شناسهٔ خبر: 33738538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۹۸۵ اثر ناملموس در اردبیل ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تاکنون ۹۸۵ اثر ناملموس در اردبیل ثبت ملی شده و تنها اثر ثبت جهانی متعلق به بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی است.

صاحب‌خبر -

نادر فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت:  تاکنون 985 اثر ناملموس در اردبیل ثبت ملی شده و تنها اثر ثبت جهانی متعلق به بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی است که درصدد هستیم ثبت ملی و جهانی آثار تاریخی و باستانی و ظرفیت‌های استان را با هدف معرفی به دنیا در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: امر ثبت ملی آثار با هدف توسعه پایدار برای ما یک اولویت مهم و اساسی است و در این زمینه اهمیت به معرفی قابلیت‌های استان به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مبنای کار است و در این زمینه اردبیل می‌تواند به یک توسعه پایدار ملموس دست یابد که این موضوع برای ما یک اولویت اساسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: توسعه گردشگری و میراثی شهرها نیز از دستاوردهایی است که با توسعه ثبت ملی و ترویج این مهم محقق شود و در این زمینه می‌توانیم در راستای ساماندهی، صیانت و حفاظت از آثار تاریخی گام برداریم.

فلاحی تصریح کرد: بسیاری از آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری استان قابلیت ثبت به عنوان اثر ملی را دارند که با اولویت‌بندی به دنبال ثبت آنان هستیم و در این زمینه تمام تلاش و جدیت خود را به‌کار خواهیم گرفت تا نتایح و خروجی مورد انتظار را به دست آوریم و در این زمینه به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: امیدواریم مسئولان و متولیان مربوطه در این امر نهایت همکاری و مشارکت را با ما داشته باشند تا بتوانیم در راستای به ثبت ملی رساندن آثار مختلف در استان به شکل مناسب عمل کرده و به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما