شناسهٔ خبر: 33738585 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو دفتر موسسه فرهنگی انقلاب اسلامی:

کتاب پیشوای صادق برداشت های اشتباه از سیره امام صادق(ع) را تصحیح کرده است

حوزه/ عضو دفتر موسسه فرهنگی انقلاب اسلامی بیان کرد: از جمله برداشت‌های اشتباه پیرامون سیره امام صادق (ع)، سیره سیاسی این امام همام است که ادعا می‌کند امام صادق (ع) از اقدام‌های سیاست پرهیز و با حاکمان وقت سارش کرده است و این در حالی است که این برداشتی ناصحیح از روش عملی این امام همام (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام علیرضا ملااحمدی امروز در مراسم رونمایی از کتاب یشوای صادق که در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی قم برگزار شد گفت: این کتاب از آثار تألیفی رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: معظم له از جمله تاریخ پژوهان برجسته در حوزه تاریخ اهل بیت (ع) است و روش شناسی ایشان در فهم تاریخی اهل بیت (ع) در میان اندیشمندان جهان اسلامی کم نظیر می باشد.

حجت الاسلام ملااحمدی ادامه داد: کتاب پیشوای صادق، مشتمل بر یادداشت‌های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره سیره فرهنگی سیاسی امام صادق (ع) است که در ۱۷ شماره روزنامه جمهوری اسلامی در خرداد سال ۱۳۵۸ منتشر شده بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره نگاه جدید به تاریخ اهل بیت (ع) بر اساس مبانی اصیل شیعی ارائه داده‌اند، اظهار داشت: تحلیل‌ها و برداشت‌های اشتباه از سیره عملی امام صادق (ع) به ویژه در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی به صورت گسترده مطرح شد که رهبر انقلاب در برخی از این یادداشت‌ها اقدام به اصلاح این برداشت‌های اشتباه کرده اند.

وی تاکید کرد: از جمله برداشت‌های اشتباه پیرامون سیره امام صادق (ع)، سیره سیاسی این امام همام است که ادعا می‌کند امام صادق (ع) از اقدام‌های سیاست پرهیز و با حاکمان وقت سارش کرده است و این در حالی است که این برداشتی ناصحیح از روش عملی این امام همام (ع) است.

حجت الاسلام ملااحمدی، تبیین اسلام و حرکت به سمت قدرت اجرایی را ۲ بُعد حاکم بر فعالیت ائمه معصومان (ع) دانست و ادامه داد: در دیدگاه رهبر معظم انقلاب، سیره امامان معصوم (ع) به انسانی ۲۵۰ ساله تشبیه می‌شود که براساس شرایط زمانی، بهترین شیوه را برای رسیدن به اهداف والای اسلام، انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: ائمه معصومین (ع) گاهی با جهاد، گاهی با آتش‌بس، گاهی با مبارزات سرّی، گاهی با کار فرهنگی و تبیینی به انجام وظیفه پرداخته‌اند که در این میان، امام صادق (ع) سهم مهم و تأثیرگذاری را در تاریخ سیاسی اهل بیت (ع) داشته‌اند.

 

نظر شما