شناسهٔ خبر: 33738604 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

برای داشتن بهترین دوربین دنیای موبایل، گوشی شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 pro) رتبه اول کیفیت عکس موبایل در دنیا!

در حال حاضر بهترین گوشی دنیای موبایل برای عکس برداری بر اساس امتیازات وبسایت معتبر DxOMark متعلق به Huawei P30 Pro است.

صاحب‌خبر -

Huawei P30 pro  رتبه اول کیفیت عکس موبایل

معمولاً اولین سوالی که بسیاری از افراد بعد از دیدن یک گوشی جدید از خود می‌پرسند این است که دوربین آن چه عملکردی دارد و تا چه حد قدرتمند است؟ در حال حاضر بهترین گوشی دنیای موبایل بر اساس امتیازات وبسایت معتبر DxOMark متعلق به Huawei P30 Pro است. اما در این مطلب می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا این مقام به پرچمدار هواوی تعلق گرفته است؟

پیش از هر چیز اشاره به این موضوع ضروری است که در حال حاضر بسیاری از منتقدین، نتایج و امتیازات بررسی‌های وبسایت DxOMark را حائز اهمیت بسیار بالایی می‌دانند و دلیل آن هم تست‌های دقیق و بدون جانبداری این وبسایت است.

پرچمدار جدید هواوی توانسته در بررسی‌های این وبسایت به امتیاز 112 برای دوربین پشتی و 89 برای دوربین سلفی برسد که در مجموع آن را به بهترین ترکیب دوربین در دنیای موبایل تبدیل کرده است.

Huawei P30 pro  رتبه اول کیفیت عکس موبایل

یکی از نقاط برتری این گوشی به نسبت بسیاری از رقبا، استفاده از سنسور بسیار کاربردی ToF 3D است که با استفاده از امواج نوری، میزان دقت دستگاه در جمع‌آوری اطلاعات مربوط به حرکت سوژه را بسیار بهبود بخشیده و کمک می‌کند که عملیات فوکوس در عکاسی با دقت بسیار بالاتری صورت گیرد.

استفاده از سیستم‌های لنز و اپتیک شرکت مشهور Leica نیز به هواوی کمک کرده تا ترکیبی ایده‌آل برای این دوربین ایجاد کند و این مجموعه، گوشی Huawei P30 Pro را به بهترین دوربین دنیای موبایل تبدیل کرده است. امتیازات کسب شده توسط این گوشی برای دوربین پشتی به شرح زیر است.

Huawei P30 pro  رتبه اول کیفیت عکس موبایل

به صورت کلی Huawei P30 Pro در بخش‌ها ی فوکوس خودکار، فلش، زوم و تنظ ی م نوردهی تصاو ی ر ، امت ی ازات بس ی ار بالا یی را به خود اختصاصی داده است.

یکی از مهم‌ترین عوامل کسب این امتیازات، عملکرد ممتاز در رندر ی نگ بوکه (به دل ی ل سنسور ToF و فوکوس خودکار دق ی ق دستگاه) و بزرگنمایی عال ی (به دل ی ل استفاده از سنسور پر ی سکوپ ی و لنز‌هایی با توانایی زوم 5 برابر) بوده است. ا ی ن موارد دقیقاً همان بخش‌ها یی هستند که همکار ی Leica و هواو ی در آن ها صورت گرفته است.

Huawei P30 pro  رتبه اول کیفیت عکس موبایل

از دیگر مواردی که به Huawei P30 Pro کمک کرده تا بتواند کیفیت و جزئیات بالای سوژه را به ثبت برساند، استفاده از سنسورهای با رزولوشن بالاست. سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی این گوشی کمک می‌کند که تصاویر حتی در حالت بزرگنمایی نیز کیفیت بالایی داشته باشند.

در حالت عادی برای زوم اپتیکال، عملکرد سنسور پریسکوپی دستگاه به صورت پایه مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه Huawei P30 Pro از یک سنسور با فاصله کانونی 125 میلی‌متری استفاده می‌کند، به راحتی دستیابی به زوم 5 برابری اپتیکال برای این گوشی امکان‌پذیر خواهد بود.

 

Huawei P30 pro  رتبه اول کیفیت عکس موبایل

استفاده از ترکیب زوم دیجیتال و زوم اپتیکال سه سنسور این گوشی در نهایت باعث می‌شود P30 Pro بتواند عملکرد زوم بسیار قدرتمندی از خود نشان دهد و در عین حال کیفیت زوم نیز کاهش پیدا نکند.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این روزها در دوربین گوشی‌های هوشمند حائز اهمیت است، عکس‌برداری دقیق به صورت بوکه و ایجاد دفوکوس (مات شدن پس‌زمینه) در تصاویر است. حالت پرتره این گوشی یکی از بهترین قسمت‌های آن است و یکی از برجسته‌ترین عوامل رسیدن به این کیفیت بالا، استفاده از سنسور ToF در مجموعه ماژول دوربین دستگاه است. 

 

Huawei P30 pro  رتبه اول کیفیت عکس موبایل

با کمک این سنسور، دورب ی ن گوش ی م ی‌ تواند فواصل قسمت‌ها ی مختلف سوژه از دورب ی ن را از ی کد ی گر با دقت بس ی ار بالاتر ی تشخ ی ص دهد و در نت ی جه عملکرد فوکوس را متناسب با آن تنظ ی م کند. حاصل ا ی ن فناور ی تصاو ی ر ی با لا ی ه بند ی صح ی ح و فوکوس بس ی ار دق ی ق خواهد بود که م ی تواند عکس بردار ی پرتره را به نحو قابل توجه ی بهتر از دیگر رقبا ارائه دهد.

استفاده از فیلترهای رنگی RYYB یکی دیگر از موارد بسیار کارآمد در سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی این دستگاه است. DxOMark در شرح تأثیر این سنسورها اعلام نموده که استفاده از فیلتر رنگ RYYB موجب عملکرد بهتر سنسور در نور کم و کاهش میزان نویز تصاویر خواهد شد. این فیلتر رنگ برای اول ی ن بار است که به دن ی ا ی موبا ی ل وارد م ی‌ شود و تا پیش از این در هیچ گوشی دیگری استفاده نشده است.

در بخش ویدئو و فیلم‌برداری نیز عملکرد دوربین Huawei P30 Pro به لطف استفاده از پایدارساز Gyro-EIS بسیار مطلوب است. این پایدارساز باعث می‌شود میزان لرزش دست در هنگام فیلمبرداری به نحو قابل توجهی حذف شده و کمترین تأثیر را در هنگام فیلمبرداری بر روی کیفیت خروجی بگذارد.

در کنار موارد فوق دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی نیز از کیفیت بسیار بالایی در عکاسی برخوردار است. این سنسور از نوع Wide-angle است و به همین دلیل ثبت عکس‌هایی با میدان دید مناسب توسط این گوشی امکان‌پذیر است.

 

Huawei P30 pro  رتبه اول کیفیت عکس موبایل

در تست‌های DxOMark به این مورد اشاره شده که دوربین سلفی Huawei P30 Pro در عملکرد HDR کارایی بسیار خوبی دارد. همچنین در نور کم نیز کاربران می‌توانند خروجی بسیار باکیفیتی از آن دریافت کنند. لازم به ذکر است که تصاویر بوکه و جزئیاتی که در حالت فوکوس روی سوژه به دست می‌آید نیز کیفیت مناسبی دارند.

Huawei P30 pro  رتبه اول کیفیت عکس موبایل

در پایان باید اشاره کنیم طبق آزمون‌های وبسایت معتبر DxOMark ، گوشی Huawei P30 Pro در زمینه دوربین در هر دو سمت، عملکردی تحسین‌برانگیز دارد و می‌تواند همه نوع خواسته‌های کاربر را برآورده کند. در واقع با انتخاب Huawei P30 Pro کاربران بهترین دوربین گوشی حال حاضر دنیا را در دستان خود خواهند داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما