشابور افزود: خوشبختانه واحد صلح و سازش در دادگستری فعال بوده و موضوعاتی که در رابطه با خانواده وجود دارد به این واحد ارسال می کنیم تا در این واحد پیگیری شود.

وی ابراز کرد: مرکز مهر خانواده نیز در کنار واحد صلح و سازش فعال شده است که در این مرکز ملاقات زن و شوهر صورت می گیرد و قانون قوه قضاییه را مکلف کرده است تا مرکزی با این عنوان راه اندازی تا مشکل حضانت فرزند معین شود.

حکمتی پور بیان کرد: مراکز مشاوره طلاق در نیشابور موفق به حدود ۱۵ درصد سازش شده اند و خوشبختانه ۳۵ درصد واحد صلح و سازش در مورد پرونده های نفقه و تمکین موفقیت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۶ هزار و ۷۹۲ فقره پرونده در سال ۹۷ در دادسراهای نیشابور رسیدگی شده است.

دادستان نیشابور نیز در این نشست اظهار کرد: سال گذشته در بخش مرکزی ۵ قتل و امسال ۳ مورد قتل صورت گرفته که در مجموع ۲ مورد افزایش قتل داشته ایم و تنها در سال ۹۷ یک قتل شناسایی نشده است.

حجت السلام غلامرضا اکبری مقدم افزود: در نزاع فردی امکان پیشگیری بعید است و نزاع فردی و دست جمعی در شهرستان متاسفانه زیاد شده است.

نظر شما